Sjukt långsam hårväxt i ansiktet! Är jag ensam?

Roos
9 januari 2010 ·

Stubb/skägg kan vara jävligt snyggt på många. Skitsamma om det rivs, finns fan värre problem.

InZan3
9 januari 2010 · 110 Inlägg

För att få dig på väldigt mkt bättre humör.
Polaren lider av en sjukdom som läkaren inte ens vet vad det är, Han har inte ett enda hårstrå på hela kroppen och kommer antagligen aldrig få det häller så du ska vara glad för att du har hår på skallen emot honom..

Jag är inte så hårig jag häller så du är inte ensam.. jag får bockskägg och thats it..

Inget att oroa sig för iaf.

Gorg-o-holic...
ZonaX Svetsare
9 januari 2010 · 3 150 Inlägg

En sak som är kul med är att bli gråhårig  ^^  Inte mycket men syns ibland, kanske 2-4% som är grått (på huvet) och är 19 fyllda  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
westlife
9 januari 2010 · 246 Inlägg

Du är ju bara 19 år. Skägget kommer..

Tvattekorg Likbärgare
10 januari 2010 · 375 Inlägg

Var du bara glad sålänge du slipper, Jag är inte mer än 19 år och jag måste raka mig dagligen för att slippa stubb, Det är inget som är direkt kul att raka sig.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.
Noxxer
10 januari 2010 · 1 482 Inlägg

Äh vafan, fatta vad du sparar pengar på rakblad o skit. Skatta dig lycklig. Behåring har inget med manlighet och mognad att göra tycker iaf jag.

Jag är nu 21 och det börjar komma mer o mer överallt på kroppen, men på huvet börjar det lossna och det suger ganska hårt kan jag meddela wink

BLT Service
Theracords Music Label
volvoentusiasten
10 januari 2010 · 4 005 Inlägg

Vafan har hårväxt i ansiktet med manlighet o göra?

De som har "mer hårväxt" i ansiktet rakar sig ändå. Och de som inte rakar det är ju från lite "varmare" länder och har det hopplöst.

Manligt.. haha wtf.

Skaffa lite självförtroende så ska du se att det reder sig.

Hallon1911
11 januari 2010 · 122 Inlägg

Varför skäms du? Jag är 21 och får bara moppemustach. Kroppsbehåring.. Hm, Ja, en sjysst raggarsträng cool

Senast redigerat av Hallon1911 (11 januari 2010)

Scorn89 Archmage of the entire universe
11 januari 2010 · 281 Inlägg

te_wik skrev:
Jobbigt som faan att raka sig. Så var glad så länge du får vara glad, för jag tror det kommer börja växa så småningom.

Sen, tycker man inte om öl så lär man sig att tycka om det smile haha. Nää skämt och sido, det kanske är likabra att hålla sig ifrån sånt man inte gillar.. man ska inte göra nåt bara för att andra gör det. smile

Ha det så bra och lycka till med odlingen wink Gå bara in på några Ebay nitar om dundermedlet som får skägget att växa 3cm/dag ^^



Mvh Tommy

ehm gäller dom där pillerna bara för ansiktet eller påverkas hela kroppen? lite tungt om man skulle börja knapra dom och det skulle börja växa ut nått som skulle kunna likna en tall ur arslet lol

för att snabbt byta tillbaka till topic så kan jag säga att det vore väldigt skönt att vara utan skäggväxt. går en jävla massa pengar på rakblad också kliar det som fan om det får växa för långt...

detta är en signatur. det finns många olika, men detta är min.
Saab 900 GL "Stål-Ulla" (1983)
RonnieH Ford är min grej!
11 januari 2010 · 582 Inlägg

O vi ska inte tala om alla andra ställen det "tar sig på" öron,näsa,buskiga ögonbryn o gubbbuskigt hårfäste i nacken. Det är sånt du har att "se fram emot" när du blir äldre, tacka vet jag biltemas nästrimmer... så man kan andas menar jag big_smile

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping
Ford Fiesta "ST150" (2006)
LordLife
11 januari 2010 · 998 Inlägg

Är 26 har inget hår på överdelen av kroppen, nja en tunn liten sträng till navelen är allt. ingen skägg växt att skryta med heller. Om man ser på polaren så efter sparat 1månad börjar han likna bin laden.
Skönt att inte ha hår överallt man slipper raka sig varje dag smile

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
11 januari 2010 · 1 874 Inlägg

Ska vi byta? Nä, då. Tofsen i ansiktet behåller jag väl gärna, men resten av kroppen får man raka konstant för att den ska vara ren, haha. Har dock vänner (många till och med närmare 30) som har dålig hårväxt. Det är väl ingen fara liksom. Eller?

mr_yeahman Krom-fascisten
12 januari 2010 · 439 Inlägg

Du är bara lite efter.. men du mognar väl till så småningom också.. inget man behöver vara nojjig över..
Rent biologiskt beror din långsamma hårväxt i nyllet att din kropp inte producerar fullt såmycke testosteron(stavning??).. det påverkar även muskelbyggnaden.. å kan också orsaka flint.. (manligt med flint med andra ord).   
Men det kanske kommer igång senare.. skäggväxten brukar ta fart normalt vid 19årsåldern.. å en del är lite sega..

Snitch Ointresserad.
13 januari 2010 · 936 Inlägg

Du ska va glad att du inte har så mycket skägg... Fick första "fjunen" när jag var runt 16.

Helvetes skit va tråkigt det är att behöva raka sig... Är iofs max 5 minuter om dagen men liksom. Njaee...

Teabag appreciation club.
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
13 januari 2010 · 350 Inlägg

Jonasblomstedt skrev:
Hallå!

Till att börja med så ska jag snabbt förklara varför jag gör tråden i offttopic på garaget av alla ställen yikes

Det är så att på nästan alla andra forum där jag haft någon fråga i liknande kategorier så har folk varit otrevliga och omogna! Här på Garaget är folk alltid lika trevliga och jag trivs verkligen här. Dessutom så hänger det nog en stor del ungkarlar/män här på forumet = Perfekt för min fråga, så nu till frågan:

Varför får jag knappt någon hårväxt i ansiktet? Är det fler som har samma problem som jag och när "kom ni ikapp" isåfall? Har rätt dålig hårväxt över hela kroppen, t ex hår under armarna fick jag för först ca 2-3 år sen, mage och bröst är så gott som ingenting. och ja, ansiktet är otroligt segt, får ju lite fina fjun på överläppen men sen är det inte mer. Och jag skäms över detta. Eftersom att jag fyller 19 i mars...

Tycker rent ut sagt att detta är ett rätt pinsamt problem för det mesta. Känner mig både omanlig och omogen. Har aldrig haft någon vidare hårväxt nånstans på kroppen och det gör att man känner sig som en midpubertal 12 åring jämte sina kompisar! Har lärt mig att inte ta så hårt på problemet då många påpekar att jag ska se det som något skönt och positivt, jag slipper ju raka mig vareviga dag. Men som sagt, jag känner mig omanlig och omogen och det är inge vidare kul. Jag mår rentutav dåligt av det här problemet precis som att folk som får ovanligt mycket hår stör sig på det istället.

Så ja, finns det någon som upplevt samma sak eller som har någon kompis/släkting som har samma problem? För jag är nyfiken på ungefär vilken ålder som är "max"

Vet inte om jag ska känna mig patetisk eller bara frågvis. Men jag hoppas någon har ett svar iallafall och att folk förstår mig, tack på förhand

Mvh Jonas

Ääh! det är väl inget å bry sig i det inte.  Kolla på far din å morfar din, fråga dom. Det ligger ju i generna sådant där..
Själv blir ja 20 snart, har inte alls nå kraftig hårväxt i ansiktet. Rakar nig 1 gång i veckan typ. Men det ä skitsamma för mig. Jag vil inte ha nå skägg eller nå. Så  jag ser de som nå positivt. Fan, vissa stackare måste ju raka sig varje dag!

----------------Våga Vägra Volvo----------------
Frostfjord Ljudbyggare
13 januari 2010 · 170 Inlägg

Noxxer skrev:
Äh vafan, fatta vad du sparar pengar på rakblad o skit. Skatta dig lycklig. Behåring har inget med manlighet och mognad att göra tycker iaf jag.

Jag är nu 21 och det börjar komma mer o mer överallt på kroppen, men på huvet börjar det lossna och det suger ganska hårt kan jag meddela wink

24 här och kan meddela att har samma bekymmer. Hårig som jävla rya matta på kroppen och ansiktet (halva rya där iaf). Men glesnar på skallen. Det med högt hårfäste.. Pinsamt när folk kan tro man närmar sig 35 pga håret. Därav rakar jag skallen (tips, de flesta passar i det. Men börja på våren för att slippa solbränne skarven)

Opel Omega (B) "Oscar" (2002)
Mitsubishi Galant "Junior" (2001)
Aruzo Ace Ventura
13 januari 2010 · 1 240 Inlägg

Men för dom  som lider av högt hårfäste och dyl så är de ju inte så dyrt att få de fixxat wink För 25 papp så har du ju massa hår på skallen igen.. skulle jag lätt göra om jag blev tunnhårigare.. Vafan kan man köpa en tv jävel för 25 tusen så kan man ju faktiskt unna sig lite hår på skallen nu när det ändå går.. De sitter ju kvar resten av livet men tv e säkert kass om 6-8 år tongue

Mercedes 240D "w123" (1985)
Volvo S70 "2.5D" (1999)
Mortalis VW-nörd?
13 januari 2010 · 4 332 Inlägg

Fan också problem med att håret inte växer i ansiktet, hiho va bara tvungen.
Men var nöjd elle? Björn Gustafsson e ju poppis fast han inte kommit i puberteten än.

Sen finns det ju nå speciell skit man äter eller kletar på (inte säker på vilket) som boostar skäggväxten uta bara helvete, om man nu vill tvunget ha håret..

epic110 Golfare
13 januari 2010 · 349 Inlägg

Det finns 2 saker en man får lista ut själv under sin uppväxt, den första är hur man bemöter det kvinnliga könet och andra är hur man rakar sig....

Volkswagen Golf GL "Råttboet" (1982)
twin_cam Smålänning
13 januari 2010 · 7 877 Inlägg

Va glad du slipper skiten...

En annan skulle behöva raka sig varannan dag, men orkar bara en gång i veckan...

Sen börjar hårfästet glida bakåt här med... 21 år fyllda...

Men det är bara att gilla läget smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang