1670
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

2 164 Inlägg
16 februari 2010
va kostar en ny ruta hos glasmästarn då?

"Life´s too short to drive a boring car"

1 266 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
va kostar en ny ruta hos glasmästarn då?

ett par tusen gissar jag sad

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

2 164 Inlägg
16 februari 2010
kolla upp det, och fråga om dom inte vill sponsra.. eftersom din bil kommer synas på träffar runt om i sverige, så kanske dom vill ha sitt företagsnamn på din bil? kanske till och med kan tona rutorna billigt om dom får ha namnet ? smile bara en idé på hur jag skulle gjort smile

"Life´s too short to drive a boring car"

I got Dubs!
2 423 Inlägg
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 februari 2010
ny är dyrare än begagnad från skroten wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
denna snubben har ruta för 900 pix.
http://www.blocket.se/malmo/Vindrutor_B … _3&w=3

Tack så mkt big_smile tongue

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
kolla upp det, och fråga om dom inte vill sponsra.. eftersom din bil kommer synas på träffar runt om i sverige, så kanske dom vill ha sitt företagsnamn på din bil? kanske till och med kan tona rutorna billigt om dom får ha namnet ? smile bara en idé på hur jag skulle gjort smile

ingen dum idé big_smile

12 Inlägg
17 februari 2010
NightCruiser skrev:
Riktigt vackert detta... smile Så kul att se 80 tals bilar, kan ju aldrig säga det var direkt vackert men kul.

Var själv och hämtade en Opel Commodore -68 i lördags som levt ett hårt liv under 80 talet, allt är bevarat så som eftermarknads frontspoiler, inplastad vinge från en Camaro, försänkta antenner, egenbyggd grill konstiga bakljus, hi jackers och gud vet vad...
Motor rummet var ändå guldgruvan, vitlackat motorblock, kromad ventilkåpa och guldig flake i hela motorrummet... big_smile

Ska bli en projekt tråd längre fram, där kanske du kan hämta lite inspiration? wink

Mvh

Det låter spännande, gör en tråd om den! Kolla gärna mina Commodoer wink

Opel Racing

1 266 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
commodore_racing skrev:
NightCruiser skrev:
Riktigt vackert detta... smile Så kul att se 80 tals bilar, kan ju aldrig säga det var direkt vackert men kul.

Var själv och hämtade en Opel Commodore -68 i lördags som levt ett hårt liv under 80 talet, allt är bevarat så som eftermarknads frontspoiler, inplastad vinge från en Camaro, försänkta antenner, egenbyggd grill konstiga bakljus, hi jackers och gud vet vad...
Motor rummet var ändå guldgruvan, vitlackat motorblock, kromad ventilkåpa och guldig flake i hela motorrummet... big_smile

Ska bli en projekt tråd längre fram, där kanske du kan hämta lite inspiration? wink

Mvh

Det låter spännande, gör en tråd om den! Kolla gärna mina Commodoer wink

har två tidningar där din bil e med i ;P

1 266 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/861744_tbo00d.jpg
Framrutan fixad, ska se om man inte kan hämta den på fredag big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
17 februari 2010
ang. ditt citat så säger de väl sexan ska vara rak? tongue kompisen tycker de säger GT-lack?? men han som sjunger verkar ju inte ha koll om han säger 6a xD

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 266 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
ang. ditt citat så säger de väl sexan ska vara rak? tongue kompisen tycker de säger GT-lack?? men han som sjunger verkar ju inte ha koll om han säger 6a xD

brukar ju inte va 6a i 140 så ändrade till 4an tongue

1 Inlägg
17 februari 2010
det ser jätte bra ut:P

149 Inlägg
17 februari 2010
Små skyltar vore intressant. Tror det blir minst lika svårt att få det till min vaz. Finns ganska ordentligt med plats för stora skyltar. Vart ska man maila och krångla? Hur går man tillväga för att försöka?

1 266 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
FarmoR skrev:
Små skyltar vore intressant. Tror det blir minst lika svårt att få det till min vaz. Finns ganska ordentligt med plats för stora skyltar. Vart ska man maila och krångla? Hur går man tillväga för att försöka?

tror du ska vända dig till vägverket eller transport styrelsen tongue

Självlärd
3 083 Inlägg
18 februari 2010
rally-tobbe skrev:
FarmoR skrev:

Det är transportstyrelsen som har alla fordons handlingar o sådant nu. Vägverket har inget med det att göra längre. Det enda vägverket har kvar är sina vägar.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 266 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
Volvo142_73a skrev:
rally-tobbe skrev:
FarmoR skrev:

Det är transportstyrelsen som har alla fordons handlingar o sådant nu. Vägverket har inget med det att göra längre. Det enda vägverket har kvar är sina vägar.

aha tongue

1 266 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/862215_2g6ihn.jpg
skruvat fast GT konsollen

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/862216_ggpw11.jpg
boostern på plats till kassetspelaren

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/862217_65qbzz.jpg
skitkamera jag vet

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/862218_8rp40a.jpg
ska se om jag inte kan jaga fatt i ett till possitionsljus

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/862219_mp6vlx.jpg
ska man ha possitionsljus här? ja/Nej

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
18 februari 2010
nice med mittkonsollen tongue och retro med boostern!! vi har nog en gammel equalizer till bil liggande, och en volvo orginalbooster på hela 2x20 watt! tongue skulle man haft i sin egna hehe

ta dubbla lampor eller nått på rad, nått totalt ovanligt! smile

------------------

4 637 Inlägg
18 februari 2010
Positionsljus passar stuket på något sätt! Har ingen koll på 80-talsbyggen men det känns jävligt passande med dedär!
Senast redigerat av EmilHammarlund (18 februari 2010)

Sök