Mitsubishi Evo I GSR - Till salu

Renovering, facelift och trimning.
  • 49 Följare
  • 261 211 Visningar
  • Projektet avslutat 16 juni 2015
Kazma Stolt EVO ägare
12 januari 2010 · 584 Inlägg

Evo-Offer skrev:

Kazma skrev:
Jag bytta även ut dom yttre styrleds bussningarna


http://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/836669_tti08m.jpg
Lite skillnad big_smile

kan man köpa dessa på mekonomen?smile

Nej, men genom Mitsubishi, de finns inte i Mekonomens register =/ Det finns inte i Mitsubishis register heller till våra bilar men dom kan få tag på de iaf smile

Senast redigerat av Kazma (12 januari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Kazma Stolt EVO ägare
12 januari 2010 · 584 Inlägg

KHRacing skrev:
tjena . bara undrar om du kan svara på mitt PM när du har tid ?

Så ledsen men trodde att jag redan gjort de, men tydligen inte. Fixar på en gång

Senast redigerat av Kazma (12 januari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Kazma Stolt EVO ägare
13 januari 2010 · 584 Inlägg

Jippi, idag sitter motorn tillbaka i bilen, måste säga att de gick otroligt bra med tanke på att jag var helt ensam big_smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/126840/837505_b4rgqf.jpg
Nu börjar de likna någe

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Kazma Stolt EVO ägare
13 januari 2010 · 584 Inlägg

Evo-Offer skrev:
inte illa..måste kännas bra

Känns bra, de gör de big_smile Trodde inte jag skulle klara de ensam men med lite envishet så gick de klockrent, nu är de bara alla sladdar som ska dit tongue

Senast redigerat av Kazma (20 februari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Kazma Stolt EVO ägare
13 januari 2010 · 584 Inlägg

Jag funderar på att behålla ventilkåpan vit endå, bara fixa till den. (lacka i samma färg som bilen)
Tänkte ju ha den svart från början med "borstat trål look" på bokstäverna, men börjar gilla den vita ventilkåpan mer och mer. Sen måste de ju vara svarta bokstäver och så givetvis.
Den kommer passa in bra till övriga bilen, Den är ju matt vit med svarta drag.
kom gärna med förslag. jag söker ju en stilren och clean look

Senast redigerat av Kazma (20 februari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
oggy_swe utbildad klant
13 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Hehe var du själv hela tiden? du kunde bett om hjälp om du ville tongue vi hörde ett hårt dunst. så vi gick å kolla in så du inte tappat motorn på dig XD, Skönt den kom i smile du va ju lite osäker på ett fäste big_smile

Grymt jobbat iallafall

Mvh O.Frankeståhl
Kazma Stolt EVO ägare
13 januari 2010 · 584 Inlägg

oggy_swe skrev:
Hehe var du själv hela tiden? du kunde bett om hjälp om du ville tongue vi hörde ett hårt dunst. så vi gick å kolla in så du inte tappat motorn på dig XD, Skönt den kom i smile du va ju lite osäker på ett fäste big_smile

Grymt jobbat iallafall

Tack för att ni kollade in då ni hörde en smäll, de skulle ju faktiskt kunna hänt någe. Tack
Men de va nog inte jag som orsakade smällen denna gången smile

Men visst ska jag fråga om hjälp om de e så att jag inte klarar de själv, tack för omtanken big_smile
Hoppas "Humlan" går som aldrig förr

PS. jag älskar din titel, "Utbildad klant", är de så illa? big_smile

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
oggy_swe utbildad klant
13 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Kazma skrev:

oggy_swe skrev:
Hehe var du själv hela tiden? du kunde bett om hjälp om du ville tongue vi hörde ett hårt dunst. så vi gick å kolla in så du inte tappat motorn på dig XD, Skönt den kom i smile du va ju lite osäker på ett fäste big_smile

Grymt jobbat iallafall

Tack för att ni kollade in då ni hörde en smäll, de skulle ju faktiskt kunna hänt någe. Tack
Men de va nog inte jag som orsakade smällen denna gången smile

Men visst ska jag fråga om hjälp om de e så att jag inte klarar de själv, tack för omtanken big_smile
Hoppas "Humlan" går som aldrig förr

PS. jag älskar din titel, "Utbildad klant", är de så illa? big_smile

Haha jo men det lät ganska högt in till oss sen visste jag du höll på med motorn så ja man blev ju lite orolig om nått ramlat över dig:P  hehe Ja det hoppas jag med;) förhoppningsvis ska vi snart få höra den vråla igång;)
HAha mjo fastdet är mest jag brukar tapa skruvar å skit å ja på ställen där dom e så jobbiga få uppXD osv osv tongue Var värre innan jag värkar ha lärt mig av alla mina tusen misstag XD

Mvh O.Frankeståhl
Kazma Stolt EVO ägare
13 januari 2010 · 584 Inlägg

oggy_swe skrev:

Kazma skrev:

oggy_swe skrev:
Hehe var du själv hela tiden? du kunde bett om hjälp om du ville tongue vi hörde ett hårt dunst. så vi gick å kolla in så du inte tappat motorn på dig XD, Skönt den kom i smile du va ju lite osäker på ett fäste big_smile

Grymt jobbat iallafall

Tack för att ni kollade in då ni hörde en smäll, de skulle ju faktiskt kunna hänt någe. Tack
Men de va nog inte jag som orsakade smällen denna gången smile

Men visst ska jag fråga om hjälp om de e så att jag inte klarar de själv, tack för omtanken big_smile
Hoppas "Humlan" går som aldrig förr

PS. jag älskar din titel, "Utbildad klant", är de så illa? big_smile

Haha jo men det lät ganska högt in till oss sen visste jag du höll på med motorn så ja man blev ju lite orolig om nått ramlat över dig:P  hehe Ja det hoppas jag med;) förhoppningsvis ska vi snart få höra den vråla igång;)
HAha mjo fastdet är mest jag brukar tapa skruvar å skit å ja på ställen där dom e så jobbiga få uppXD osv osv tongue Var värre innan jag värkar ha lärt mig av alla mina tusen misstag XD

Ja tack igen för omtanken smile

HEHE jo att tappa skruvar och sånt klarar jag mig ganska bra ifrån men där emot så går allt sönder som jag tar i, och kan de strula så gör de alltid de, spelar ingen roll vad det handlar om smile  Man börjar ju fundera på om detta med "karma" finns för isf så måsta jag gjort någe otroligt dumt här i livet... Så du är inte ensam big_smile

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Jlmmy
14 januari 2010 ·

Gött att motorn äntligen är på plats! wink
Fortsätt så, Kommer bli nice!

mvh

oggy_swe utbildad klant
14 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Kazma skrev:

oggy_swe skrev:

Kazma skrev:

Tack för att ni kollade in då ni hörde en smäll, de skulle ju faktiskt kunna hänt någe. Tack
Men de va nog inte jag som orsakade smällen denna gången smile

Men visst ska jag fråga om hjälp om de e så att jag inte klarar de själv, tack för omtanken big_smile
Hoppas "Humlan" går som aldrig förr

PS. jag älskar din titel, "Utbildad klant", är de så illa? big_smile

Haha jo men det lät ganska högt in till oss sen visste jag du höll på med motorn så ja man blev ju lite orolig om nått ramlat över dig:P  hehe Ja det hoppas jag med;) förhoppningsvis ska vi snart få höra den vråla igång;)
HAha mjo fastdet är mest jag brukar tapa skruvar å skit å ja på ställen där dom e så jobbiga få uppXD osv osv tongue Var värre innan jag värkar ha lärt mig av alla mina tusen misstag XD

Ja tack igen för omtanken smile

HEHE jo att tappa skruvar och sånt klarar jag mig ganska bra ifrån men där emot så går allt sönder som jag tar i, och kan de strula så gör de alltid de, spelar ingen roll vad det handlar om smile  Man börjar ju fundera på om detta med "karma" finns för isf så måsta jag gjort någe otroligt dumt här i livet... Så du är inte ensam big_smile

haha INget å tacka förtongue du hade säkert gjort samma sak:P  Haha vi lter ganska lika. Har ofta haft otur när jag körde cross osv. så när väl nått pajja så pajja det så jävla mycket XD undra vad man gjort för dummt i livet då alltså XD

Mvh O.Frankeståhl
Kazma Stolt EVO ägare
14 januari 2010 · 584 Inlägg

oggy_swe skrev:

Kazma skrev:

oggy_swe skrev:
Haha jo men det lät ganska högt in till oss sen visste jag du höll på med motorn så ja man blev ju lite orolig om nått ramlat över dig:P  hehe Ja det hoppas jag med;) förhoppningsvis ska vi snart få höra den vråla igång;)
HAha mjo fastdet är mest jag brukar tapa skruvar å skit å ja på ställen där dom e så jobbiga få uppXD osv osv tongue Var värre innan jag värkar ha lärt mig av alla mina tusen misstag XD

Ja tack igen för omtanken smile

HEHE jo att tappa skruvar och sånt klarar jag mig ganska bra ifrån men där emot så går allt sönder som jag tar i, och kan de strula så gör de alltid de, spelar ingen roll vad det handlar om smile  Man börjar ju fundera på om detta med "karma" finns för isf så måsta jag gjort någe otroligt dumt här i livet... Så du är inte ensam big_smile

haha INget å tacka förtongue du hade säkert gjort samma sak:P  Haha vi lter ganska lika. Har ofta haft otur när jag körde cross osv. så när väl nått pajja så pajja det så jävla mycket XD undra vad man gjort för dummt i livet då alltså XD

