5937
Sök

Bas "bluddrar" när sterio är igång??

Bas älskare
716 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
Tja, min kicker comp 12a bluddrar så fort man sätter igång sterion, är det för att man har + kabeln och lågnivå + remote på samma sida av bilen? asså man hör när sterion läser skivan om man säger, ganska irriterande.

1 122 Inlägg
10 januari 2010
Är osäker på det dära men det ska då inte vara draget på samma sida då blire oftast störningar smile Har samma bas men det bluddrar inte
Senast redigerat av ValP2k (10 januari 2010)

gasa nu foer faen!

Bas älskare
716 Inlägg
10 januari 2010
Trådstartare
okej, ska prova att lägga lågnivån o remoten på andra sidan av bilen imorgon.

2 024 Inlägg
10 januari 2010
Den sortens störningar låter mer som nåt knas med stereon.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

DrivmedelsTekniker
1 632 Inlägg
10 januari 2010
hadde samma problem med min stereo. hjälpte inte att flytta kablarna hoppas det löser sig med din smile

tokfrans
982 Inlägg
10 januari 2010
Swedenrockers skrev:
Bränd signaljord.
Testa detta:

Ett enkelt sätt att kontrollera signaljorden på en HU. En bit kabel som skalas i vardera ände, den ena sidan hålls mot stereons chassie och den andra mot valfri lågnivåutgångs skärmhylsa. Om störningarna försvinner så har du till 99% bränd signaljord i stereon. Och ja, det går att laga. Bränd signaljord yttrar sig först och främst som att det tjuter i högtalare drivna av steg och som återger mid/diskant. I basar så är det främst laserslädens förflyttning och tillslagljud som hörs.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/79435/612171_sxlwcc.jpg

X2

3 466 Inlägg
11 januari 2010
Jag hade liknande problem men kom fram till att det var lågnivåsladden som var kass, bytte den och vips var det borta!

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Bas älskare
716 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
hmm ok, tack för svaren!

1 150 Inlägg
11 januari 2010
Vad är det för lågnivåkabel du har? Dubbelskärmad? Du bör ha det för att det inte ska bli några störningar. Annars om det är en sådan klen vanlig ljudkabel så duger inte det oftast. Men prova byta lågnivåkabeln så ska de nog gå sen..

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2010
VolvoXet skrev:
okej, ska prova att lägga lågnivån o remoten på andra sidan av bilen imorgon.

Flytta bara på lågnivån isåfall, remotekabeln kan gärna ligga tillsamans med strömkabeln då dom har ungefär samma jobb (det går 12V+ i dom).

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Bas älskare
716 Inlägg
11 januari 2010
Trådstartare
remoten sitter fast med lågnivån tongue

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
11 januari 2010
Aha hehe, ja då är det bara att flytta med den då. Eller så drar du en ny separat kabel för remoten så minskar du risken för störningar ytterligare. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}

1 163 Inlägg
13 januari 2010
hade samma när ja köpte en bil så köpte ja begagnat ljud å då gjorde det så då jag dratt kablarna rätt , (nya kablar ) osv visade sig att slutsteget var kasst gav fel signaler , men testa dra alla kablar rätt testa dra ny lågnivå som nån sa osv annars testa ta annat slutsteg , skulle d inte vara något av det kan det vara stereon som e bränd..

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

Bas älskare
716 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
kan nån svara på varför steget går i protect läge när man krämar på?

1 122 Inlägg
14 januari 2010
för klena kablar. Antagligen jorden så vare för mig smile D löste sig med det bluddrande ljudet?
Senast redigerat av ValP2k (14 januari 2010)

gasa nu foer faen!

Bas älskare
716 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
har inte gjort nått, inte orkat, ska ner till bra ljud i bil nån dag så får dom kolla på det.

113 Inlägg
14 januari 2010
låter precis som mitt oljud i min bas.. och de lät riktigt otrevligt när ja koppla in fram system på slutsteg via lågnivå utgångarna. så ja antar de är "bränd signal jord" i min också, jag kan löda bara jag vet va ja ska kolla efter, tacksam för svar!!

Bas älskare
716 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
hue fixar man bränd signal jord då?

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
14 januari 2010
Testat sökfunktionen? wink Finns ett antal svar på den frågan redan nämligen. Men en grej du kan göra för att testa om det verkligen är signaljorden som är stekt är att sätta en kabelstump mellan ytterhöljet på lågnivåkontakten och stereons chassi.

Saab 9-3SC {SQ-edition}

Sök