3565
Sök

EFTERLYSER MIN HUND EBBA!!! amstaff /dobermann

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Jag undrar om det finns någon som sätt min hund Ebba som jag lämnade ifrån mig till ett par " seriösa " ägare ifrån danmark dom lovade att höra av sig vi var på besök där flera gånger. Men efter 2 veckor så dog deras numer totalt! har sökt info om dom överallt försökt få kontakt med dom men inga svar någonstans har hört av mig till polisen som inte gör ett skit! det är endå min hund de gäller!! hon står fort som ägare på mig för jag kände att det var något lurt. och nu är hon alltså S T U L E N i med att hon fort är min dom har inte betalat för henne och dom har inte ens försäkrat henne!!

Jag gör vad som helst för att få veta att hon mår bra, vi var på återbesök hos dom efter 2 veckor och såg då att hennes klor var för långa då dom måste klippas ofta jag påpekade detta och sa till dom att jag kommer höra av mig snarast och plötsligt så dog ju deras numer som sagt.. hjälp mig gärna att hitta dessa ! det var ett danskt par som bodde i volsjö utanför sjöbo... i skåne dom hade sen innan en vit stor engelsk bulldog eller något liknande.. min ebba är väldigt lätt att känna igen då hon har grimma och en väldigt speciell täckning..

DET LIGGER BILDER PÅ HENNE I MITT GALLERI!! JAG KAN TYVÄRR INTE LADDA UPP BILD HÄR DÅ DE STOD ATT DEN VAR FÖR LITEN!!! titta gärna snälla!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Tack Snälla :d

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2009
latina skrev:
Tack Snälla :d

Sure. Ja förstår inte riktigt, du lämnade ifrån dig din hund till dom? Alltså, skulle dom sitta hundvakt eller hur menar du?

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

8 894 Inlägg
9 december 2009
Du har alltså lämnat i från dig Hunden och vill nu ha tillbakad en?
Texten är smått obegriplig, men jag tolkar det som att du lämnat i från dig en hund och efter mer än 2V vill ha tillbaka den.
Skule dom låna,köpa eller vara hundvakt?
Senast redigerat av Hamilton (9 december 2009)

Fotograf på tierpidag.se

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 december 2009
Man förstår lite bättre när man läser hennes blogginlägg iaf.
http://www.garaget.org/mypage/blog.php? … post=72725

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

214 Inlägg
9 december 2009
Ja, det låter ju inget vidare. Men vänta nu... Matar du hunden med Bacardi breezer? Jag har hört talas om "fyllehund" men det här är ju...
Hur länge har hunden varit borta anyway?

EDIT: Jag läste i bloggen. Den har alltså varit borta i 2 och ½ år... Men det är inte förän nu den är stulen?
Det låter ju svårt att få tag i den nu skulle jag tro.
Senast redigerat av blixtn (9 december 2009)

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
Nej nej.. alltså jag har försökt innan att få henne anmäld men polisen har inte gjort något först nu har det tagits upp då dom hört av sig till mig.. För dom som har ebba har försökt chippa om henne i med att hon är chippad med mitt namn! så hörde djur saken av sig till polisen för dom hade ju inga ägar papper på henne att bevisa att det var deras hund!!!

Dom skulle ha henne på prov i 2 veckor sen höra av sig för att ge mig betalt och då skulle jag skicka iväg ägar bytet. men dom hörde aldrig av sig sen dess har hon varit borta. och det har gått ca 7 månader..

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
blixtn skrev:
Ja, det låter ju inget vidare. Men vänta nu... Matar du hunden med Bacardi breezer? Jag har hört talas om "fyllehund" men det här är ju...
Hur länge har hunden varit borta anyway?

EDIT: Jag läste i bloggen. Den har alltså varit borta i 2 och ½ år... Men det är inte förän nu den är stulen?
Det låter ju svårt att få tag i den nu skulle jag tro.

nej nej.. jag köpte henne för 2½ år sen big_smile hon har varit borta ca 9 månader

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
9 december 2009
och du gör en tråd idag ? WTF liksom tongue

9 Inlägg
9 december 2009
Fanns en efterlysning på blocket på en Amstaff där ägaren hade blivit lovad av nya ägaren att denna skulle betala när den kom hem...Surpirse.. Hade visst inte betalat... Varför lämnar man ifrån sig en hund lr ja vad som helst utan att få pengar????  Man ska aldrig bli förvånad tydligen...

There Is Only One

Majestas
1 319 Inlägg
Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
matte74 skrev:
Fanns en efterlysning på blocket på en Amstaff där ägaren hade blivit lovad av nya ägaren att denna skulle betala när den kom hem...Surpirse.. Hade visst inte betalat... Varför lämnar man ifrån sig en hund lr ja vad som helst utan att få pengar????  Man ska aldrig bli förvånad tydligen...

men dom skulle fort bara ha henne på prov därför vi valde att inte skriva ägar papper än... så gör väl alla.

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
_MaCCe_ skrev:
hahahahaha priceless, lätt årets tråd!

nu ska du inte ta i så du skiter ner dig

Avstängd
50 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
http://www.blocket.se/ystad/Blandras_va … _7&w=3   fick nyss reda på att min hund har domtagit valpar på!!! så nu jävlar åker jag fan te sjöbo och slå ihjäl den snubben hej då

5 198 Inlägg
9 december 2009
latina skrev:
matte74 skrev:

men dom skulle fort bara ha henne på prov därför vi valde att inte skriva ägar papper än... så gör väl alla.

Så gör inte alls alla. .det är precis som att sälja vilken vara som helst... man tar betalt när man lämnar från sej.

5 198 Inlägg
9 december 2009
latina skrev:
http://www.blocket.se/ystad/Blandras_valp__am__bulldog___amstaff_labrador_24798046.htm?ca=23_7&w=3   fick nyss reda på att min hund har domtagit valpar på!!! så nu jävlar åker jag fan te sjöbo och slå ihjäl den snubben hej då

Tyvärr finns nog inte så mycket du kan göra,,, han hävdar nog sin rätt genom att säga att han betalt,, men inte fått nåt kvitto.. sen att du ff står som ägare har ingen betydelse.. står ord mot ord bara.

1 338 Inlägg
9 december 2009
Har du ringt numret i annonsen?
Hoppas det löser sig för dig!

Mvh//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

2 982 Inlägg
9 december 2009
ts har pm
Senast redigerat av Residence (9 december 2009)

Sök