H-BY: Det är inte självklart för alla, hade det varit det så hade ju inte dessa "trängande idioter" förekommit mer eller mindre dagligen på Essingeleden...
Om man tar en vanlig, bra, bred 90 väg, perfekt sommarväglag o föraren i bilen framför dig håller ganska exakt 90 trots att han skulle kunna hålla 110 (det är ju inte tillåtet men men), och du stör dig på att han är en "bromsklots" så är det du som är problemet, inte föraren framför...Om samma förare håller endast 70 på samma väg men denna gång i dåligt/halt väglag så anser jag att det är fortfarande du som är problemet. Ja det är 90 km som är högsta TILLÅTNA hastighet, men man ska ju även anpassa farten efter väglaget o kanske sin egen och bilens förmåga? Det är ju långt ifrån alla billister som kör fyrhjulsdrivna bilar med de allra bästa o nyaste vinterdäcken, o som dessutom anser sig vara Colin McRaes tvillingbror...
Så jag skulle vilja säga att man kan inte geralisera, man måste se på omständigheterna oxå, men jag håller med perfekt sommarväg o nån fiser i 80 på motorväg, det ÄR farligt, finns faktiskt exempel på folk som fått böter just för att de kört för långsamt på motorväg (har för mig det var nån som låg i 70 eller nåt lilknande)
Senast redigerat av dawwe (27 december 2009)
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure