3737
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

16 197 Inlägg
7 juli 2011
tkd_rille skrev:
evilaudio skrev:
peter_1976 skrev:

Är det enfiligt med mitträcke får du snällt vänta till det finns plats att köra om.
Den siste idioten är inte född.

som sagt.. kostigar.

Du får gärna köra ut ur sthlm nån gång och utanför e4an och se lite av sverige. Jag gissar på att alla vägar med mitträcken är någorlunda samma bredd. Iallafall hela skåne och delar av blekinge småland halland.

Men nej med din attityd kan du stanna inom gränserna wink

jo de e ju sån där idiotisk 1 till 2 väg/2 till 1 väg..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Muttley
7 juli 2011
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:
evilaudio skrev:

som sagt.. kostigar.

Du får gärna köra ut ur sthlm nån gång och utanför e4an och se lite av sverige. Jag gissar på att alla vägar med mitträcken är någorlunda samma bredd. Iallafall hela skåne och delar av blekinge småland halland.

Funkar alldeles utmärkt för oss som har tålamod. Jag lovar att du en dag kommer att digga dem med. Så många liv de där räckena räddat dessutom. Men annars om du inte får mer tålamod får du väl börja köra 2 hjuling så kommer du fram ändå.

16 197 Inlägg
7 juli 2011
tkd_rille skrev:
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:

Funkar alldeles utmärkt för oss som har tålamod. Jag lovar att du en dag kommer att digga dem med. Så många liv de där räckena räddat dessutom. Men annars om du inte får mer tålamod får du väl börja köra 2 hjuling så kommer du fram ändå.

fast de hade ju säkert rättat mer liv om de hade varit 2 filigt hela tiden.   

sen finns de mycke annat som dödar mer folk per år än va trafiken gör så.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Muttley
7 juli 2011
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:
evilaudio skrev:

fast de hade ju säkert rättat mer liv om de hade varit 2 filigt hela tiden.   

sen finns de mycke annat som dödar mer folk per år än va trafiken gör så.

Sen handlar de ju lite om pengar och hur mycket trafik de är på vägen. Som e22an från typ hurva hela vägen upp till kristianstad har de ju varit helt värdelöst och de är ändå en europaväg. Men nu bygger de om de till motorväg.
Man kan icke ha motorväg på mindre trafikerade vägar.

227 Inlägg
7 juli 2011
Ähhh, gör som jag, jag tar varje tillfälle någon "luktar mig i röven" som en utmaning till race! tongue Mycket roligare så! big_smile

Dum spiro, spero...

68 Inlägg
7 juli 2011
lite of i tid kanske, mer lagen är väl den samma som idag! http://www.garaget.org/video/106956

NordiskaX40Klubben
För er som kör Volvo S40, V40, S40N, V50 och C30 med eller utan turbo!

1 171 Inlägg
7 juli 2011
Efter att ha åkt oräkneliga vändor längs E20 och många andra vägar kan jag bara konstatera att man får bäst flyt om man håller sig kring 100 på 2+1-vägarna. Då kan man hålla den hastigheten större delen av vägen istället för att växla mellan 130 och 80 då man garanterat hela tiden fastnar bakom en lastbil, husvagn eller annan långsam bil. Kör man runt 100 så kan man timea så att man istället precis hinner ikapp de långsamma fordonen när det blir 2-filigt och man har fri väg framför sig när det är 1-filigt. Min slutsats är att sträckornas längd är anpassade. Det går alltså inte särskillt mycket fortare att köra fortare där det är 2-filigt, det blir bara mer problem och drar mera bensin till ingen nytta. Det är tom så att de som ligger och trycker 1m bakom lastbilarna inte vågar köra om när jag kommer 20km/h fortare och timear in där det precis blir 2-filigt. Sedan får de snällt ligga bakom tills jag kört om alla lastbilar, och om det finns någon omkörningsfil kvar så håller jag såklart snabbt till höger och låter dem passera så att de kan köra sina 130 och fastna bakom nästa lastbil, ända tills jag kommer lagom fram bakom där det blir 2-filigt. osv osv.smile

Jag tror att de där som ligger nära bakom är samma personer som trampar folk på tårna på dansgolvet. De har helt enkelt ingen taktkänsla eller planeringsförmåga.

Avstängd
44 Inlägg
7 juli 2011
Läste för inte så länge sedan i tidningen en artikel om ecodriving och att en lägre hastighet ger lägre bränsleförbrukning.
Det stod att det nog kommer bli vanligare och vanligare att folk håller en lägre hastighet med flit för att spara på dropparna.
Så ni kanske råkar ut för bromsklotsar allt oftare som bränslet stiger i pris. Kanske är lika bra att vänja sig wink

4 001 Inlägg
8 juli 2011
TubRolf skrev:
Läste för inte så länge sedan i tidningen en artikel om ecodriving och att en lägre hastighet ger lägre bränsleförbrukning.
Det stod att det nog kommer bli vanligare och vanligare att folk håller en lägre hastighet med flit för att spara på dropparna.
Så ni kanske råkar ut för bromsklotsar allt oftare som bränslet stiger i pris. Kanske är lika bra att vänja sig wink

bump drafting, bättre än så blir det inte tongue

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

2 201 Inlägg
8 juli 2011
evilaudio skrev:
tkd_rille skrev:
evilaudio skrev:
som sagt.. kostigar.

Det är tack vare såna som du, som ska ligga kloss i röven osv som orsakar olyckor, som de sänker hastigheten nästan överallt. för att just rädda liv..

Jag kan rekomedera denna sidan för dig, bara att leta upp närmast dig  http://www.trafikskola.se/trafikskolor- … =Stockholm    du behöver tydligen lära dig på nytt med din attityd.

Sen har du ju fortfarande INTE inte förklarat hur mycket tid osv du tjänar på att ligga i någon annans röv. Vad tjänar du på det??

Sen vill ju inte alla ha stenskott på sina bilar, 1 orsak till att hålla avstånd
Senast redigerat av peter_1976 (8 juli 2011)

457 Inlägg
8 juli 2011
Saab_Diana skrev:
vad sägs om att inte tvärnita

Vad sägs om att hålla AVSTÅND, kör du på mig bakifrån ÄR det DITT fel.

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

457 Inlägg
8 juli 2011
Fellow skrev:
Helt otroligt att folk inte förstår att dem som ligger för nära gör då fanimig det vare sig den framför följer hastigheten eller inte. Diskussionen handlade hur som helst inte om människor pga ålder eller osäkerhet ligger o pressar 70 på 90 väg eller liknande. Utan dem människorna som utan hänsyn till andra helt enkelt ska ligga i röven istället för att behålla ett ordentligt säkerhetsavstånd TILLS DESS att en omkörning kan vara säker. JAG som ligger i 90-100km/h på 90 väg ska INTE behöva gå åt sidan för en bil som vill köra i 120-130 km/h. Ska jag behöva stanna vid väggrenen en tungt trafikerad dag och behöva vänta 1-2 minuter på att få en chans att köra ut igen för att just denna människa hade bråttom, sen kommer ändå nästa bil som är likadan så nej DET FUNGERAR INTE SÅ.

Jag är en av dem som blir irriterade på människor som kör för sakta! Fruktansvärt irriterad. Dessa människor ska också ha böter för dem följer inte hastighetsbegränsningen likaväl som vi bryter mot den. Jag har för fan precis fått tillbaka mitt körkort för fortkörning så kom inte och påstå att jag kärringkör.

Jag är en av dem som KÖR om. MEN jag gör det med hänsyn och respekt med bibehållen säkerhet. Omkörningen ska gå fort och jag ska inte behöva ligga nära bilen framför i mer än 30 sekunder tills omkörning är påbörjad.

Håller med fullständigt!!!

Man skall behandla andra som man själv vill bli behandlad...

Baron
184 Inlägg
8 juli 2011
kolvas skrev:
Nick666 skrev:
TubRolf skrev:
Folk pratar om att de som inte klarar ligga i skylthastighet inte är lämpliga att inneha körkort men jag anser nog att detta även gäller dom som inte klarar av att hålla avstånd en stund till lämplig omkörning kan göras.

Ni som hetsar upp er på detta, tänk på pumpen gott folk. När ni hetsat upp er tillräckligt så pumpen stannar så är ni betydligt farligare i trafiken än dessa så kallade "bromsklotsar".

Hälsningar Rolf

haha, en polare till mig har en polare som jag knappt känner, men har kör en risig volvo med drag krok, 3 ggr har han bromsat för vildsvin/rådjur eller vad han nu kan hitta på och slaktat tre bilar som körde bakom han och sedan bara rullat vidare, eftersom han blev påkörd bakifrån så behöver han inte stanna, endast om där är personskador på fart dåren bakom

han har förbannat road rage, förutom han har gjort ovan så har han även kört hem till folk, följt efter dom eller fått addressen via plåten och kört hem till dom,han åkte efter och slog ner en icke svensk talande svensk som hade kört om honom med sin Bmw och sedan nitat på bromsen för att visa hur långsamt han körde hehe
nu hade han tur ju, kunde varit 4 andra icke svensk talande svenskar i den bmw:n

har ni inte hört om den personen som blev skjuten för störde en person i en rondel

tänk på att dessa galningar finns i trafiken oxå, och gör ni dom förbannade genon att trycka i röven eller något annat så kan ni råka illa ut

har du hört den om en gång?

min polares farbrors kusins vänstra pungkulas 8 pysslings lillasysters före detta mans moster råkade ut för en som bromsade framför henne

så roligt för din kusins pungkula, känner tyvärr inte den personen så kan inte verifiera .

jag känner denna personen, men jag är inte kompis med honom.
har även en film där han jagar ifatt en bmw vid ett rödljuse som hade valt att gasa när han hade min polares "buddy" sidan om sig.
hoppar ut och skriker och försöker öppna dörren på bmw tongue

57 Inlägg
8 juli 2011
Ligger någon för nära, då testar jag bromsarna, try me

Att misslyckas är okej, men det är inte okej att ge upp

29 Inlägg
8 juli 2011
Idioter finns det gott om efter vägarna! Var på väg till Luleå i veckan för att lämna nå bekanta på kallax. Körde om en lastbil, var på väg att svänga in i höger filen ige, då är de en dum fan som kommer och tränger sig där, kör om mig på insidan, en annan låg på dragkroken flera mil! Vilka nötter, dom kan hålla sig hemma som inte har lite trafik vett...

57 Inlägg
8 juli 2011
De finns alla de sorter i vår herres hage smile

Att misslyckas är okej, men det är inte okej att ge upp

74 Inlägg
10 september 2011
Saab_Diana skrev:
fan flytta på er istället..Dom största idioterna på vägarna är tvärnitare.Och blir ni så jevla stressade för att nån ligger bakom er att ni börjar vingla o ha er pga stress kanske ni kan ta småvägarna tills ni lärt er hantera det.

extremt korkat uttalande, jävla snorvalp låter du som. hoppas du blir påkörd bakifrån

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

74 Inlägg
10 september 2011
Saab_Diana skrev:
fan flytta på er istället..Dom största idioterna på vägarna är tvärnitare.Och blir ni så jevla stressade för att nån ligger bakom er att ni börjar vingla o ha er pga stress kanske ni kan ta småvägarna tills ni lärt er hantera det.

extremt korkat uttalande, jävla snorvalp låter du som. hoppas du blir påkörd bakifrån

‎"Automatlådeolja, det är ett utmärkt glidmedel som alla borde ha stående på nattduksbordet!" bosse bildoktorn

Vettemannen
10 september 2011
wena skrev:
Saab_Diana skrev:

Varför samma svar 2 gånger med 5 minuters mellanrum???

/Benny

74 Inlägg
10 september 2011
det bidde fel, backade och råkade ladda om formuläret........

Sök