1851
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

1 163 Inlägg
25 april 2010
Original är kanske snyggare på en original bil men på denna passar 260 bakljusena perfekt! smile

Kom igen nu, tempo tempo tempo, vi blir uttråkade här... wink

1 266 Inlägg
25 april 2010
Trådstartare
NightCruiser skrev:
Original är kanske snyggare på en original bil men på denna passar 260 bakljusena perfekt! smile

Kom igen nu, tempo tempo tempo, vi blir uttråkade här... wink

precis wink

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915305_ch6sa9.jpg
så kan det gå wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915306_m3wx5q.jpg
börja om

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915307_bbriat.jpg
på med nya trattar

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915309_ljcc9k.jpg
nu går han:) ska bara ställa in tändningen lite

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915311_7mik4q.jpg
sen blev det kväll efter en liten provtur

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
26 april 2010
Trådstartare
Om det finns någon som kan ställa in solexförgasare så kom gärna med tipps, dom går fint, men inte på tomgång

Liten pöjk
610 Inlägg
26 april 2010
haha äre killen som gillar att ha barr smak i truten big_smile (Y)

min gick hel kasst på låga/tomgång. men när jag bytte till min nyrenoverade topp gick den mumma!
men de kan ju va allt från Ej täta ventiler/fel bestyckning/dra kyvluft  tongue bara att kolla sej fram wink

Vad använde du dej av för kam btw ? tongue

Fase va skönt att den går nu iallfal smile
Senast redigerat av efreeli (26 april 2010)

orginal? nää du kan va orginal!

900 Inlägg
26 april 2010
rally-tobbe skrev:
Om det finns någon som kan ställa in solexförgasare så kom gärna med tipps, dom går fint, men inte på tomgång

har samma förgasare som dig , fast 45er, ihop me rkam o lite annan sket.. ser att du saknar ena choken el va den bara borttagen på bilden? annars kan de bero på de.. sen tror ja att de e felbestyckade så länge nån inte bestyckat dem ihop på en b20 innan.. lyft locket uppe på förgasarna där sitter lågfartsmunstyckerna samt luftmunstyckena o kolla om de e samma i båda. om inte så e de nog de. sen får man köpa en sats munstycken o prova sig fram lite. finns ibland begangnade på blocket el tradera. eller så har folkraceshopen.se munstycken.

din bil börjar bli redigt go nu.. fortsätt så så har du en redi blickfångare..

De Måste Ha Vare Bättre Förr!!!

1 266 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
haha äre killen som gillar att ha barr smak i truten big_smile (Y)

min gick hel kasst på låga/tomgång. men när jag bytte till min nyrenoverade topp gick den mumma!
men de kan ju va allt från Ej täta ventiler/fel bestyckning/dra kyvluft  tongue bara att kolla sej fram wink

Vad använde du dej av för kam btw ? tongue

Fase va skönt att den går nu iallfal smile

allt när nyrenoverat i toppen och blocket, men har hittat felet tongue

1 266 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
sydstatare skrev:
rally-tobbe skrev:

har samma förgasare som dig , fast 45er, ihop me rkam o lite annan sket.. ser att du saknar ena choken el va den bara borttagen på bilden? annars kan de bero på de.. sen tror ja att de e felbestyckade så länge nån inte bestyckat dem ihop på en b20 innan.. lyft locket uppe på förgasarna där sitter lågfartsmunstyckerna samt luftmunstyckena o kolla om de e samma i båda. om inte så e de nog de. sen får man köpa en sats munstycken o prova sig fram lite. finns ibland begangnade på blocket el tradera. eller så har folkraceshopen.se munstycken.

din bil börjar bli redigt go nu.. fortsätt så så har du en redi blickfångare..

hittat felet, ett munstycke va fel, dom e bestyckade till D kam och dom som sitter på så ¨ska det inte va någon på den ena, dom e typ pluggade tongue men tack för svaret big_smile

1 266 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915933_azd0yx.jpg
nya backspeglar på

https://www1.garaget.org/gallery/archive/132071/915934_ol12y4.jpg
nu väntar man bara på bränsletrycksregulatorn, nummer plåtar och stötstänger

Liten pöjk
610 Inlägg
27 april 2010
kör du på aspen wink ?

och du väntar på att ditt ''slip pappers hylla'' ska bli fyllda med nya papper smile

1 266 Inlägg
27 april 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
kör du på aspen wink ?

och du väntar på att ditt ''slip pappers hylla'' ska bli fyllda med nya papper smile

haha nee, det är vatten i dunken ifall skiten skulle börja brinna igen wink inget mer slipande för min del nu, ska bara besiktia den sen så ska lackeraren slipa klart bilen tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
28 april 2010
torkarna ligger lite lågt wink får du lägga resten av budgeten till lackeraren nu då big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
torkarna ligger lite lågt wink får du lägga resten av budgeten till lackeraren nu då big_smile

aa den sitter helt cp:P aa nu så kommer det att plocka lite pengar till lacken:D

Liten pöjk
610 Inlägg
28 april 2010
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:

aa den sitter helt cp:P aa nu så kommer det att plocka lite pengar till lacken:D

ta de lungt när du ''plaserar'' om torkarn xD själv va jag lite våldsam och råka bryta av allt som ahr med torkare att göra tongue ^^

1 266 Inlägg
28 april 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:

ta de lungt när du ''plaserar'' om torkarn xD själv va jag lite våldsam och råka bryta av allt som ahr med torkare att göra tongue ^^

Det va inte bra tongue dom sitter som f*n, vet inte hur jag ska få bort skiten, men det löser sig big_smile

Gasglad
3 244 Inlägg
28 april 2010
rally-tobbe skrev:
efreeli skrev:
rally-tobbe skrev:

Det va inte bra tongue dom sitter som f*n, vet inte hur jag ska få bort skiten, men det löser sig big_smile

hahaha, inte bara jag som jävlas med torkarna, får inte bort mina heller :p

//Carfreak

1 266 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
MrCarfreak skrev:
rally-tobbe skrev:
efreeli skrev:

hahaha, inte bara jag som jävlas med torkarna, får inte bort mina heller :p

haha tur att det inte bara e jag som har det problemet tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
29 april 2010
Jag fick loss mina lol men min har ju somsagt varit ovanligt snäll mot mig smile

Rostlösning underifrån, en bred mejsel, ev. trä/gummiklubba o lite försiktighet så kan du nog få loss dem smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

1 266 Inlägg
29 april 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Jag fick loss mina lol men min har ju somsagt varit ovanligt snäll mot mig smile

Rostlösning underifrån, en bred mejsel, ev. trä/gummiklubba o lite försiktighet så kan du nog få loss dem smile

Får prova det ikväll big_smile fick min bränsletrycksregulator iag så man får se om det går att köra med bränslepumpen på nu tongue

Gasglad
3 244 Inlägg
29 april 2010
rally-tobbe skrev:
Volvo1968 skrev:

Får prova det ikväll big_smile fick min bränsletrycksregulator iag så man får se om det går att köra med bränslepumpen på nu tongue

Vad kan man använda för btr till dessa bilar? Bränslepump ? Behövs de? Har du förbikopplat den mekaniska då samt suttit en returledning till tanken?

//Carfreak

Sök