2079
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

1 534 Inlägg
27 april 2010
Lär er tresekundersregeln....
men många här kan väl inte ens räkna till tre eller?

1 339 Inlägg
27 april 2010
Iam2fast4U skrev:
Lär er tresekundersregeln....
men många här kan väl inte ens räkna till tre eller?

+1

998 Inlägg
28 april 2010
azid skrev:
LordLife skrev:
TeedasT skrev:
det handlar ju antagligen om att de vill om? Om ni kan lagen så begår ni ett brott om ni med flit hindrar ett bakomvarande fordon. ni vet inte i vilken anledning denne person kör snabbare än er, då ska ni move the fuck over. står i lagen. vänsterfilen är endast till för omkörning, när man har kört om sin bil, så lägger man sig in i höger fil igen. Och att bromsa för att "skrämma/varna" folk är ju det mest idiotiska man kan göra. livsfarligt helt enkelt.

Står i lagen också att man inte får köra för fort heller.

men det får väll den riktiga polisen ta hand istället för tjurskallar som inte vill flytta sig eller har andra prestigeproblem

Ger samma svar till dig som du gav till mig, inte ditt jobb att se till så att vänsterfilen är fri från långsamt gående fordon utan polisen, Men om alla höll hastigheten så skulle det aldrig hända.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.

1 571 Inlägg
28 april 2010
Jag tycker det är väldigt irriterande när folk kör om i 110 men man får ju egentligen inte köra snabbare så vad ska man göra. Inget att gnälla över. Det är bara apaktigt att blinka med lampor och peka finger. Ingen ska ju behöva trycka mer på gasen för jag vill köra snabbare. Däremot ska man ju inte ligga kvar i vänsterfilen. Gör de det kör jag om i högerfilen istället.

34 Inlägg
28 april 2010
TeedasT skrev:
det handlar ju antagligen om att de vill om? Om ni kan lagen så begår ni ett brott om ni med flit hindrar ett bakomvarande fordon. ni vet inte i vilken anledning denne person kör snabbare än er, då ska ni move the fuck over. står i lagen. vänsterfilen är endast till för omkörning, när man har kört om sin bil, så lägger man sig in i höger fil igen. Och att bromsa för att "skrämma/varna" folk är ju det mest idiotiska man kan göra. livsfarligt helt enkelt.

Du har helt fel. Om jag vill köra om några fordon liggande i en högerfil då får jag göra det tills jag är klar med min omkörning. Om under den tiden en idiot kommer i en rasande hastighet (vill påminna dig att Sverige har en max tillåten hastighet 120 km/timme på en motorväg) och ligger nära mig han/hon går mot den svenska lagen. Först och främst för att han/hon överskrider den tillåtna hastigheten och för det andra ligger man för nära till framförvarande fordon.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
28 april 2010
LordLife skrev:
azid skrev:
LordLife skrev:

Står i lagen också att man inte får köra för fort heller.

men det får väll den riktiga polisen ta hand istället för tjurskallar som inte vill flytta sig eller har andra prestigeproblem

Ger samma svar till dig som du gav till mig, inte ditt jobb att se till så att vänsterfilen är fri från långsamt gående fordon utan polisen, Men om alla höll hastigheten så skulle det aldrig hända.

hmm den ska vara fri så man kan köra om. Mmm så kan vi marchera i takt till och från jobbet som maskiner och tugga i takt vid matbordet. Vore gött som fan om man fick vara med om att polisen läste lusen av en sån prestigetomte.

2slow

82 Inlägg
12 maj 2010
Ju närmare man ligger o trycker ju mindre luftmotstånd, mindre luftmotstånd = mindre bränsleförbrukning och gratisfart. big_smile

Slipstream e NAJS big_smile

1 464 Inlägg
12 maj 2010
Residence skrev:
åk ner till tyskland, där kör man med hjärnan och största ÖDMJUKHET och RESPEKT gentemot andra förare oavsett bilmodell.
ni som kört där förstår säkert vad jag menar.
mitt körsätt har ändrats efter en resa därnere.

Håller med. Men tyvärr finns det även många turister i .de som förstör nöjet. Svenskreggade bilar menar jag då alltså. Men annars har man lärt sig en del i resorna där.

När man stötte på växelvis stannande (zig-zag), varningsblinkers när man vill förmedla problem, folk som tittar i backspegeln innan de kör ut i vänsterfil m.m. för första gången så kände man direkt att allt faktiskt fungerade.

Mycket som saknas i Sverige, sunt förnuft och intelligens. Och det blir värre med åren. Av nån märklig anledning...

Sen att nån här på forumet hävdar att man ska nyttja småvägar 'om man inte klarar av att hantera en bil som ligger nära bakom' visar bara att det finns muppar överallt. ALternativt inte kan räkna så långt som till tre.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)

218 Inlägg
12 maj 2010
häromdagen låg en grodbil (porsche;) ) så nära mig på 70 väg att ja inte ens såg lyktorna.. tänk om ja skulle fått för mig att testa handbromsen lite... roll

Lämna gärna omdöme och kommentar!
http://www.garaget.org/?car=358544

Hemmainstruktör
641 Inlägg
12 maj 2010
Kör oftast aldeles för fort på större vägar, ogillar att glida sakta på en stor och säker väg vart risken för gående eller liknande är obefintlig (Konstapeln bestämmer inte farten, ändast priset tongue).
Aldrig dock att jag hänger helt fast i röven på nån som inte håller samma fart som jag, kanske ligger lite kortare än 3 sekunders regeln men inte så nära att jag själv skulle upleva det som störande om jag låg framför istället. Mest för att jag är rädd om min egna bil/liv för man vet ju aldrig vilket CP som sitter i bilen framför eller vad som kan ske i trafiken. Det går att ta sig fram i väldigt friskt tempo i trafiken utan att vara ett riktig svin i trafiken.
Tycker också att alla bromsklossar i trafiken som inte kan köra i samma tempo som resten av trafiken (70 på 70 väg tex.) vid goda körförhållanden pga. att dom är värdelösa eller deras fordon är det ska ge fan i å ge sig ut i trafiken. Skaffa en redig bil eller lär er å köra på inhängnat område innan ni ger er ut i trafik. Ni kanske inte ensamma utgör en så stor fara i trafiken men ett par likadana idioter i följd (eller en idiot å två skitbilar man får klocka 0-100 med kallender bakom sig) kan orsaka farliga situationer när nån som kan och vill hålla den hastigheten som vägen är bygd för vill förbi å tvingas köra om flera bilar i följd för att slippa hålla 70 på en 90 väg tex. Vart med om det flera ggr på 90 vägarna här omkring och avbryta omkörningen är oftast näst intill omöjligt pga. att idioterna i 70 bilarna oftast ligger i röven på varann. Å jag har ingen lust å köra i 70 på en 90 väg i 2-3mil för att nån inte kan hantera dom extrema farterna...
Har ingen förståelse för varken tvärnitare eller rövslickare, cant we all just get allong so we can move allong?

"Lita aldrig på en smal kock eller ren mekaniker!"
Clubberns projekttråd

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
12 maj 2010
Bil-argumentet är oftast bullshit ja, men det finns vissa bilar som inte är lämpade att åka fort med, med då snackar vi ofta veteranbilar.

Ser jag en gammal bil, t.ex en bubbla/140/amazon eller dylikt så bryr jag mig inte så mycket om dem inte ligger t.ex 100 på motorvägen, eller om den bränner full fart genom varje kurva... nu snackar vi inte sånna som ska ligga 50 på 70 vägar. men jag tror ni fattar.....

Iaf alla bilar från typ 80 talet och framåt, oavsett om det är en nissan micra -82 eller en volvo t5 -09 klarar av dagens trafiktempo utan problem...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
12 maj 2010
Residence skrev:
åk ner till tyskland, där kör man med hjärnan och största ÖDMJUKHET och RESPEKT gentemot andra förare oavsett bilmodell.
ni som kört där förstår säkert vad jag menar.
mitt körsätt har ändrats efter en resa därnere.

Ja det är en fröjd att köra/åka på Autobahn, men som skrivet så blir det förstört av vissa! Tyvärr ibland av Tyskar ser det som en förolämpning om man vill förbi med en Ford. Det var förra sommaren. Farsan kör sin bil, få bilar på 3 filigt = gasen i botten. Vi kommer där i 210 så ser vi en Merca som puttrar på i 170 i vänsterfilen som vägara flytta sig, trots bilfritt i båda filerna bredvid. Han blinkar vänster att han ser oss men vägrar flytta på sig. Så det var bara att dra om på högern i 200. tongue

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

484 Inlägg
13 maj 2010
Gillar inte heller tomtar som ska ligga precis i arslet på en, får lite mördarblick när jag kör då.

Jag har respekt för mitt körkort, har haft det i lite mer än 1 år och håller de angivna hastigheterna, får jag ett led med bilar efter mig så brukar jag köra in i en bussficka och släppa förbi dem som har så otroligt bråttom och sen köra vidare.

Föddes till att älska Volvo.

1337
1 343 Inlägg
13 maj 2010
sterge skrev:
Gillar inte heller tomtar som ska ligga precis i arslet på en, får lite mördarblick när jag kör då.

Jag har respekt för mitt körkort, har haft det i lite mer än 1 år och håller de angivna hastigheterna, får jag ett led med bilar efter mig så brukar jag köra in i en bussficka och släppa förbi dem som har så otroligt bråttom och sen köra vidare.

mmmm stor risk att du kör åt sidan för att släppa förbi. hahaha
har man inte vett att följa trafikens rytm har man nog inte det för att köra åt sidan heller.

I'm not a fighter, I'm a lover!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
13 maj 2010
Jag har aldrig begärt att folk ska åka fortare än hastighetsbegränsningen men man kan iaf. kräva att man ska hålla hastigheten där det går pga. underlaget. En annan sak som irriterar mig oerhört är alla dessa människor som jag kallar genomsnittshastighetsmänniskan och vad är det då? Jo, det är en bilist som på vägar som växlar mellan ex.vis 50 och 70, dom får för sig att hålla en genomsnittsfart av 60. På 50-väg blir man ifrånåkt, när man sen kommer till 70-vägen ligger dessa som bromsklossar. Ytterliggare en sak jag upptäckt är ett fenomen som uppträder på de s.k. 2+1-vägarna. Det är att när man färdas på den tvåfiliga delen så ligger dom oftast lite över hastigheten för att nästan bromsa när dom kommer in på den 1-filiga delen så där kommer man minsann inte om. Idioter säger jag bara!! Tacksam för era reflektioner på detta!
/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 maj 2010
Annars tycker jag de största idioterna är de som sick-sackar och kör som idioter fram och tillbaka.

Den här lill-killen körde som en riktig dåre 2 mil längs E4an härom morgonen. Sick sack utan blinkers, om på insidan i 30plus hastighet, ut i ytterfil, tillbaka till innerfil. Jag följde strömmen som jag brukar. Det roliga är att när jag kommer till Kymlingelänken så står pappskallen där vid rödljuset. Oj vad han tjänade tid.

edit: För den som inte förstod det så menar jag inte 626an...

https://www1.garaget.org/gallery/archive/62494/927741_mz3761.jpg
Senast redigerat av caromania (13 maj 2010)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
13 maj 2010
caromania skrev:
Annars tycker jag de största idioterna är de som sick-sackar och kör som idioter fram och tillbaka.

Den här lill-killen körde som en riktig dåre 2 mil längs E4an härom morgonen. Sick sack utan blinkers, om på insidan i 30plus hastighet, ut i ytterfil, tillbaka till innerfil. Jag följde strömmen som jag brukar. Det roliga är att när jag kommer till Kymlingelänken så står pappskallen där vid rödljuset. Oj vad han tjänade tid.

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62494/927741_mz3761.jpg

Hade väl lika väl kunnat vara 626;an, bara för att det är en BMW så kör man inte som en mongolid smile Men det lät ju sannerligen som ett stört körsätt.

"When innovation meets passion!"

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 367 Inlägg
13 maj 2010
Mechanimal skrev:
caromania skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/62494/927741_mz3761.jpg

Hade väl lika väl kunnat vara 626;an, bara för att det är en BMW så kör man inte som en mongolid smile Men det lät ju sannerligen som ett stört körsätt.

Han menade nog förarens sätt att köra, tror inte att det är BMW-relaterat...

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
13 maj 2010
Nej jag ville bara göra klart att killen i Mazdan var oskyldig eftersom jag slarvigt nog inte maskade hans regplåt.
Min åsikt är att BMW förare är det inget fel på generellt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
13 maj 2010
caromania skrev:
Nej jag ville bara göra klart att killen i Mazdan var oskyldig eftersom jag slarvigt nog inte maskade hans regplåt.
Min åsikt är att BMW förare är det inget fel på generellt.

Ok, lät lite vinklat när jag först läste det, då förstår jag vad du menade smile

"When innovation meets passion!"

Sök