Köpa "Sportig" bruksbil. Vad ska man välja?

850heden
20 januari 2010 · 557 Inlägg

Ja Imprezan är ju riktigt fina. Och de där med komfort är inget jag bryr mig om.. Kör nu en Volvo 740 sänkt med 4 varv på fjädrarna så jag har inga problem med om bilen är hård i fjädring. Har kört över 3000mil med 740, förra året.

850heden
20 januari 2010 · 557 Inlägg

Däremot funderar jag på om man de kanske vore lönt att köpa en Diesel bil för ca 50 tusen och sen en race projekt istället. Jag kommer nog att köra minst 3500 mil om året...

Danne_gg KTH Ingenjör;)
20 januari 2010 · 391 Inlägg

Audi A4(Avant om du ska ha kombi!) en B7a dvs "nya" modellen som kom 2005 och fram till 08. 2.0TFSI antingen 200 eller 220hk beroende på vad som får plats i budgeten:) quattro är enligt mig ett viktigt plus, gärna prosport paket(sportstolar, sportratt och sportchassi)! Riktigt trevlig bil om jag får säga det själv PROVKÖR!

Och kan ju garantera att den går snålare än alla volvo bilarna du listade upp ÄVEN med quattro! och inte marginellt utan iaf ett par dec... kör min blandat med quattro och TUNG högerfot + vinterdäck utan motorvärmare osv på 0.85l/mil utan problem! Och då är det verkligen blandat med citykörning i stockholm enbart kallstarter och mycke kökörning...

Four rings to rule them all!
jorgen72
21 januari 2010 ·

Helt klart en passat tdi om du kör 4 tusen mil om året eller volvo med d5

850heden
21 januari 2010 · 557 Inlägg

jorgen72 skrev:
Helt klart en passat tdi om du kör 4 tusen mil om året eller volvo med d5

Jo passaten är rätt fina ändå... Sen är de ju billigt att köra...

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
21 januari 2010 · 3 929 Inlägg

GMC Typhoon?
285 hästars turbomatad v6, AWD men går fortfarande att använda som vardagsbil! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
myran Foto/Bilnörd
21 januari 2010 · 1 541 Inlägg

Mitsubishi Legnum VR4? wink

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Helvete_racing Arg Snickare
21 januari 2010 · 875 Inlägg

s4

Wee
22 januari 2010 · 501 Inlägg

Om du fortfarande är sugen på en v50 t5a så vet jag av en i din närhet..

OBS: Ironi
lingua
22 januari 2010 · 2 271 Inlägg

Nu har jag bara ägt min aero en vecka men, grymt drag och ungarna sitter helnöjda därbak!
kanske inte drömbilen för bakåtvända stolar men nu har ungarna har blivit stora så de åker framåtvänt.
Sänkt nu under vintern är den stötig som få, priset man får betala för att vara snygg?smile

Jag säger Aeron som det känns just nu, dock har jag steg 3 vilket bidrar till det roliga.
Nyser riktigt mysigt.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Mattsson_91 Självlärd
22 januari 2010 · 3 083 Inlägg

Säger som många andra. Impreza

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
JDMCRAZE
23 januari 2010 · 2 077 Inlägg

Impreza alt evo? smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!
Skoda Octavia RS "Smurfen" (2007)
Hedning Fd Bannad
23 januari 2010 · 657 Inlägg

jorgen72 skrev:
Helt klart en passat tdi om du kör 4 tusen mil om året eller volvo med d5

har bara kört v50 d5 av dem så är ju bara den jag kan prata om, men jag ville ha hårt och passionerat rövsex med den bilen efteråt iaf, så skönt drag.


Kan ju dock ha att göra med att den jämfördes med min Audi Shitpiece jag kör till vardags.

Märkesbög
wallingstam
23 januari 2010 · 474 Inlägg

har läst tråden till och från lite ofokuserat och kan bara bidra med att v70 d5 är helt klockren, gärna den innan volvo sabbade hela utseendet! Farsans är från 06 och den åker man riktigt bra i! Sitter det största stereon i så kan man lyssna ordentligt, draget i d5an är ju helt fantastiskt det också om man nu inte ska ligga på 150+ och dra hårt. Men i normala hastigheter så är en D5a fantastisk att köra! Automat givetvis när det är diesel förresten.

http://www.blocket.se/ostergotland/V70_ … =9&w=3 - den tror ja är riktigt härlig! Är ju aktivt chassie också, inte så tokiga dämpare så man kan ju pressa rätt hårt på vägen om man vill smile

Senast redigerat av wallingstam (23 januari 2010)

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Rquired Allmänt envis
23 januari 2010 · 12 512 Inlägg

wallingstam skrev:
har läst tråden till och från lite ofokuserat och kan bara bidra med att v70 d5 är helt klockren, gärna den innan volvo sabbade hela utseendet! Farsans är från 06 och den åker man riktigt bra i! Sitter det största stereon i så kan man lyssna ordentligt, draget i d5an är ju helt fantastiskt det också om man nu inte ska ligga på 150+ och dra hårt. Men i normala hastigheter så är en D5a fantastisk att köra! Automat givetvis när det är diesel förresten.

V70 D5? Mindre sportig bil har jag svårt att tänka mig, det vore väl XC90 D5 då. Är det sport han är ute efter är till och med T5-varianterna rena sportbilar i jämförelse...

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
camaro67 Meister
23 januari 2010 · 6 763 Inlägg

wallingstam skrev:
har läst tråden till och från lite ofokuserat och kan bara bidra med att v70 d5 är helt klockren, gärna den innan volvo sabbade hela utseendet! Farsans är från 06 och den åker man riktigt bra i! Sitter det största stereon i så kan man lyssna ordentligt, draget i d5an är ju helt fantastiskt det också om man nu inte ska ligga på 150+ och dra hårt. Men i normala hastigheter så är en D5a fantastisk att köra! Automat givetvis när det är diesel förresten.

http://www.blocket.se/ostergotland/V70_ … =9&w=3 - den tror ja är riktigt härlig! Är ju aktivt chassie också, inte så tokiga dämpare så man kan ju pressa rätt hårt på vägen om man vill smile

Hur kan man få diesel och automat till att bli sportigt? En 4-dörrars Nissan Skyline r34 kanske kunde vara något?

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
jorgen72
23 januari 2010 ·

camaro67 skrev:

wallingstam skrev:
har läst tråden till och från lite ofokuserat och kan bara bidra med att v70 d5 är helt klockren, gärna den innan volvo sabbade hela utseendet! Farsans är från 06 och den åker man riktigt bra i! Sitter det största stereon i så kan man lyssna ordentligt, draget i d5an är ju helt fantastiskt det också om man nu inte ska ligga på 150+ och dra hårt. Men i normala hastigheter så är en D5a fantastisk att köra! Automat givetvis när det är diesel förresten.

http://www.blocket.se/ostergotland/V70_ … =9&w=3 - den tror ja är riktigt härlig! Är ju aktivt chassie också, inte så tokiga dämpare så man kan ju pressa rätt hårt på vägen om man vill smile

Hur kan man få diesel och automat till att bli sportigt? En 4-dörrars Nissan Skyline r34 kanske kunde vara något?

Kör man 4000mil om året så hadde jag definitivt valt en diesel o inte någon impreza eller skyline det verkar ju som det är en bruksbil han är ute efter

Nazse89 VD :=)
23 januari 2010 · 90 Inlägg

men en impreza finns med 2liters turbo diesel bra skit faktiskt håller bättre än allt typ dåliga e servce intervallerna 1500mil mellan varje service men ska man glida fint så

dock priset en begagnad 07a kostar mer än 130 tusen hmm

Senast redigerat av Nazse89 (23 januari 2010)

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p
Rquired Allmänt envis
23 januari 2010 · 12 512 Inlägg

Nazse89 skrev:
men en impreza finns med 2liters turbo diesel bra skit faktiskt håller bättre än allt typ dåliga e servce intervallerna 1500mil mellan varje service men ska man glida fint så

dock priset en begagnad 07a kostar mer än 130 tusen hmm

Subarus boxerdiesel (världens första faktiskt) kom i mitten 2008 och är således runt ett år gammal. Hur kan man på ett år avgöra att motorn håller bättre än alla andra konstruktioner? Hur många av dem har ens rullat över 10k mil? Och över 20-30k mil?

Ok, visserligen en Subaru som brukar hålla. Men än kan man omöjligen veta hur det kommer gå. Sedan så kostar en ett år gammal Impreza, även med bensinmotor, mer än 140k som är max här som du skrev.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Boxermotor

Senast redigerat av Rquired (23 januari 2010)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang