Gör en liten update från förregårs arbeta. Jag hade en 02 entusiast till hjälp denna gång, så det som var kvar att göra vart gjort näst in till. det är bara instrumentbrädan kvar att demontera
Lyfter man på locket i bagaget så hit´tar vi ett orginal reservhjul med orginal domkraft + en påse med orginal bmw verktyg i.
Och så här ser resten av bagaget ut idag. det är väl använt det ser man ju på hjulhusens sår..
Och här har vi tidigare ägaren som jag köpte bilen av för rätt så precis ett år sedan (2009-01-20)
Nu börjar listerna att ramla av bilen också.
dörr är rensade så gott som på allt innehåll.
Demonterad tank
Tro på fan att man hittade ett rosthål också.... jävligt förvånad vart man!
Här mekas det rutramar från dörrarna, pillig kontruktion det där.
Nu är bakändan plockad på lister, stötfångare, lysen, baklucka mfl.. Helt rensad och klar annars.
Nästa sist men inte minst.. Rutorna på väg ur för att aldrig återvända dit igen troligtvis
Bakrutan borta.
Så var det framrutans tur
Borta den med.
Nu är det bara brädan som ska väck, men den tar vi någon annan dag när jag får tid över. men här ser vi sprickan i panelen iaf.
Och sedan en avslutande bild på bygget för tillfället.
Nu Skall jag beställa en oljekylare så att jag kan måtta in den och bygga fästen innan den skickas iväg på lackering. Ska även montera drag och titta över lite andra saker innan deadline
Det ska bli ett besök hos en gamal 02 entusiast i sanviken nu på söndag, får se vad man får med sig där ifrån. Och så är oljekylare + termoplus sats beställd och väntas till nästa vecka.
Jag har legat lite på latsidan va gällande skruva på själva bilen. men istället uppdaterar jag med lite godisbilder som får en annan att vakna till liv
Men jag börjar först med lite bilder på demonteringen utav instrumentbrädan vilket inte var så svårt nu med tanke på att rutan är borta osv.
På julen får man ta av det undre lagret också!
Vips var det tomt där med.
Det var demonteringen av brädan som skedde här i veckan, men jag orkade inte updatera förens följande kom hem.......
Igår Rensade jag i garaget då det vart en hel del delar från den oranga som tog en massa plats. vart i stora drag två motorer, huv/baklucka, rutor och alu hjulen som spepades bort för förvaring.
Och i bussen fylldes istället delar som skall vara till den oranga + hjul och bur till en polares 02a som han ska ha till sin bil.
Bild på dom fälgar jag hade tänkt använda. 13" borrani 6,5" breda
Snart ska draget provmonteras på bilen innan den skall på lacken då det måste borras hål i bagaget vilket är synd att göra efteråt kanske.
Tid för en väldigt stor nyhet inom hela detta bygge! Det blir en lätt ändring på motorsidan pga att jag "råkade" köpa en annan motor till bilen igår.
Detta är alltså en bmw m3 s14 -88 motor som kanske inte säger en okunnig icke bmw intresserad person så mycket men det är alltså en 2,3l 16v maskin på i detta fall 195hk orginal.
Alltid lika intressant att köpa någonting i en låda... Men jag tror det här kan bli bra i slutändan.
Här ser vi ett nytt extratktor till vänster och orginal grenrör till höger. spjällhuset ligger också med i bakrunden
Bottendellen. samma grundblock som sitter i 02an orginal dvs att motorfästen, oljetråg med pickup passar rakt av och gör därmed en montering nästan bolt on ner i karossen
Var och grejade lite ikväll med fast huvudverken och tröttheten sa nej till att åka. vart mest att titta på prylarna idag hehe.
Demontering av kopplingen + svänghjulet för att kunna montera bottendelen i stativet.
Närbild på toppen. nästan lika stor som bottendelen?
Prövade att montera extraktor röret lite löst på toppen också. OM det får plats i 02an blir jag väldigt glad. Men jag tror det kommer ta i innerskärmen eller golvet då rören är bra grova.
Började plocka i lådorna också, till min besvikelse var tändkablarna bara sopor kort sagt..
En tändhatt var helt avbruten.
Kabelstammen man ska koppla ihop med 02ans "avancerade" el. typ 5-6st kablar man använder från det 20(någonting) poliga kontaktstycket på m3 motorn
Tänkte avsluta med en bild på en ide jag har! Tror det blir en sådan här varvräknare fastbultad på panelen sen, eller vad tror ni? Funderar på 3st mätare i kolfiber på A-stolpen med + alupedaler.