Komma ut på marknaden? Hur gör man som ny företagre?

tsdi Egenföretagare
8 december 2009 · 2 496 Inlägg

Försöker så gott det går att köra eget företag som sysslar med bla glasräcken runt pooler altaner osv.

Säljer bara kvalitetsgrejer och ligger i flera fall under hälften av marknadspriset även fast jag bara använder mig av exklusiva riktigt snygga produkter.

Hur får man bla sin hemsida att synas mera? Ringde en från google och erbjöd den att visas bland dom första om man sökte på tex "glasräcke" det kostar 6000:- för 1000klick. Provade bara för att se om det fungerade men blir ju lite dyrt i längden?

Har provat annons i Eskilstuna Kurirens Bilaga "hus och hem" det gav 0 resultat.

Även provat att ringa runt till byggfirmor och frågat om dom är intresserade. Typ en på 20 är intresserad av att få en katalag. Sen lär man väl få se sig i sjärnorna efter att dom ringer upp..

Eller är det bara vänta in våren och försöka komma in med en fot i branchen då?

Hur har ni andra gjort? Vad ska man göra för att inte helt tappa suget då man går till "jobbet" varje morgon och knappt har något att göra?

// Emil

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Volvobrud83 The one and only ;) Take it or live it :P
8 december 2009 · 327 Inlägg

All typ av reklam och annonsering är ju bra, så upp med afficher, lättare reklamutskick, kör en radio jingel, lokalpressen, hemsida.

Kom inte på ngt mer just nu.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
te_wik Forummoderator
8 december 2009 · 12 813 Inlägg

Lite fel säsong kanske för det, så det är väl bara att försöka marknadsföra dig så gott det går.


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Malabar
8 december 2009 · 164 Inlägg

Hemsidan ser OK ut men du borde nog titta över sär skrivning och onödiga bindestreck i texten.

Kontakta mig via PM så har jag några andra förslag.

http://www.bimmerforum.se/ - Det demokratiska BMW-forumet - nu öppet för gäster!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=160650
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 december 2009 · 10 427 Inlägg

Hur fungerar det för Glasentreprenad AB undrar jag?

Går det inte att "glida" med den firman till nya kunder?

tsdi Egenföretagare
8 december 2009 · 2 496 Inlägg

steifan skrev:
Hur fungerar det för Glasentreprenad AB undrar jag?

Går det inte att "glida" med den firman till nya kunder?

Glasentreprenad AB är farsan och det rullar på bra!
Jo typ hälften av dom jobb jag har gjort har varit från farsan. Då hans huvudsyssla inte är räcken utan den delen håller jag på med i mitt företag. Men det är inte var dag folk vänder sig till honom angående glasräcken tyvärr. Så jag måste försöka få ut budskapet ! smile

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Hamilton
8 december 2009 · 8 868 Inlägg

Kollade lite snabbt på sidan och kan återigen konstatera att det är en sidan på Svengelska, varför envisas man med att blanda språken? är det okunskap eller vad.
SEO optimering + Adwords kan hjälpa till att få upp sidan.

Senast redigerat av Hamilton (8 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se
expect1991
8 december 2009 · 1 814 Inlägg

Gör ett PR-trick? smile

FireTraXX DFFL
8 december 2009 · 9 020 Inlägg

Köp en skylt på din lokala IP.
Diverse annonsering i lokaltidningar/tidningar överhuvudtaget.
Klistra upp sidan av en bil med företagsnamnet.se och vad du nu gör t.ex. "Glasräcke till X, X och X".
Sprid ordet bland bekanta.

O.s.v. o.s.v.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
steifan DR!FTT3KN!K3R
8 december 2009 · 10 427 Inlägg

tsdi skrev:

steifan skrev:
Hur fungerar det för Glasentreprenad AB undrar jag?

Går det inte att "glida" med den firman till nya kunder?

Glasentreprenad AB är farsan och det rullar på bra!
Jo typ hälften av dom jobb jag har gjort har varit från farsan. Då hans huvudsyssla inte är räcken utan den delen håller jag på med i mitt företag. Men det är inte var dag folk vänder sig till honom angående glasräcken tyvärr. Så jag måste försöka få ut budskapet ! smile

Men du har testat med byggfirmorna som anlitar honom för glas osv?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang