Ja Som Rubriken berättar så är det en mycket vacker (eller inte) Volvo 740 som ska få sig lite andningshjälp (En Turbokonvetering) En turbo från en Sa*b som jag inte vet vad det är för betäckning på ska plockas i med ett 940 grenrör. Så det kommer göras en del med motorn för att få det att funka. Kommer köra med original sprut. Med något slaks exsta sprut.
Toppen kommer fräsas ur för att få lägre komp efter som jag vill ladda mer än 0,6bar. Och sen blir det nog massa mer att göra.
Så som den såg ut när jag hämtade den och innan jag satte skiftnyckelen i den
Inredningen, Halvskin och en rallyratt. plockade i en extern varvmätare för att den andra inte ville hela tiden
motorn innan det började röjas
börjat att plocka bort saker och märka upp dom så det blir rätt sen
Börjat att plocka bort mer saker för att förbereda för urplockning av motor. Finns en del som ska bort innan motorn åker ut. Så upp på pallbocka och bort med gamla ruttna avgasröret och låssa kardanen. Plocka bort all el. Och kylare och slangar till det. Mer kommer nog ikväll.
Nu är motorn ur plockad och isatt i ett motorstativ. Det var lite j*vligt att få ur motor + v-låda själv men efter en massa slit så gick det:D men fy va massa sladdar det ska vara till en motor. Hoppas bara man minns var dom ska sitta sedan:) Men nu är den ur bilen, så nu blir det te att riva bort sumpen så jag kan ta med den te skolan så vi kan svetsa dit ett retur rör i den. Och av med toppen så jag kan fräsa bort massa onödigt skit i förbränningsrummen.
En början
Borta
Här hänger den lite, innan den ska i motorvaggan. ok
Kopplingen och svänghjul snart borta
Koppling och svänghjul borta, blir nog till att byta en packning där ser det ut som.
detta kommer bli jätte bra ring om du behöver lite hjälp eller klåp
Bara klåp skulle vel jag vilja påstå ;P
Nu ska ni sluta snacka skit!!! Det är jag som är hjärnan bakom allt och då kan inget gå fel!! det kommer bara gå så in i helvete!! Kolla bara in min amazon tråd så ska ni få se på grejer!! 740 kommer ju piska fordar och golfar på löpande band!!
detta kommer bli jätte bra ring om du behöver lite hjälp eller klåp
Bara klåp skulle vel jag vilja påstå ;P
Nu ska ni sluta snacka skit!!! Det är jag som är hjärnan bakom allt och då kan inget gå fel!! det kommer bara gå så in i helvete!! Kolla bara in min amazon tråd så ska ni få se på grejer!! 740 kommer ju piska fordar och golfar på löpande band!!
ja gör den inte det så skulle de va riktigt illa nej förresten de är ju en slö40
ja gör den inte det så skulle de va riktigt illa nej förresten de är ju en slö40