BRL I konkurs...

Rubank
13 januari 2010 · 71 Inlägg

Total utförsäljning - allt skall bort. Varor för 5 miljoner skall bort.
när man läser sånt där tror man ju det ska vara lite mer konkurspriser som brukar ligga runt 50-75% rabatt. då blir man lite paff när de kör 10-30% eller samma priser som när företaget var igång och hade rea. Känns lite som att någon har rensat bort allt det fina och nu försöker man sälja det resterande till så högt pris som möjligt. i normala fall i en konkurs så vill man ju bli av med allt så fort som möjligt då det kostar en massa pengar att ha butiker och personal igång. tycker det verkar skumt.

kallabaz
14 januari 2010 · 362 Inlägg

Jag fick tag i nice fronthögtalare för 500:- iaf.

dcay Licenssvetsare
16 januari 2010 · 927 Inlägg

Nån som vart i strömstad o kollat om dom säljer ut?

Rezet
16 januari 2010 · 86 Inlägg

Är den en stor rea nu? Har inte vart inne på brl på år och dar för jag tycker att dom är extremt dryga iaf på överby!

evilaudio
16 januari 2010 · 16 195 Inlägg

Rubank skrev:
Total utförsäljning - allt skall bort. Varor för 5 miljoner skall bort.
när man läser sånt där tror man ju det ska vara lite mer konkurspriser som brukar ligga runt 50-75% rabatt. då blir man lite paff när de kör 10-30% eller samma priser som när företaget var igång och hade rea. Känns lite som att någon har rensat bort allt det fina och nu försöker man sälja det resterande till så högt pris som möjligt. i normala fall i en konkurs så vill man ju bli av med allt så fort som möjligt då det kostar en massa pengar att ha butiker och personal igång. tycker det verkar skumt.

fast man vill ju fortfarande få ut så mycke pengar som möjligt av lagret.

alla anställda har ju iaf minst en månads uppsägningstid.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
hinowa
19 januari 2010 · 626 Inlägg

någon som vet hur det går för butiken i västerås?

för att bli gammal och vis, måste man vara ung och galen!
evilaudio
19 januari 2010 · 16 195 Inlägg

hinowa skrev:
någon som vet hur det går för butiken i västerås?

ja.. den ska stängas.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
_Jonex_ Byggare Behm
19 januari 2010 · 562 Inlägg

" Trodde det skulle vara billigare "
Jovisst, billigt verkar vara det enda det snikna folket på Gorg tänker på.
Ta ett slutsteg för 2500, inköpspris i dagens läge 1800 kr kanske, tänk dig att dom 700 kr på det steget
ska täcka en del av personalkostnaden på butiken där du köper steget samt eventuellt någon krona extra till BRL-koncernen som sparas till den månaden det går riktigt dåligt.
Summan av det hela blir att det krävs enorm köpkraft för att driva en butik överhuvudtaget.

Elgiganten,Mediamarkt och Onoff har inga mariginaler alls på någonting som läget är nu och ändå tycker folk det ska vara billigare..  Om det blir ett till dåligt år för elektronikbranschen så kommer någon av dom där 3 att försvinna i år.
Fatta bara hur jkla mycket pengar det krävs på ett år för att driva t.ex El-giganten i Västerås. Gigantisk lokal kostar mycket i drift + personal på ca 20- 30 st med lagerarbetare + alla skatter och andra omkostnader.

Tycker synd om folk som driver/jobbar i butiker som läget är nu.

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.
michieff ljudfantast
19 januari 2010 · 1 372 Inlägg

kenny_crx skrev:

michieff skrev:

Funkiee skrev:
Får se hur det kommer gå för MDS nu då, om många kunder går dit eller om man använder sig av alla online butiker, vad tror ni?

Bilstereopöbeln kanske smile märken som GAS kommer ju dö ut och isf ersättas med MDS?

Hoppas till gud att du inte jämför GAS och mds grejor!! brl i örebro har alltid varit jävligt hjälpsamma på alla sätt o vis så synd som bara den att dom ska lägga ner...det som faktiskt känns som mest surt e just att evilpains byggen kanske upphör nu sad

finns ju massor med sätt att tolka ett inlägg.

