Bara jag som tycker färgkombinationen skär sig som jag vet inte vad?
Orange i all ära men du skulle lackat allt blått och hela motorn orange också tycker jag, hade vart mkt snyggare och mera tyskstuk. Omatchande färger, fula widebodykits och liknande saker hör till svenskstuket snarare.
Dock inget fel på ditt arbete, snyggt jobbat med grejerna, blir ju otroligt fräscht och så
Man kan inte gilla allt här i världen.
hakansson_ skrev:
har jag missat något?! "widebodykits"??!!?
Du har inte missat nått. Inget widebodykit här inte. Han försöker nog bara förklara vad "svenskestuk" är.
Det tycker jag allt att du ska göra! Även expantionskärlet med om det är möjligt! Ju mindre skit där är under huven, desto bättre! Och är nog lättare att gömma allt i bilen med lite paneler och skit
Mm så lite som möjligt .Slipper faktiskt tänka på expantionskärlet då det är inbyggt i kylet, så det är kalas .
rockabilly_ponta skrev:
oki ska bli kul o se hur de blir med resten av bilen med el är kul som fan o dra
Är ju inte så jätte mycket el. Men det är tur för då tar det inte så lång tid .Hoppas på att bli färdig i vår, i alla fall med motor och utsidan. Insidan får komma allt efter som.
nu var de dags för lite info vad som hänt. Bränslet är som på när draget. elen är på gång. Ny olja i vxl. alla bromsar är fixade = kan stå på hjul . Avgassystemet är inköpt. inte alls mycket kvar för uppstart .
Slänger upp en bild på hur motorrummet ser ut. Det ända som saknas är batteriet och en gummibit över luftvågen. Ska försöka å starta den nästa vecka. Någon som har lite tips på vad man ska göra innan man startar en motor som varit isärplockad och inte startad på några år?
Det går bra med bilen. Slipar å spacklar den tiden jag har över. Mm hade tänkt å skaffa alu rör. Men kommer bli andra saker med motorn . Håller på det lite. Bilder kommer i veckan.
Nu så är det dax för lite bilder. Har ändrat lite i planerna. Kommer köra med fyra Mikuni 40mm. Hoppas på ett snyggt motorrum och ett gött motorljud . Ska försöka montera dem i helgen så då kommer bilder på det.
Plåtisarna är slipade och lackade nu med.
Var på skroten igår och rev ut hela elsystemet från en golf mk2. Ska smäcka dit det på min nu. Sen så är det dax för startförsök .