2755
Sök

Inför: P-hus träff 6/2 Kl 15-18 på entrè i Malmö

685 Inlägg
8 januari 2010
#121
1. Mange_volvo - Volvo s60T
2. Henkecool - Volvo 940T
3. Bmw-Racing -
4. M_Bercic - Volvo 244
5. R1kard - BMW 540
6. Mr.Brandt - skrotsaab 9-3
7. the-furious-one-mitsubishi eclipse
8. Gosey - Audi A4
9. StalkerK - Honda Civic Type R
10. Perry86 - Mazda Miata
11. GandalfNilsson - Volvo 240 + flera andra som hänger me!
12. KoGGe - Volvo s40T
13. Erneland - BMW Alpina B7 Turbo Coupé
14. Nucleardonkey - Honda Civic Vtec
15. khoman - ford mondeo
16. west_is_back - Toyota Supra
17. speedbullet-M3 e36(GT)
18. PointMan - Honda CTR
19. Bolek - Lexus Is250
20. DeFlo - Snaab 9-3
21. Yenza - Mistubishi Colt GLXi
22. Kilroy- V70

sponsorer 2012
Xtravagant http://www.xtravagant.nu/
DiteC Trelleborg http://www.bvct.se/

3 968 Inlägg
8 januari 2010
#122
Har nyheter tongue

INGET ÄR PLANERAT - INGET ÄR BESTÄMT så vänligen ta bort datumet i denna tråd och låt tråden vara som en diskussion om Entré i Malmö - träff rent allmänt tills vi bestämt datum!


Jag har nu precis pratat i telefon med Distriktschef, för Malmö garage, Q-park.

Vi kom fram till att EJ ha en bilträff i slutet av månaden då folk får lön, alldeles
för mycket folk där då och ej lämpligt tyckte han heller.

Sen är det lämpligare då det är vår än vinter, dels lockar det mycket mer folk
att de kommer och tittar på bilar med sommarfälgar och en ren bil, än en
vinterbil med plåtfälgar exempelvis kom han fram till och även jag, betydligt
roligare att se en fräsch nytvättad bil på våren då det absolut inte är snö,
och bilen töar inne i parkeringshuset. Garanterar att detta lockar mycket mer folk.

Att ha bilträff på plan 2 lockar inte lika mycket folk som på plan 1, då inte alla
tänker på att där är plan 2.

En dag MITT i månaden är mycket bättre än slutet av månaden, en lördag eller en söndag.

Avspärrning kan han fixa !

Så det markeras att det är en bilträff inne på första våningen
i p-huset (plan 1).

Nu är det en bilTRÄFF, d.v.s inget burnande o.s.v, och det gäller
att ALLA sköter sig och inte spelar massa bas och musik i p-huset !

Meningen med bilträffen är att folk som även handlar kommer och tittar på vår
bilträff... så ännu en nyhet är att han berättade för mig att om man meddelar
när bilträffen kommer att ske, så måste han även meddelas att det "spärras av"
eller liknande då träffen kommer att äga rum, nyheten jag skulle skriva är att
han berättade att köpcentrat ovanför p-huset Entré kan lägga ut info på deras
hemsida också om bilträffen cool

Då lockar det både folk till vår bilträff och det gynnar även köpcentrat
att få fler kunder till butikerna, så detta tycker jag är mycket positivt
eller vad säger ni om allt i mitt inlägg här ?

Så nu har jag skaffat så mycket info jag bara kunde !

Ärligt talat tror jag faktiskt att det kan bli en stor bilträff
om det bara blir vår inom några månader smile

Mitt förslag är i April då många fått ut sina sommarbilar,
och då det är bättre väder, typ mitten av April en lördag ?
(dock ej påskhelgen)


Vi behöver inte bestämma datum just nu, men bra att vi planerar
olika saker i denna tråden iallafall. Så det blir riktigt seriöst !

Och att vi bestämmer i god tid och gör reklam för allting med.

Nu är det så här att den som kan ta på sig och träffa distriktschefen
för att kolla var på plan 1 vi kan ha en bilträff - skall PM:a till mig, så
får den personen/de personerna hans mobilnummer utav mig, då jag
har en bit att köra från Österlen till Malmö nämligen, och jag har fullt
upp just nu, så det vore kanon att nån i Malmö kan ställa upp på detta !