Jag menar (naturligtvis) att bilstereopöbeln alltså Kalle från landet som gillar billjud och åker till butiken i "storstan" och hämtar lite ljud "lär" välja MDS före BRL i generellt sett fler fall eftersom det bara finns 3 BRLbutiker kvar. Jag menar absolut inte att det specifika märket GAS är lika bra som märket MDS utan faktumet att butikerna säljer mer av sina budgetserier än sina dyra serier så kommer denna faktor påverka.

camaro67 Meister
19 januari 2010 · 6 763 Inlägg

_Jonex_ skrev:
" Trodde det skulle vara billigare "
Jovisst, billigt verkar vara det enda det snikna folket på Gorg tänker på.
Ta ett slutsteg för 2500, inköpspris i dagens läge 1800 kr kanske, tänk dig att dom 700 kr på det steget
ska täcka en del av personalkostnaden på butiken där du köper steget samt eventuellt någon krona extra till BRL-koncernen som sparas till den månaden det går riktigt dåligt.
Summan av det hela blir att det krävs enorm köpkraft för att driva en butik överhuvudtaget.

Elgiganten,Mediamarkt och Onoff har inga mariginaler alls på någonting som läget är nu och ändå tycker folk det ska vara billigare..  Om det blir ett till dåligt år för elektronikbranschen så kommer någon av dom där 3 att försvinna i år.
Fatta bara hur jkla mycket pengar det krävs på ett år för att driva t.ex El-giganten i Västerås. Gigantisk lokal kostar mycket i drift + personal på ca 20- 30 st med lagerarbetare + alla skatter och andra omkostnader.

Tycker synd om folk som driver/jobbar i butiker som läget är nu.

Men nu är läget så att det är konkurs och de verkar kunna stänga vilken dag som helst enligt killen jag pratade med förra veckan så här gäller det ju att tömma lagret. Inte lägga upp en slant inför nästa månad

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
volvoentusiasten
19 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Jag svängde förbi kungens kurva precis. Det var en hel del billiga saker men nästan allt bra hade gått. Konstigt nog var majoriteten som var kvar GAS. smile

evilaudio
19 januari 2010 · 16 195 Inlägg

michieff skrev:

kenny_crx skrev:

michieff skrev:

Bilstereopöbeln kanske smile märken som GAS kommer ju dö ut och isf ersättas med MDS?

Hoppas till gud att du inte jämför GAS och mds grejor!! brl i örebro har alltid varit jävligt hjälpsamma på alla sätt o vis så synd som bara den att dom ska lägga ner...det som faktiskt känns som mest surt e just att evilpains byggen kanske upphör nu sad

finns ju massor med sätt att tolka ett inlägg.

Jag menar (naturligtvis) att bilstereopöbeln alltså Kalle från landet som gillar billjud och åker till butiken i "storstan" och hämtar lite ljud "lär" välja MDS före BRL i generellt sett fler fall eftersom det bara finns 3 BRLbutiker kvar. Jag menar absolut inte att det specifika märket GAS är lika bra som märket MDS utan faktumet att butikerna säljer mer av sina budgetserier än sina dyra serier så kommer denna faktor påverka.

GAS kommer nog inte heller finnas kvar så länge eftersom de e BRL eget fabrikat å oxå sats i konkurs,

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
evilaudio
19 januari 2010 · 16 195 Inlägg

linuslinje skrev:
Jag svängde förbi kungens kurva precis. Det var en hel del billiga saker men nästan allt bra hade gått. Konstigt nog var majoriteten som var kvar GAS. smile

de kan ju bero på att butiken fick en leverans av GAS igår...tongue

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Rock-Star
19 januari 2010 · 2 982 Inlägg

evilaudio skrev:

Rubank skrev:
Total utförsäljning - allt skall bort. Varor för 5 miljoner skall bort.
när man läser sånt där tror man ju det ska vara lite mer konkurspriser som brukar ligga runt 50-75% rabatt. då blir man lite paff när de kör 10-30% eller samma priser som när företaget var igång och hade rea. Känns lite som att någon har rensat bort allt det fina och nu försöker man sälja det resterande till så högt pris som möjligt. i normala fall i en konkurs så vill man ju bli av med allt så fort som möjligt då det kostar en massa pengar att ha butiker och personal igång. tycker det verkar skumt.

fast man vill ju fortfarande få ut så mycke pengar som möjligt av lagret.

alla anställda har ju iaf minst en månads uppsägningstid.

fast lönen kommer ju ur den statliga lönegarantin (dvs från staten)
man försöker sälja så mycket som möjligt för att kuna betala leverantörer etc.

dock tyder inte priserna på att man "försöker" sälja prylarna utan man försöker håva in mer pengar än vad mna lagt ut.(vilket är förståeligt men vad händer när kunderna flyt de dryga priserna? dvs man vänder sig till brl som säger sig ha total utförsäljning men priserna är inte dumpade någonstans? )

evilaudio
19 januari 2010 · 16 195 Inlägg

Residence skrev:

evilaudio skrev:

Rubank skrev:
Total utförsäljning - allt skall bort. Varor för 5 miljoner skall bort.
när man läser sånt där tror man ju det ska vara lite mer konkurspriser som brukar ligga runt 50-75% rabatt. då blir man lite paff när de kör 10-30% eller samma priser som när företaget var igång och hade rea. Känns lite som att någon har rensat bort allt det fina och nu försöker man sälja det resterande till så högt pris som möjligt. i normala fall i en konkurs så vill man ju bli av med allt så fort som möjligt då det kostar en massa pengar att ha butiker och personal igång. tycker det verkar skumt.

fast man vill ju fortfarande få ut så mycke pengar som möjligt av lagret.

alla anställda har ju iaf minst en månads uppsägningstid.

fast lönen kommer ju ur den statliga lönegarantin (dvs från staten)
man försöker sälja så mycket som möjligt för att kuna betala leverantörer etc.

dock tyder inte priserna på att man "försöker" sälja prylarna utan man försöker håva in mer pengar än vad mna lagt ut.(vilket är förståeligt men vad händer när kunderna flyt de dryga priserna? dvs man vänder sig till brl som säger sig ha total utförsäljning men priserna är inte dumpade någonstans? )

som sagt man försöker få in så mycke pengar som möjligt..


själv anser ja att sälja saker till typ 80% rabatt e helt meningslöst.. då e de ju enklare å slänga sakerna.


men i nuläget så har alla brl butiker sänkt priserna MYCKE..   50% rabatt e trotts allt halva priset.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Rock-Star
19 januari 2010 · 2 982 Inlägg

jo självklart, men man kan inte betala leverantörer med varor.

-"hej vi relgerar fakturan med 10st 7" skärmar och 50st dubbeldin stereon"
-"Nej förfan, fakturan ska betalas med kapital, inte med kapitalvaror"

"Cash is king"

evilaudio
19 januari 2010 · 16 195 Inlägg

Residence skrev:
jo självklart, men man kan inte betala leverantörer med varor.

-"hej vi relgerar fakturan med 10st 7" skärmar och 50st dubbeldin stereon"
-"Nej förfan, fakturan ska betalas med kapital, inte med kapitalvaror"

"Cash is king"

klart att de e så.. men prisdump kör man ju typ sista helgen innan man stänger butiken.. inte en hel månad innan.

som sagt.. man vill ha in så mycke pengar som möjligt.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
volvoentusiasten
19 januari 2010 · 4 005 Inlägg

evilaudio skrev:

linuslinje skrev:
Jag svängde förbi kungens kurva precis. Det var en hel del billiga saker men nästan allt bra hade gått. Konstigt nog var majoriteten som var kvar GAS. smile

de kan ju bero på att butiken fick en leverans av GAS igår...tongue

Ah det förklarar saken. smile

Jasså GAS ägs av BRL åfan. Tråkigt att de går också i konkurs isåfall.
Dock är jag inte så nöjd med min gas 2x12" baslåda visserligen, men för den pengen jag fick lådan för så var det jääävligt prisvärt och jag är nöjd över det. smile

Hela grejjen är enormt tråkigt med BRLs konkurs sad Du får gärna lite uppdrag av mig i vår mot bra betalning. Tycker att bra arbete ska betalas bra. Tråkigt att många andra inte tycker så här hmm

jimmyostrom
22 januari 2010 · 560 Inlägg

Mycket tråkigt med BRL och GAS.

Lider med alla berörda i detta.

Lite om GAS:

http://www.allabolag.se/5565247128

linuslinje skrev:

evilaudio skrev:

linuslinje skrev:
Jag svängde förbi kungens kurva precis. Det var en hel del billiga saker men nästan allt bra hade gått. Konstigt nog var majoriteten som var kvar GAS. smile

de kan ju bero på att butiken fick en leverans av GAS igår...tongue

Ah det förklarar saken. smile

Jasså GAS ägs av BRL åfan. Tråkigt att de går också i konkurs isåfall.
Dock är jag inte så nöjd med min gas 2x12" baslåda visserligen, men för den pengen jag fick lådan för så var det jääävligt prisvärt och jag är nöjd över det. smile

Hela grejjen är enormt tråkigt med BRLs konkurs sad Du får gärna lite uppdrag av mig i vår mot bra betalning. Tycker att bra arbete ska betalas bra. Tråkigt att många andra inte tycker så här hmm

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
Slickk_dude
22 januari 2010 · 138 Inlägg

Brl i uppsala ska också läggas ner... neutral

Senast redigerat av Slickk_dude (22 januari 2010)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang