1924
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

Självlärd
3 083 Inlägg
31 januari 2010
rally-tobbe skrev:
Volvo142_73a skrev:
Jaa då kanske de räcker smile. Ser verkligen fram emot när ditt bygge är färdigt med färg o allt big_smile. Synd att man bor mitt ute i östersjön så man inte kan åka på några träffar. Då kanske man hade fått sett din. Keep it up big_smile

man får la se när färgen kommer på, kul att du gillar den, kom till elmia i april så får du se henne big_smile

Med min inkomst och tid så lär det inte gå sad

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 266 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/854553_oud4yi.jpg
målade till grillen lite

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/854554_u9v3i7.jpg
ble bra, kommer kanske en film på provstarten ikväll

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/854555_dwwyqa.jpg
GL

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
7 februari 2010
nice smile blev lite rädd på första bilden att du lackat allt, men så såg jag att du maskerat in det blanka innan tongue grymt grymt!

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
nice smile blev lite rädd på första bilden att du lackat allt, men så såg jag att du maskerat in det blanka innan tongue grymt grymt!

man tackar big_smile

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

2 164 Inlägg
7 februari 2010
tjöta massor på transportstyrelsen/vägverket om att du vill ha små regskyltar oxå!! ligg på bara, tills dom ger sig! blir kanon bra detta!

"Life´s too short to drive a boring car"

1 266 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/855103_gsmwl2.jpg
tänkte att man skulle försöka besiktia han snart, och kanske sätta i dubbla weber ist

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/855105_uicxrg.jpg
någon som vill byta dubbla weber med insug mot insprut med spridare, kabelhärva och databox?

2 788 Inlägg
7 februari 2010
Grillen blev ju grymt snygg! Snyggt med de orangea blinkerserna också smile Passar inte bra wink

1 266 Inlägg
7 februari 2010
Trådstartare
_Fredrik skrev:
Grillen blev ju grymt snygg! Snyggt med de orangea blinkerserna också smile Passar inte bra wink

blinkersena ska bytas mot vita och så ska det va klarglas lycktor big_smile

1 266 Inlägg
9 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/856402_l1hf82.jpg
Nu fungerar tankmätaren big_smile spolen hade bränt av i mätaren så tog den till skolan och lödde ihop den, men tennet tålde inte värmen, så skruvade jag upp orginalmätaren och såg att det va samma som i GT instrumentet så det va bara att sätta i den big_smile

Liten pöjk
610 Inlägg
9 februari 2010
Roligt att tank mätaren funkar smile Dok mindre roligt att se när soppan tar slut tongue
Haha min funkar när man tankar propp fullt tongue då visar från full till halv sen död...... sen typp 10L kvar då kommer den till liv igen.... xD

orginal? nää du kan va orginal!

1 266 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
Roligt att tank mätaren funkar smile Dok mindre roligt att se när soppan tar slut tongue
Haha min funkar när man tankar propp fullt tongue då visar från full till halv sen död...... sen typp 10L kvar då kommer den till liv igen.... xD

då är tankamaturen pajj, byt den så fungerar den tongue

4 637 Inlägg
10 februari 2010
Volvo1968 skrev:
sagt till många, och även till dig, hoppa du kan ta bilen ner till veteran-Volvoträffen i Göteborg i sommar(VROM), vore kul att se den om den är klar tills dess smile

Gör ett fult offtopic-inlägg som borde vara okej, lite dumt att starta en ny tråd. Någon åldergräns på bilarna för att delta på VROM?
Senast redigerat av EmilHammarlund (10 februari 2010)

5 111 Inlägg
10 februari 2010
Tyvärr så får man inte små skyltar till en 140. Man ska ha goda skäl till att få dem i dag (som t.ex. att de stora inte får plats eller att det finns risk för ihakning) och man får inte bygga om så att en stor skylt inte passar.

På en mer ovanlig bil hade det nog gått att lura dem med att göra en infällning där stora skylten inte får plats, men en Volvo 140 är de nog ganska säkra på har tillräckligt med plats i originalutförande. wink

Iofs. fanns inte lilla skylten på 80-talet så ska man vara korrekt så... wink
Senast redigerat av Volvo544special65 (10 februari 2010)

Inofficiell Alkoholkontrollant.
451 Inlägg
10 februari 2010
Fan va vackert det blir big_smile

Det handlar inte om hur fort man kör, utan attityden när man glider.

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 februari 2010
EmilHammarlund skrev:
Volvo1968 skrev:
sagt till många, och även till dig, hoppa du kan ta bilen ner till veteran-Volvoträffen i Göteborg i sommar(VROM), vore kul att se den om den är klar tills dess smile

Gör ett fult offtopic-inlägg som borde vara okej, lite dumt att starta en ny tråd. Någon åldergräns på bilarna för att delta på VROM?

Nej det är det inte vad jag vet, men man kanske inte behöver komma med sin exakt orginala volvo V70 och ställa ut ^^ Men om du syftar på 240in så är det inga problem, många som ställer ut dem med, kanske inte orginal, men en äldre bil i fint orginalskick borde ju inte vara nått problem! smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

4 637 Inlägg
10 februari 2010
Volvo1968 skrev:
EmilHammarlund skrev:
Volvo1968 skrev:

Nej det är det inte vad jag vet, men man kanske inte behöver komma med sin exakt orginala volvo V70 och ställa ut ^^ Men om du syftar på 240in så är det inga problem, många som ställer ut dem med, kanske inte orginal, men en äldre bil i fint orginalskick borde ju inte vara nått problem! smile

Funderar på att åka dit med min. Frågan gällde dock en sevärd 740 -88 i mkt fint originalskick, vet en som funderar på att åka dit...

2 164 Inlägg
10 februari 2010
Volvo544special65 skrev:
Tyvärr så får man inte små skyltar till en 140. Man ska ha goda skäl till att få dem i dag (som t.ex. att de stora inte får plats eller att det finns risk för ihakning) och man får inte bygga om så att en stor skylt inte passar.

På en mer ovanlig bil hade det nog gått att lura dem med att göra en infällning där stora skylten inte får plats, men en Volvo 140 är de nog ganska säkra på har tillräckligt med plats i originalutförande. wink

Iofs. fanns inte lilla skylten på 80-talet så ska man vara korrekt så... wink

mjo, fast deras "fakta" om vilka bilar som skall ha vilken skylt är ju fuckad... polarens camaro -75a ska tydligen ha långa skyltar, och när han mailade och sa att han ska ha små på den, så sa dom "du har byggt om bilen".... bilen har rullat strax över 3000mil sen den va ny och är helt orginal (förutom avgas och fälgar).. Samma sak med våran ford -59, den ska tydligen oxå ha långa.. tongue jag har ALDRIG sett en jänkare som ska ha långa.. långa finns ju inte ens i usa! tongue

så min tanke är... gör så att en liten passar, och säg till dom att din är en amerika 140 wink

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
10 februari 2010
jo EmilH, gör så att du åker dit, säger du bara att du tänkt ställa ut så visar de var du vill stå smile polaren fick förfrågan om han ville ställa ut när han kom med sin orginal 740-90 så är det bara ett fint skick så är det ju sevärt smile kan ju vara kul att se en bil så som de såg ut 88, inte som många ser ut idag med sliten lack och vita blinkers tongue

------------------

1 266 Inlägg
10 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/857186_0phpe8.jpg
ojojoj inte dåligt, ska kanske hämta en framruta te helgen, ska se så jag får bort den hel bara big_smile

2 788 Inlägg
10 februari 2010
Det ser bra ut smile Jag menade att det passade BRA med orangea blinkers till bilen wink Snygg kontrast samt att det lyser upp en del med orangea glas wink

Sök