2860
Sök

Automattvätt vs handtvätt tråden

Norrlänning
1 453 Inlägg
15 februari 2010
ja jobbar med bilutnyrning och vi använder bara automattvättar på alla bilar.. De som säger att borstarna inte repar är välkommen med mig till jobbet någon dag så ska ja personligen visa er alla tusentals tvättrepor..

Det skär verkligen i hjärtat att köra in en bil för 500K med 4 mil på mätaren i en automattvätt tongue

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

140 Inlägg
15 februari 2010
Jobbar själv på biltvätt och har väll haft en person som klagat på repor under 4 åren jag jobbat där * helg jobb*

men det är väll så har man råd att betala 145 spänn o tvätta kontinuerligt så har du väll råd med ny lack/bil
också:)

förutom att 90 procent av de som kör in i tvätten är analfabeter så äre ett jäkla soft jobb^^

När dårarna dansar på bordet lägger hönorna ägg.

176 Inlägg
15 februari 2010
Har aldrig o ska aldrig besöka en sån tvättanläggning, svinpris o lackmarodör sen e bilen ju nästan lika skitig

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
15 februari 2010
TSamuelsson skrev:
Jobbar själv på biltvätt och har väll haft en person som klagat på repor under 4 åren jag jobbat där * helg jobb*

men det är väll så har man råd att betala 145 spänn o tvätta kontinuerligt så har du väll råd med ny lack/bil

förutom att 90 procent av de som kör in i tvätten är analfabeter så äre ett jäkla soft jobb^^

Ser det framför mig..

-Hej, min lack har blivit repig.
-Jaha?
-Jag vill ha kompensation för det.
-Ehh va? Du har kört den frivilligt i en maskintvätt .. vad tror du..

wink big_smile

8 892 Inlägg
15 februari 2010
TSamuelsson skrev:

Uppenbarligen har dessa "analfabeter" lyckats med något då dom har råd att lägga 145 per tvätt och lackera om bilen då och då eller byta bil när den blir repig...... Säkerligen inga som arbetar på biltvätt.
Eftersom jag uteslutande använder maskintvätt så är jag 1 av dina 90% analfabeter big_smile

Fotograf på tierpidag.se

756 Inlägg
15 februari 2010
tycker man om sin bil kör man den inte inn i en maskintvätt tongue jag tvättar altid min för hand och torkar den när jag är klar tongue

kimsern
saab 90 aero t16 "kruttvogna"
projekt tråd

4 637 Inlägg
15 februari 2010
Swirre66 skrev:
Har aldrig o ska aldrig besöka en sån tvättanläggning, svinpris o lackmarodör sen e bilen ju nästan lika skitig

Eller så får man skit på bilen där den var ren innan... sad

I got Dubs!
2 423 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Hamilton skrev:
TSamuelsson skrev:

Uppenbarligen har dessa "analfabeter" lyckats med något då dom har råd att lägga 145 per tvätt och lackera om bilen då och då eller byta bil när den blir repig...... Säkerligen inga som arbetar på biltvätt.
Eftersom jag uteslutande använder maskintvätt så är jag 1 av dina 90% analfabeter big_smile

Kallas social-bidrag.

206 Inlägg
15 februari 2010
Jobbar som reconditionerare på Volvo och alltid handtvätt, syns riktigt lätt när någon bil har blivit maskintvättad och är så synd på lacken när det går så fort att göra allt för hand så definitivt handtvätt för allt annat smile

Rub Dub a Dubstep

140 Inlägg
16 februari 2010
Hamilton skrev:
TSamuelsson skrev:

Hehe uppenbarligen så klarade du av att läsa mitt inlägg och då  klarar du garanterat av att läsa instruktionerna innan du kör in i tvätten, så du är 1 av de 10 procenten som har hövvet med sig smile

140 Inlägg
16 februari 2010
Jill skrev:
TSamuelsson skrev:

Ser det framför mig..

-Jaha?

wink big_smile

Hehe precis!, men viss ersättning får de:)

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
16 februari 2010
TSamuelsson skrev:
Jill skrev:
TSamuelsson skrev:

Ser det framför mig..

-Jaha?

wink big_smile

Jag vet hur det ligger till, inte ens ersättning när tvätten går igång utan vatten... Mycket finstilt så att mackarna slipper undan sad

5 198 Inlägg
16 februari 2010
Vissa tvättar i automat och vissa för hand... så är det bara. . vad är det för fel med det,, jag handtvättar oftast men ibland blir det en snabbis på macken.. än sen då.. är ju ingen annan än bilägaren själv som behöver bry sej om att det blir repor. Skiten som blir kvar får man väl tvätta bort efteråt då.

140 Inlägg
16 februari 2010
Jill skrev:
TSamuelsson skrev:
Jill skrev:

Ser det framför mig..

-Jaha?

wink big_smile

Jag vet hur det ligger till, inte ens ersättning när tvätten går igång utan vatten... Mycket finstilt så att mackarna slipper undan sad

Osh då det låter rätt märkligt:O
Där jag jobbar hade du fått det i alla fall smile

831 Inlägg
17 februari 2010
Alltså hur skadligt är det egentligen med skrapa? Fan jag blir aldrig slug på detta. Sist jag läste i någon tråd drog jag slutsatsen att skrapan var bättre än sämsskinnet. Givetvis är bilen i båda fallen helt avlägsnad från smuts när den torkas.

Jag brukar använda tryckluft. Har köpt en skrapa som inte har använts. Känns så jävla fel bara att så och skrapa. Skrapa gör man på rutorna. Men däremot känns skrapan mycket bättre för att få bort vattnet, sämsskinn har jag aldrig varit någon mästare på. Men det skulle jag säga SUGER FETT! (Värdelöst alltså wink)
Senast redigerat av CrilleD (17 februari 2010)

2 982 Inlägg
17 februari 2010
CrilleD skrev:
Alltså hur skadligt är det egentligen med skrapa? Fan jag blir aldrig slug på detta. Sist jag läste i någon tråd drog jag slutsatsen att skrapan var bättre än sämsskinnet. Givetvis är bilen i båda fallen helt avlägsnad från smuts när den torkas.

Jag brukar använda tryckluft. Har köpt en skrapa som inte har använts. Känns så jävla fel bara att så och skrapa. Skrapa gör man på rutorna. Men däremot känns skrapan mycket bättre för att få bort vattnet, sämsskinn har jag aldrig varit någon mästare på. Men det skulle jag säga SUGER FETT! (Värdelöst alltså wink)

Ja, använder man sämmskinn köpt från OK för 90kr så går det åt helvette. Lägg 350-400 på sämmskinn från mrcap så ska du fan se på resultat. Det suger FETT (bra alltså).

876 Inlägg
17 februari 2010
Microfiberdukar är också jävligt bra. Har även ett riktigt bra gammalt sämskinn som bara blir bättre för var gång man använder det smile

har roligt.. och ibland tråkigt
461 Inlägg
23 februari 2010

An eye for eye only ends up making the whole world blind.

31 Inlägg
17 mars 2010
En liten fråga, hur är automat tvättarna med bara högtryck, alltså utan borste?

876 Inlägg
17 mars 2010
Ronja016 skrev:
En liten fråga, hur är automat tvättarna med bara högtryck, alltså utan borste?

jag har inte testat dem själv men en bekant till mig som enbart kör sin i olika automattvättar tycker inte det blir särskillt rent. Borsttvättarna gör det renare men det är fortfarande inte snällt mot lacken.

Sök