2147
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 januari 2010
VovlokaXxen skrev:
Kollat lite på detta projekt innan men har glömt kommenterat roll
Ser riktigt bra ut, skoj att fler yngre fixar upp lite bilar! (Efreeli å ja går i samma klass lol)

Lycka till, och kika gärna in å kommentera något av mina projekt big_smile
Mvh/Robin

Dagens ungdom... smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/848982_wqxuhj.jpg
klippte ut plåtar som ska svetsas dit

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/848983_jztfre.jpg
svetsas, sen spacklas så kan det nog bli bra tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
VovlokaXxen skrev:
Kollat lite på detta projekt innan men har glömt kommenterat roll
Ser riktigt bra ut, skoj att fler yngre fixar upp lite bilar! (Efreeli å ja går i samma klass lol)

Lycka till, och kika gärna in å kommentera något av mina projekt big_smile
Mvh/Robin

kul att det uppskattas big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/849240_oj7dva.jpg
börjar att få på lite färg nu big_smile måste köpa mkt mer färg bara tongue

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2010
När du lackat hela bilen kan du berätta för mkt hur mkt som gick åt smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 266 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:

han som ska lackera bilen säger att det går år 1,5 till 2 lite färg:P

Självlärd
3 083 Inlägg
30 januari 2010
rally-tobbe skrev:
Volvo142_73a skrev:

Hmm inte mer? Känns som att det bara är ett lager. Jag har tänkt 2 lager grund på min sen 2-3 lager färg sen nått lager klarlack

1 266 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
rally-tobbe skrev:
Volvo142_73a skrev:

Hmm inte mer? Känns som att det bara är ett lager. Jag har tänkt 2 lager grund på min sen 2-3 lager färg sen nått lager klarlack

okej, han sa att det räckte med det, men jag har 3 liter och nästan allt ska på tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
31 januari 2010
hehe, 2 liter låter inte som det räcker till en hel bil tongue Fast jag hade iofs runt 4 liter, och fick med insidan dörrar, huv o baklucka, och fronten + småpill såsom gångjärn, batterihylla m.m smile

men har du tre liter så skall det nog räcka för att få en 140 i ny färg wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

Självlärd
3 083 Inlägg
31 januari 2010
Jaa då kanske de räcker smile. Ser verkligen fram emot när ditt bygge är färdigt med färg o allt big_smile. Synd att man bor mitt ute i östersjön så man inte kan åka på några träffar. Då kanske man hade fått sett din. Keep it up big_smile

1 266 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
Jaa då kanske de räcker smile. Ser verkligen fram emot när ditt bygge är färdigt med färg o allt big_smile. Synd att man bor mitt ute i östersjön så man inte kan åka på några träffar. Då kanske man hade fått sett din. Keep it up big_smile

man får la se när färgen kommer på, kul att du gillar den, kom till elmia i april så får du se henne big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
31 januari 2010
140-monter på elmia?? big_smile

------------------

2 788 Inlägg
31 januari 2010
Blir nog fint när plåtarna är ditsvetsade smile Skär sig lite med vita blinkers men, man behöver ju inte exakt kopiera 80- talsstuket wink

1 266 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:

jag har funderat på det big_smile är du med på det? tongue

1 266 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Blir nog fint när plåtarna är ditsvetsade smile Skär sig lite med vita blinkers men, man behöver ju inte exakt kopiera 80- talsstuket wink

man får blanda lite tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
31 januari 2010
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:

Det hade varit grymt kul smile men sedan är det ju allt runtom, vad kostar det, hur skall man organisera, vilka skall vara med, man måste ju sova över efterssom det är 2 dagar(?) osv.. hmm

------------------

1 266 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:

Det hade varit grymt kul smile men sedan är det ju allt runtom, vad kostar det, hur skall man organisera, vilka skall vara med, man måste ju sova över efterssom det är 2 dagar(?) osv.. hmm

aa det är ju det hmm men men tongue om inte annars så får man åka runt och ragga utanför wink

Jävel
2 018 Inlägg
31 januari 2010
Har du blivit antagen till elmia då:)?

You got to risk it, to get the biscuit :)

1 266 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Plankpojk skrev:
Har du blivit antagen till elmia då:)?

vet inte om jag vågar söka, är lite osäker på om jag hinner klart med henne tills dess, men ska göra mitt bästa tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
31 januari 2010
Bättre att satsa på Elmia 2011, börja planera i typ November och fråga vilka som vill vara med o så smile

annars vet du ju vart jag försöker få allt folk med äldre volvo's i sommar big_smile

------------------

Sök