3100
Sök

Renovering av volvo 142 GL i 80-tals vallåkrastuk

1 266 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare
JofooN skrev:
Hur går det? väntat  i veckor nu

har stått still ett tag nu, är så mkt på jobbet för tillfället hmm väntar på lite delar med

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
21 juli 2010
Trådstartare

Att ha en sänkt bil är som ha en stor k[u]k med erektionsproblem..... Totalt värdelöst

1 266 Inlägg
21 augusti 2010
Trådstartare
gjutarolle skrev:
du ska väl inte taksänka och sektionera 140?

nejnejnej, kolla på min sida så får du se hur bilen ser ut tongue

1 266 Inlägg
14 september 2010
Trådstartare
Jaha, nu har vi projektarbete i skolan och ska bli att bygga om min b20E till turbo, insprutet kommer att vara kvar, motorn ska borras till 2,1 liter med b21ET kolvar, ska köpa en turbokam från KG med lättade lyftare och lite annat smått och gott smile kommer bilder när vi börjar på bygget. MVH Rally-tobbe

Liten pöjk
610 Inlägg
14 september 2010
rally-tobbe skrev:
Jaha, nu har vi projektarbete i skolan och ska bli att bygga om min b20E till turbo, insprutet kommer att vara kvar, motorn ska borras till 2,1 liter med b21ET kolvar, ska köpa en turbokam från KG med lättade lyftare och lite annat smått och gott smile kommer bilder när vi börjar på bygget. MVH Rally-tobbe

Naaaaaaaajss smile ska bli fräänt med snigel på grenröret smile

orginal? nää du kan va orginal!

1 266 Inlägg
15 september 2010
Trådstartare
efreeli skrev:
rally-tobbe skrev:

Naaaaaaaajss smile ska bli fräänt med snigel på grenröret smile

Precis wink

1 266 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
Nu har det hänt grejjer, molle från Bilsport ringde och frågade om jag var intresserad av att vara med på elmia i påsk, men bilar från 80-talet, tongue så nu blir det lite mer motiv, måla underredet vitt och bygga om lite annat tongue

2 419 Inlägg
16 september 2010
Fan va gött! grattis big_smile då vill vi så LOTS OF bygg bilder då wink

1 266 Inlägg
16 september 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
Fan va gött! grattis big_smile då vill vi så LOTS OF bygg bilder då wink

Det kommer:P ska bara komma på hur fan man får upp bilderna wink

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 september 2010
Du laddar upp bilderna i ditt galleri, sen kopierar du BBcoden som finns på sidan av bilden, och klistrar in i ditt inlägg smile Krångligt men funkar wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Liten pöjk
610 Inlägg
17 september 2010
rally-tobbe skrev:
Nu har det hänt grejjer, molle från Bilsport ringde och frågade om jag var intresserad av att vara med på elmia i påsk, men bilar från 80-talet, tongue så nu blir det lite mer motiv, måla underredet vitt och bygga om lite annat tongue

sooooooooft smile enu en anledning att försöka åka dit smile

orginal? nää du kan va orginal!

1 266 Inlägg
19 september 2010
Trådstartare
Okej, nu gäller det, alla ge tipps om sugtrimmning, ska ha kvar insprutet och sånt, så ge tipps på trimmning, val av kamaxlar och så vidare tongue

1 266 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Då har man börjat på motorn, vad tror ni man kommer få ut för effekt med, planad/portad omgjorda F rum och volvos gula fjädrar, borrat block till 2,2liter, solex 45or, kg6 kam, lättat svänghjul, extraktorgrenrör och lättade lyftare? eventuellt balanserat vevparti? big_smile

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
22 september 2010
Alldeles lagom för snabba omkörningar wink Dock är det ett ganska dyrt recept hmm Men att trimma är aldrig billigt, om man inte gör som många som släger på 3 tums rör och sportluftsfilter, och vilken effekt sen tongue

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

1 266 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
Volvo1968 skrev:
Alldeles lagom för snabba omkörningar wink Dock är det ett ganska dyrt recept hmm Men att trimma är aldrig billigt, om man inte gör som många som släger på 3 tums rör och sportluftsfilter, och vilken effekt sen tongue

jag har det mesta till motorn, har fått nys som förgasarna, men inte säkert att han som har dom vill sälja dom, det är volvo R-sports kompletta sats tongue

2 419 Inlägg
22 september 2010
rally-tobbe skrev:
Då har man börjat på motorn, vad tror ni man kommer få ut för effekt med, planad/portad omgjorda F rum och volvos gula fjädrar, borrat block till 2,2liter, solex 45or, kg6 kam, lättat svänghjul, extraktorgrenrör och lättade lyftare? eventuellt balanserat vevparti? big_smile

Låter som en fin set up big_smile ang avgassystem tror jag men kan vinna ganska mkt på det! istället för 3" å inga ljuddämpare tror jag 2,5" org system funkar fin fint!

1 266 Inlägg
22 september 2010
Trådstartare
strandberg31 skrev:
rally-tobbe skrev:

Låter som en fin set up big_smile ang avgassystem tror jag men kan vinna ganska mkt på det! istället för 3" å inga ljuddämpare tror jag 2,5" org system funkar fin fint!

Det sitter 2½ på nu, men man får hoppas att han vill sälja förgasarna bara, men med min otur så gör han säkert inte de tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
23 september 2010
Klart att avgassystemet gör skillnad strandberg wink Det bästa på 4 taktare skall ju vara ett rör 1 meter ut från grenröret egentligen... men vem orkar köra med det?

Men jag köpte sportsystemet 2,5" med två dämpare, man förlorar kanske lite effekt på 2 dämpare, och ha ett system som inte är rakt, men det blir bra mycket behagligare smile

------------------

Sök