Precis, testa det först å sen testa med att byta förgasare, ifall det inte gör nån skillnad är det inte förgasaren. Sen ta bort tryckrören så det blir en sugis ifall dä hjälpte mot tomgången lr att den varvar upp vid gas så kolla igenom turbon å wastegaten.
Bottnen på förgasaren är CO skruven, hjälper inget med ställning av tomgång. bara mängden bränsle som skickas ut av förgasaren.
Den andra skruven som sitter på den sidan av förgasaren som monteras på insuget, är till för ifall du har en separat solenoid för luftkonditioneringen. Och ska ändas vara öppen för att släppa igenom lite luft/bränsle förbi spjället för att kompensera för att motorn arbetar hårdare med luftkonditionering (på vissa bilar endast med dubbla solenoider)
Tomgångskruven sitter på insuget bredvid solenoiden (grejen som har en kabel monterad på sig) och är upphöjt från resten av insuget. Ifall du tittar på förgasarens sida med spjället så finns det ett hål, och på orginal insuget är det en ur fräst ring runtom inloppet. å sen går det ett hål direkt inåt. Å på där sitter tomgångsskruven. Genom det hålet på förgasaren skickar den luft/bränsle förbi spjället, och det har en restriktion för flödet, tomgångsskruven. Vilket man skruvar upp för högre tomgång och skruvar ner för mindre tomgång.
Testa att skruva ner alla skruvar (förutom den i bottnen av förgasaren) tills det tar stop, ifall den startar med mindre tomgång, blir jag lite orolig för det ska den inte kunna göra. men ifall den inte startar, perfekt. Då bara skruvar du upp den tills den börjar hosta igång å så justerar du den till det du vill ha under motorns gång.
EDIT: Jag körde med min choke helt användbar utan några problem med läckage, förgasaren som följde med när jag köpte den hade dock igen skruvade hål för choken. Funkade lika bra bägge två. Fast gött å ha på vintern ifall det skulle bli problem med kylan. Hade det dock inte i vintras ändå