Jag sa till honom att det kan röra sig om upp till 60-70 bilar, som exempel,
och detta verkar inte vara några som helst problem.
Senast redigerat av Andreas79 (8 januari 2010)


945 Inlägg
8 januari 2010
#123
Andreas79 skrev:
Har nyheter tongue

INGET ÄR PLANERAT - INGET ÄR BESTÄMT så vänligen ta bort datumet i denna tråd och låt tråden vara som en diskussion om Entré i Malmö - träff rent allmänt tills vi bestämt datum!


Jag har nu precis pratat i telefon med Distriktschef, för Malmö garage, Q-park.

Vi kom fram till att EJ ha en bilträff i slutet av månaden då folk får lön, alldeles
för mycket folk där då och ej lämpligt tyckte han heller.

Sen är det lämpligare då det är vår än vinter, dels lockar det mycket mer folk
att de kommer och tittar på bilar med sommarfälgar och en ren bil, än en
vinterbil med plåtfälgar exempelvis kom han fram till och även jag, betydligt
roligare att se en fräsch nytvättad bil på våren då det absolut inte är snö,
och bilen töar inne i parkeringshuset. Garanterar att detta lockar mycket mer folk.

Att ha bilträff på plan 2 lockar inte lika mycket folk som på plan 1, då inte alla
tänker på att där är plan 2.

En dag MITT i månaden är mycket bättre än slutet av månaden, en lördag eller en söndag.

Avspärrning kan han fixa !

Så det markeras att det är en bilträff inne på första våningen
i p-huset (plan 1).

Nu är det en bilTRÄFF, d.v.s inget burnande o.s.v, och det gäller
att ALLA sköter sig och inte spelar massa bas och musik i p-huset !

Meningen med bilträffen är att folk som även handlar kommer och tittar på vår
bilträff... så ännu en nyhet är att han berättade för mig att om man meddelar
när bilträffen kommer att ske, så måste han även meddelas att det "spärras av"
eller liknande då träffen kommer att äga rum, nyheten jag skulle skriva är att
han berättade att köpcentrat ovanför p-huset Entré kan lägga ut info på deras
hemsida också om bilträffen cool

Då lockar det både folk till vår bilträff och det gynnar även köpcentrat
att få fler kunder till butikerna, så detta tycker jag är mycket positivt
eller vad säger ni om allt i mitt inlägg här ?

Så nu har jag skaffat så mycket info jag bara kunde !

Ärligt talat tror jag faktiskt att det kan bli en stor bilträff
om det bara blir vår inom några månader smile

Mitt förslag är i April då många fått ut sina sommarbilar,
och då det är bättre väder, typ mitten av April en lördag ?
(dock ej påskhelgen)


Vi behöver inte bestämma datum just nu, men bra att vi planerar
olika saker i denna tråden iallafall. Så det blir riktigt seriöst !

Och att vi bestämmer i god tid och gör reklam för allting med.

Nu är det så här att den som kan ta på sig och träffa distriktschefen
för att kolla var på plan 1 vi kan ha en bilträff - skall PM:a till mig, så
får den personen/de personerna hans mobilnummer utav mig, då jag
har en bit att köra från Österlen till Malmö nämligen, och jag har fullt
upp just nu, så det vore kanon att nån i Malmö kan ställa upp på detta !

Jag sa till honom att det kan röra sig om upp till 60-70 bilar, som exempel,
och detta verkar inte vara några som helst problem.
Jag är på din sida, precis som jag skrivit tidigare så har trådskaparen inte bekräftat fakta.
Gör såhär att du startar en ny tråd, där har du mig som första intresserad.
Sen lovar jag att resterande förflyttar sitt intresse till din tråd. ;-)


MOGAMBO
149 Inlägg
8 januari 2010
#124
De borde hända något innan Elmia wink


F.d Yrkeschafför. Numera Magister.
154 Inlägg
8 januari 2010
#125
Grymt bra Andreas. Hoppas fler tar efter här o kollar sånt som Andreas har kollat
innan de startar trådar om träffar. Nu i detta fallet var det ju verkligen befogat.

Största tummen upp för dej Andreas.


Mvh Tomas


IT-H.ra
131 Inlägg
8 januari 2010
#126
Andreas does it again big_smile

Redline '04 - Nismo - AAM - Strup - Kinetix - Eibach - Unichip
Genuine Speedfreak

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
8 januari 2010
#127
Ganska meningslöst att ha en träff inomhus när det börjar bli sommar?! Anledningen att ha den i p-huset är väl att det är för kallt ute? I april kan man ju gå i shorts och njuta av solen - utomhus..

Sen, hur många av de "anmälda" bilarna är nåt "utöver det vanliga" som folk skulle lockas till (av de som inte är biltokar som oss..) Själv skulle jag aldrig ställa min bil där för att visa upp för allmänheten. Det är ju i princip en vanlig A4.. Däremot, på en bilträff ställer jag gärna min bil, låter intresserade se vilka förändringar jag gjort, vad som är unikt med min bil, och snacka om allt möjligt som kommer på tal med likasinnade. Och såklart, kolla på andra mer eller mindre förändrade bilar.
Ska allmänheten bjudas in till nån "happening" lär de ju va krav på lite mer än en A4 Avant som min. Vet inte hur bilarna i listan är då jag inte kollat dom, men en snabb överblick pekar inte på nåt som allmänheten ens ser skillnad på mot vanliga svensson-bilar..?

/Mattias

SkenLaddRacing
130 Inlägg
8 januari 2010
Trådstartare
#128
Hej,Händer massa här inne verkar vara många som är snabba på att skriva ifall...Jag har mejlat q-park men deras kundtjänst har varit nere så dom har väll inte sett vårat mejl än men det kvittar ju eftersom andreas har visst en direkt mejl till distikt chefen så de är ju kanon=)...Själv klart ska man inte de och de men eftersom vissa här inne verkar vara så perfekta så kan ju dom ta och ordna något eget såfall. Jag tycket de vart dags att skriva något här för det verkar inte vara någon som vill starta något! och jag kan förstå dom idag. jill här på garaget tillexempel fixade 2 p-hus träffar förra året,Hon verkade tröttnade på att fixa något och lägga ner tid för sedan förstöras så snabbt av idioter som inte kan respektera något och vara så negativa(Ystad träffen avsluting vart i topp klass 10 p till jill där) ´Men jag säger bara en sak Gör det själv om ni är så kloka och bra men ni behöver inte komma på träffen som kommer bli av om det inte passar! Men nu får de vara nog vi gör vårat bäst från vår sida men någon måste ta första steget ingen vågar något här i skåne verkar det som ifall... Andreas super bra att du har ifall fått kontakt med q-park så jag kommer pm mitt nr så ska vi lösa det.  Sen folk som blir nyfikna på SLR så är vi ca 8bilar som är seriösa,De är medlemar som verkligen brinner för racing av olika slag allt från ren street till banan och vi är inga som inte vet vad oj har du dump 50 hästar då sen behöver man inte vara medlem på garaget.org plus visa upp sin bil på sin sida för att få massa poäng vissa vill vara mer diskreta av sig och de respektera vi mycket. Men som sagt min största önska är att vi lyckas att få ihopa träffen. Man kan inte vara mister perfekt första gången man försöker samla ihopa lite bilar utan man måste börjar nångång och NÅGON måste ta insativet* och Skriva något!   
Träffen ska vara för alla som har ett bilintresse även om den kör en orginal passat med 1.8T motorn till den med en supra med 1000hästar då de är en träff inte någon utställing för allmänheten men tycker ni det så skiter jag i allt så kan ni sitta framför eran tagentbord och klaga ner på dom som försöker ordna något......

SkenLaddRacing

Ingen himmel är så blå som min
2 975 Inlägg
8 januari 2010
#129
Då tycker vi ju samma! Ingen utsällning för allmänheten. Men det var ju det Q-Park (eller Andreas?) ville? Om det blir så kommer jag inte, blir det en träff för alla bilintresserade, som hålls inomhus för att hålla värmen så kommer jag!

/Mattias

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2010
#130
Asså att flytta träffen till våren/sommaren är ju totalt meningslöst. Jag tycker att det som är speciellt för denna träffen är att det är mitt i vintern, annars finns det andra mycket bättre träffar till våren. Sen 60-70 bilar tror jag är lågt räknat om vi ska gå efter hur det blev förra året då över 100 var uppskrivna på listan och kanske det dubbla kom till träffen och "körningen" efter.

Sen förstår jag inte vad problemet är med att folk "basar" och spelar musik under träffen?

För övrigt tyckte jag träffen förra året var PERFEKT och hade gärna haft en likadan i samma p-hus men jag vet inte hur det ligger till med våra kontaktpersoner om vi blir godkända igen.

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

V-Power
1 186 Inlägg
8 januari 2010
#131
matteeee skrev:
Då tycker vi ju samma! Ingen utsällning för allmänheten. Men det var ju det Q-Park (eller Andreas?) ville? Om det blir så kommer jag inte, blir det en träff för alla bilintresserade, som hålls inomhus för att hålla värmen så kommer jag!
Att försöka göra en utställning för allmänheten med dem bilarna vi har på listan är ju bara löjligt.

(Och ja, då talar jag även för min bil)

/ ///______]
.) . /(_)
/__/

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
8 januari 2010
#132
Men det är inte en utställning ..det är en BILTRÄFF....eller?
Senast redigerat av Yenza (8 januari 2010)


3 968 Inlägg
8 januari 2010
#133
Det är Bilträff vi pratar om ja. Klart alla bilar är välkomna
men bara positivt om det är blandningav olika bilmärken.

Jag har gjort mitt bästa för att få infon om Entre och
berättade vad distriktschefen sa till mig i telefon.

Klart att man även kan ha träff innan april månad, även
i mars. Tycker bara det hade vatt kul om allmänheten
kan komma o snacka o kolla in allas bilar oavsett vilken
bil man har.

Men det är störst chans att ha bilträff och få igenom
det om allmänheten kan komma med och störst chans
isåfall om vi får en avspärrning för just vår bilträff..

Sen skrev jag att det med 60-70 bilar var ett exempel bara.

Har lagt ner mycket tid på o fått fram infon om entre, gjort
mitt bästa. men tycker det alltid ska klagas på något,försöker
iallafall..

HJÄLPS alla åt kommer det bli kanon!


77 Inlägg
9 januari 2010
#134
finns inget o klaga på du har gjort ett bra jobb andreas79

120 Inlägg
9 januari 2010
#135
Personligen bryr jag mig inte om det kommer bli en träff för oss bil nördar eller för allmänheten ! Bara det blir NÅN träff, det är de som är viktigast! Sen kan man ju fråga sig, är det roligt o stå o kolla när massa Familjer med barnvagnar och små barn går runt mellan bilarna o kollar ?

Vad gäller datum så är det perfekt den 27/3 ! Det är strax innan Elmia, Många bilar är redan klara vid den tidpunkten eftersom dem flesta ska upp till Elmia med sina egna bilar ! Skönt o få liten kick innan Elmia tycker jag !

Sen så vad gäller tiden! Va på entre nys, svängde in för skojs skull och kollade läget! Kan säga så här; På plan 2(alltså den nedre planen) var det ca 10 bilar ! Och de var ja kl 14,48 !

Så vad jag föreslår är att vi kanske kan träffas kl 15.30 va där kanske till 18-19 sen ut på stan och göra en lite Cruising !

Men klart det är bara mitt förslang? För kl 13 (eller vad det nu var för tid) kommer det vara mer folk på entre!

Sen vad gäller q-park det är också bra business för dem om vi nu har träff! säger vi det kommer 100 bilar gånger 12 kr per timme ! 1200 i timmen för q-park bara att vi står där ! Om vi stannar nu säger vi 3 timmar då är det plötsligt 3600kr ! Tro mig, kommer inte känna så mycket på en vanligt lördags kväll annars ! Bara ett tips till q-park ! big_smile

JDM y00000 !!

P0LLE
9 januari 2010
#136
håller med r1kard

-Renoverar och bygger-
563 Inlägg
9 januari 2010
#137
ush vad det ska vara besvärligt, bara bestäm ett datum och tid den som har hand om det sen kör vi på något i stil med Bolek's förslag -.-"


3 968 Inlägg
9 januari 2010
#138
Personligen som q-parks distriktschef sa så är 27:e mars inte lämpligt,
då det KAN komma fullt av bilar i p-huset, det är som sagt lönedags då,
och folk storshoppar!

Sen vad gäller parkeringsavgifter är det billigare om man står där 3 timmar (per timme)
än bara en timme... blir lite rabatterat pris då.

Men jag tycker inte man kan jämföra med att det var lite bilar där idag, det är ju inte så
konstigt wink eftersom det inte är löneveckan, den har ju varit för ett tag sen, kan bero på det.

Därför är det bättre innan slutet av en månad (innan slutet av mars) istället anser jag,
men säkert flera som inte tycker som jag.

Jag kom ju även fram till detta med distriktschefen, att ej slutet av månaden är lämpligt,
just därför man ska ringa och prata så man får klara besked. cool Så just därför
tog jag tag i det.

Nån måste som sagt träffa chefen och bestämma en plats i p-huset för att vi skall
få detta att fungera och som sagt har jag telefonnumret till distriktschefen, som jag
nämnt tidigare... har pm:at till den som startade denna tråden, så får jag se om han
svarar inom kort angående detta.

Så vi hjälps åt allihop !

Ser inget negativt i att allmänheten kan kolla på bilträffen oavsett bilmärke och
om en bil är original eller stylad, tycker inte det spelar nån roll, man kan ju trots
allt knyta nya kontakter inom bilvärlden, det ser jag absolut bara som positivt,
och tror ändå säkerligen att fler håller med mig, men fortfarande är flera emot
detta känner jag... vilket är synd.

Men nu måste vi hjälpas åt... typ klockan 13:00 en lördag ger jag som förslag
(ej slutet av en månad) och den tiden är väl lagom - för vissa kanske vill göra annat
senare på kvällen ? så kan man ändå ha träffen från klockan 13:00 och flera timmar
framåt.

Och som jag nämnde tidigare i tråden kan jag tycka det e riktigt schysst att Q-park
kan spärra av just för bilträffen ett större område för oss smile

Och åter igen: detta är en BILTRÄFF ingen bilutställning. Kul att träffas och prata !

Om inga hinder kommer emellan och jag kan - så kommer jag att fotografera på träffen.

Några saker till måste undersökas och kollas upp innan vi kan bestämma ett datum,
och då får jag / någon skapa en ny tråd med endast anmälan till vilka som verkligen
kommer. För man kan inte bara sätta upp ett datum utan att ha checkat vissa grejer.

Distriktschefen måste även godkänna det som sagt och nån måste checka platsen FÖRST
innan vi bestämmer något helt och hållet... det är så det fungerar, annars blir allt bara fel. wink
Senast redigerat av Andreas79 (9 januari 2010)


Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
10 januari 2010
#139
Jamen då kör vi på 20/3 då?? Veckan innan... Är väl perfekt? big_smile
Andreas kollar du med din kontakt?

Kom ihåg att det kommer inte 20-30-40bilar... utan 100-200 bilar talar vi om.. Folk från Danmark kom sist och lär nog komma i år igen... Så därför är det galet att lägga träffen på en lönehelg son det 27:e är...

Så vi röstar för 20/3 .. Vad säger ni andra??
Senast redigerat av Jill (10 januari 2010)


3 968 Inlägg
10 januari 2010
#140
Jill skrev:
Jamen då kör vi på 20/3 då?? Veckan innan... Är väl perfekt? big_smile
Andreas kollar du med din kontakt?

Kom ihåg att det kommer inte 20-30-40bilar... utan 100-200 bilar talar vi om.. Folk från Danmark kom sist och lär nog komma i år igen... Så därför är det galet att lägga träffen på en lönehelg son det 27:e är...

Så vi röstar för 30/3 .. Vad säger ni andra??
Tycker också att absolut hellre den 20/3 (lördag) typ kl 13.00 än lönehelgen (slutet av månaden)

Men du skrev nog lite fel i slutet av ditt inlägg då du skrev 30/3 då det är en tisdag wink


Får checka nån dag så fort jag får tid/och en annan
kollat upp lite mer grejer, vilket är viktigt som sagt


Det måste som sagt kunna spärras av denna dagen med, så det måste vara helt 100%
från Q-parks sida att allt är OK med. Så vi avvaktar lite med att jag lägger ut en tråd
med ny anmälan tills allt är helt säkert. Förhoppningsvis inom nån vecka senast.


20/3 kl 13.00 är min tanke ja - undrar också vad andra säger om detta datumet och tidpunkten?

Låter detta bra så får jag försöka kolla upp fler saker som sagt innan jag skapar en ny tråd
med definitivt datum och tidpunkt och exakt var i p-huset vi får lov att ha vår bilträff.
Senast redigerat av Andreas79 (10 januari 2010)



Sök