Jag har me kört Cross, jag tävlade ca 10 år innan jag la av, sen började man jobba och andra saker var roligare än att ligga ute varje helg på en grusplan smile... Men jag hade otroligt kul när vi höll på och jag saknar de idag, mina föräldrar gjorde ett jätte jobb under alla dessa år, jag undrar hur dom klarade av de? Vi var ju 2 som tävlade, de går ju åt endel pengar, och tid framför allt för att hålla på... men idag så kör jag nästan ingenting tråkigt nog

Senast redigerat av Kazma (14 januari 2010)

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
oggy_swe utbildad klant
14 januari 2010 · 2 197 Inlägg

Kazma skrev:

oggy_swe skrev:

Kazma skrev:

Ja tack igen för omtanken smile

HEHE jo att tappa skruvar och sånt klarar jag mig ganska bra ifrån men där emot så går allt sönder som jag tar i, och kan de strula så gör de alltid de, spelar ingen roll vad det handlar om smile  Man börjar ju fundera på om detta med "karma" finns för isf så måsta jag gjort någe otroligt dumt här i livet... Så du är inte ensam big_smile

haha INget å tacka förtongue du hade säkert gjort samma sak:P  Haha vi lter ganska lika. Har ofta haft otur när jag körde cross osv. så när väl nått pajja så pajja det så jävla mycket XD undra vad man gjort för dummt i livet då alltså XD

Jag har me kört Cross, jag tävlade ca 10 år innan jag la av, sen började man jobba och andra saker var roligare än att ligga ute varje helg på en grusplan smile... Men jag hade otroligt kul när vi höll på och jag saknar de idag, mina föräldrar gjorde ett jätte jobb under alla dessa år, jag undrar hur dom klarade av de? Vi var ju 2 som tävlade, de går ju åt endel pengar, och tid framför allt för att hålla på... men idag så kör jag nästan ingenting tråkigt nog

Ah jag säger ju vi e lika;) jag han nog bara kör 5 eller 6 år. Men gick as bra smile klart det bästa jag någonsin gjort sakanr det sjukt mycket:P Tabbade mig  08 å å crasha bröt knät. vet ej om det syns jätte mycket nu men halltar fortfarande efter som dom inte kunde laga det så bra. totalt körförbud, men men inte mycket göra åt.
jag har en fiddy du akn få köpa å leka av dig på wink INgen skit sak utan en tävlings fiddy smile INte samma sak men man blir fasen så glad när man kör den endå tongue

Mvh O.Frankeståhl
Kazma Stolt EVO ägare
14 januari 2010 · 584 Inlägg

Jlmmy skrev:
Gött att motorn äntligen är på plats! wink
Fortsätt så, Kommer bli nice!

mvh

japp de e nice, tack så mycket

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
_Rille
14 januari 2010 · 623 Inlägg

trevlig bil..

så du tog motorn nerifrån och upp... måste man inte höja upp bilen så in i helvete högt då?

nismo
guran_man Location: Probobly by the food
14 januari 2010 · 338 Inlägg

gött att det gick smidigt att få dit spisen smile
tror jag kan prata för alla i garaget när jag säger att det bara är till o hojta om du behöver hjälp, kommer själv behöva hjälp med att få i min spis såsnart det blir dax för det
e trångt som fan i mitt motorrum och den måste i åvanifrån :S men men den det problemet tar jag då e ju rett mycket o göra innan dess
hur mycket har du iövrigt på bilen nu innan du kan starta o hoppas få den igenom besiktningen?

varför ha pengar på banken? där syns dom inte
******************************T.A.R.D******************************
Tack till: BK Smide, Mimab, Ne_Mesis
Mitsubishi EVO II GSR "Kossan" (1994)
Kazma Stolt EVO ägare
14 januari 2010 · 584 Inlägg

SilverEye skrev:
trevlig bil..

så du tog motorn nerifrån och upp... måste man inte höja upp bilen så in i helvete högt då?

Jo de blir en bit men de e ingen fara smile

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Kazma Stolt EVO ägare
14 januari 2010 · 584 Inlägg

guran_man skrev:
gött att det gick smidigt att få dit spisen smile
tror jag kan prata för alla i garaget när jag säger att det bara är till o hojta om du behöver hjälp, kommer själv behöva hjälp med att få i min spis såsnart det blir dax för det
e trångt som fan i mitt motorrum och den måste i åvanifrån :S men men den det problemet tar jag då e ju rett mycket o göra innan dess
hur mycket har du iövrigt på bilen nu innan du kan starta o hoppas få den igenom besiktningen?

Ja de e bara att säga till så får du hjälp, de vet du smile

Ne annars så ska alla sladdar dit, sen kommer jag starta upp motorn med orginalturbon, grenröret och avgassystemet bara för att se så allt funkar som de ska...

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
robininfOCUS Med lem
14 januari 2010 · 768 Inlägg

Ser bra ut! /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Kazma Stolt EVO ägare
14 januari 2010 · 584 Inlägg

robininfOCUS skrev:
Ser bra ut! /Robin

Tack så mycket big_smile

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang