Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

efreeli Liten pöjk
13 januari 2010 · 610 Inlägg

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:
''sen står brudarna i kö med uppknäppt BH!''
Hahaha rätt inställning !big_smile vad fick du ner svänghjulet till tongue?

7,5 kg big_smile det räcker för mej

okii Mitt landade på ca 5 kg 12mm avtaget på bredden (hela sväng hjulet) hade problem med att få kopplingen att ens nå svänghjulet xD Galet tongue  Svarvade du själv den eller ?

orginal? nää du kan va orginal!
pizza_gnun
13 januari 2010 · 110 Inlägg

rally-tobbe skrev:

Robban_89 skrev:

rally-tobbe skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/837304_omrepw.jpg
FY fan, det kommer att se ut som ett horhus i 142an, lite röd porrbelysning med sen står brudarna i kö med uppknäppt BH!

Haha big_smile

mitt lilla rullande bordell wink

haha lätt att jag vill åka i bordellen:Obig_smile det blev ju bra me svänghjulet:P

rally-tobbe
13 januari 2010 · 1 266 Inlägg

efreeli skrev:

rally-tobbe skrev:

efreeli skrev:
''sen står brudarna i kö med uppknäppt BH!''
Hahaha rätt inställning !big_smile vad fick du ner svänghjulet till tongue?

7,5 kg big_smile det räcker för mej

okii Mitt landade på ca 5 kg 12mm avtaget på bredden (hela sväng hjulet) hade problem med att få kopplingen att ens nå svänghjulet xD Galet tongue  Svarvade du själv den eller ?

näe, lämnade in det:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
13 januari 2010 · 1 479 Inlägg

egentligen skulle du lackat rummet innan motorn åkte i, det är enklare då smile men nu sitter den där, bara att göra det bästa av situationen big_smile

själv behåller jag mitt svänghjul orginal ett tag till, är gött med lite vridmoment smile sen är det ju härligt om det varvar länge med haha tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
efreeli Liten pöjk
13 januari 2010 · 610 Inlägg

Volvo1968 skrev:
egentligen skulle du lackat rummet innan motorn åkte i, det är enklare då smile men nu sitter den där, bara att göra det bästa av situationen big_smile

själv behåller jag mitt svänghjul orginal ett tag till, är gött med lite vridmoment smile sen är det ju härligt om det varvar länge med haha tongue

Och sen slipper man det förbannade '' kopplings slirningen'' när man ska iväg.
'' braaaap braap braaaaaaaap''
sen är man iväg big_smile

orginal? nää du kan va orginal!
Knugcab
13 januari 2010 · 5 111 Inlägg

Passa er för att toklätta originalsvänghjul FÖR mycket bara. En svänghjulsexplosion är inget man vill vara med om frivilligt. sad

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
dadde
14 januari 2010 · 2 164 Inlägg

varför stoppa i motorn två dar innan lack i motorutrymmet? tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
Knugcab
14 januari 2010 · 5 111 Inlägg

Äh, bättre detta än att den ruttnar, och de GL-specifika detaljer som satt kvar på bilen verkar ju inte förstöras. smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
rally-tobbe
14 januari 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo544special65 skrev:
Äh, bättre detta än att den ruttnar, och de GL-specifika detaljer som satt kvar på bilen verkar ju inte förstöras. smile

alla GL emblem och sådant ska vara kvar, så det är inget svårt att göra den orginal sen om man vill big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
14 januari 2010 · 1 266 Inlägg

DarthNiN skrev:
Med risk för att skapa mig ovänner:

Jag tycker då du skulle gjort den original istället. 140-serien börjar räknas som klassiker, och detta är ju dessutom en GL=samlarbil i framtiden! smile

(Alla har rätt att ha en åsikt! wink )

ja det är klart, men den är inte svår att göra den orginal sen om man vill, men pallar inte orginalbil wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
JonasAlmqvist
14 januari 2010 · 100 Inlägg

Kapar du inte lite snålt när du lagar rosten? Annars ser de ju ut att ha potential:P

rally-tobbe
14 januari 2010 · 1 266 Inlägg

JonasAlmqvist skrev:
Kapar du inte lite snålt när du lagar rosten? Annars ser de ju ut att ha potential:P

näe det tycker jag inte:P kapar tills jag kommer till frisk plåt smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
14 januari 2010 · 1 479 Inlägg

rally-tobbe skrev:

JonasAlmqvist skrev:
Kapar du inte lite snålt när du lagar rosten? Annars ser de ju ut att ha potential:P

näe det tycker jag inte:P kapar tills jag kommer till frisk plåt smile

lika bra, varför kapa mer än vad som behövs, blir bara mer jobb om man inte har ekoplåt, o den är ju inte billig tongue

har inget emot DarthNiN's åsikt, men säger som Volvo544special65, detta är helt okej, då det finns bra mycket värre öden smile du gör ju jobbet seriöst och lägger pengar, det gillar jag och då kan tom jag (woho) acceptera en ombyggnadtion wink men folk som inte gör jobben ordentligt som resulterar i onödig rost och i slutändan sönderkörning står jag inte bakom smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
rally-tobbe
14 januari 2010 · 1 266 Inlägg

Volvo1968 skrev:

rally-tobbe skrev:

JonasAlmqvist skrev:
Kapar du inte lite snålt när du lagar rosten? Annars ser de ju ut att ha potential:P

näe det tycker jag inte:P kapar tills jag kommer till frisk plåt smile

lika bra, varför kapa mer än vad som behövs, blir bara mer jobb om man inte har ekoplåt, o den är ju inte billig tongue

har inget emot DarthNiN's åsikt, men säger som Volvo544special65, detta är helt okej, då det finns bra mycket värre öden smile du gör ju jobbet seriöst och lägger pengar, det gillar jag och då kan tom jag (woho) acceptera en ombyggnadtion wink men folk som inte gör jobben ordentligt som resulterar i onödig rost och i slutändan sönderkörning står jag inte bakom smile

man tackar för den kommentaren big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
14 januari 2010 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/838159_3hmztj.jpg
imorgon kommer spoilern på och så ska motorrummet och bagage utrymmet grundas:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
dadde
15 januari 2010 · 2 164 Inlägg

allting ser jätte bra ut! big_smile men jag funderar lite på hur den skulle se ut utan stötfångarna och typ HELA baken full med orginal lysen.. typ 10st eller nåt tongue

"Life´s too short to drive a boring car"
rally-tobbe
15 januari 2010 · 1 266 Inlägg

dadde skrev:
allting ser jätte bra ut! big_smile men jag funderar lite på hur den skulle se ut utan stötfångarna och typ HELA baken full med orginal lysen.. typ 10st eller nåt tongue

man får se hur det blir, ska fimpa den fram iaf:P

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
rally-tobbe
15 januari 2010 · 1 266 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/838604_zldugl.jpg
nitade dit spoilern


https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/838605_tnckl4.jpg
jag som håller kameran snett

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst
efreeli Liten pöjk
15 januari 2010 · 610 Inlägg

Haha duktigt med update's big_smile ^^ de gillart vi smile
Fet den kommer bli alltså big_smile  fett coolwt jao! big_smile (Y) Faen lägtar till de kommer lack på den!

orginal? nää du kan va orginal!
Volvo1968 Opptimistisk Pessimist
15 januari 2010 · 1 479 Inlägg

första bilden är grymt snygg! men från andra vinkeln stämmer det inte sad men det är ju en klassisk stylingdel från tiden bilarna skulle stylas så kör på big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang