Köpa "Sportig" bruksbil. Vad ska man välja?

Rille0
11 januari 2010 · 2 021 Inlägg

TFkarlsson skrev:
För mig är en sportig bil en bil med 2 säten, skåp, och ett bedårande namn vilket är, sierra.

Fail

Ang. Saaben så kolla gärna på 2,8t motorn, den går rätt fint.
Mazda 6 mps är också ruskigt fina och går som fan, inte alls nån typisk japansk plastinredning i dom heller.

Jaguar Xjr "x308 supercharged" (1998)
FordRSC Los geht's, Schumacher
11 januari 2010 · 1 510 Inlägg

I ditt ställe hade jag skippat kontainern samt kunkusbilen och köpt en Focus ST -05 big_smile

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE
Saab 900 SE Coupé 2.0T "The Fox" (1997)
Ksj
11 januari 2010 · 1 217 Inlägg

Jag brukar inte förespråka Ford men i det här fallet håller jag med FordRSC.

En Focus ST är en trevlig bil som går lagom fort överallt utom i kurvor, där går den äckligt fort om man vill!

Saab 900 "2.1an" (1992)
Juvakka
11 januari 2010 · 1 697 Inlägg

FordRSC skrev:
I ditt ställe hade jag skippat kontainern samt kunkusbilen och köpt en Focus ST -05 big_smile

Han ville inte ha Ford sad

Kanske Opel Vectra OPC. Riktigt fina på krokiga vägar med sitt interaktiva chassie smile Eller Vectra GTS, dem kan fås rätt överkomligt.

Saab 900 "T16" (1992)
TS_quattro fyrkrafsare
11 januari 2010 · 1 443 Inlägg

med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!
Subaru Legacy Station 2.0R "Obsidian Black Pearl" (2007)
JimmyS Vägis arbetis I Göteborg
11 januari 2010 · 30 Inlägg

har en v50 T5 AWD och med CCi-boxen så har jag 240 HP och drar inte mer än 0.78 milen så e i mina ögon sportig...

Volkswagen Passat "TDi Syncro" (2002)
Volvo V50 T5 AWD "All Wheel Drive" (2005)
850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

Henjer skrev:
Hade tänkt skriva RS4, men så såg jag vad du vill lägga så då får jag väl säga S4a då, dock blir de väl äldre än 2004 men ack så bra pendelbil smile Hahah.... Jag pendlar med min Rs4 och de går kanon smile

Ja jo en RS4 är väl inte helt fel men inte den prisklassen jag tönkte på nu, mm en S4 ska jag kolla upp lite om, Funderar även på en Subaru om de kan vara nått.

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

Henjer skrev:
Hade tänkt skriva RS4, men så såg jag vad du vill lägga så då får jag väl säga S4a då, dock blir de väl äldre än 2004 men ack så bra pendelbil smile Hahah.... Jag pendlar med min Rs4 och de går kanon smile

Ja jo en RS4 är väl inte helt fel men inte den prisklassen jag tönkte på nu, mm en S4 ska jag kolla upp lite om, Funderar även på en Subaru om de kan vara nått.

Fellow
12 januari 2010 · 1 581 Inlägg

JimmyS skrev:
har en v50 T5 AWD och med CCi-boxen så har jag 240 HP och drar inte mer än 0.78 milen så e i mina ögon sportig...

Ytterst tveksam till att CCI-boxen ger 20hk, då vll jag se bänkpapper:)

groze
12 januari 2010 · 564 Inlägg

TS_quattro skrev:
med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...

Du tog orden ur munnen på mig. smile

Jag kör också ca 4000mil och jag skaffade en Bmw 320d som "brukis". Den funkar kanon till vardags och hänger även med bra nere på "ringen" i tyskland.

Men eftersom du inte ville ha Bmw kanske Audi kan vara något? Dom har ju också finfina dieslar. Eller en Volvo D5?

//Johan

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

Ksj skrev:
Jag brukar inte förespråka Ford men i det här fallet håller jag med FordRSC.

En Focus ST är en trevlig bil som går lagom fort överallt utom i kurvor, där går den äckligt fort om man vill!

Ska kolla på en Focus ST och se va de är, har ju iallafall en volvo motor i den:)

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

Juvakka skrev:

FordRSC skrev:
I ditt ställe hade jag skippat kontainern samt kunkusbilen och köpt en Focus ST -05 big_smile

Han ville inte ha Ford sad

Kanske Opel Vectra OPC. Riktigt fina på krokiga vägar med sitt interaktiva chassie smile Eller Vectra GTS, dem kan fås rätt överkomligt.

En vectra GTS är ju rätt snygga dom med...

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

JimmyS skrev:
har en v50 T5 AWD och med CCi-boxen så har jag 240 HP och drar inte mer än 0.78 milen så e i mina ögon sportig...

De låter inte helt fel de inte, trevligt med AWD med, har rätt dåilg väg till jobbet.

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

groze skrev:

TS_quattro skrev:
med tanke på att du kör 4k mil om året hade jag tänkt föreslå en diesel, kanske inte alltid går ihop med sportig, men det finns många dieslar som definitivt inte går som slöa traktorer...

Du tog orden ur munnen på mig. smile

Jag kör också ca 4000mil och jag skaffade en Bmw 320d som "brukis". Den funkar kanon till vardags och hänger även med bra nere på "ringen" i tyskland.

Men eftersom du inte ville ha Bmw kanske Audi kan vara något? Dom har ju också finfina dieslar. Eller en Volvo D5?

//Johan

Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara.
Ska väl söka lite på Audi diesel kanske.

viccoA
12 januari 2010 · 3 110 Inlägg

Subaru Impreza är inget särskilt komfortabla om du ska köra 8 mil om dagen. Jag hade satsat på en diesel i mellanklassen, ska den vara sportig så går många bilmärken bort, förstår inte varför du inte kollar på en BMW 3-serie med diesel... wink
Kanske S60 D5?

Senast redigerat av viccoA (12 januari 2010)

9Femma
12 januari 2010 · 342 Inlägg

850heden skrev:
Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara.

Menar du att du har 8 mil om dagen att köra till och från jobbet, eller är det 8 mil enkel resa till jobbet?
Men nästan oavsett vilket så hade jag med sådana sträckor skippat allt vad bensinare heter och valt en diesel utan att blinka.

Senast redigerat av 9Femma (12 januari 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

9Femma skrev:

850heden skrev:
Jo jag har funderat lite på diesel med ett tag, just för att de blir så många mil varje år, har ju nästan 8 mil om dagen till jobbet bara.

Menar du att du har 8 mil om dagen att köra till och från jobbet, eller är det 8 mil enkel resa till jobbet?
Men nästan oavsett vilket så hade jag med sådana sträckor skippat allt vad bensinare heter och valt en diesel utan att blinka.

Jag har 8mil totalt till jobbet och hem. jo jag har börja fundera på de, diesel går ju bra mycket billigare än bensinare iallafall

850heden
12 januari 2010 · 557 Inlägg

Titta lite på Audi A4 TDI Quattro idag och dom är fan inte dumma heller.
tex:
http://www.blocket.se/skaraborg/Audi_A4 … =9&w=3

tendency
20 januari 2010 · 445 Inlägg

Sportig, bruksbil, 4 dörrar, dålig väg till jobbet, helst inte äldre än 2004, max 150000kr. Det är en Subaru Impreza WRX från 2003 och framåt du söker såklart.

http://www.blocket.se/sodermanland/Suba … amp;last=1

Angående komforten - det är ingen gubbMercedes, utan en sportig bil. Och sportig innebär oftast att man får kompromissa lite med bekvämligheten. Och "bruksbil" i mitt huvud innebär inte heller något väldigt bekvämt. Jag har själv åkt min GT -99 5 mil till och från jobbet i 5 år utan att tycka att det var jobbigt, bara kul. Att jag dessutom inte haft ett enda fel på bilen (har inte ens bytt glödlampor) gör inte saken sämre. smile

Det enda som talar emot är väl bensinförbrukningen om du samtidigt vill köra bränslesnålt. Men under litern kommer du på större vägare och lugnare tempo! Det är väl också en kompromiss man får göra, "sportig" kostar oftast lite mer i bränsle... Och det Imprezan kostar i bensin kompenseras utav väldigt få fel som innebär utgifter.

Senast redigerat av tendency (20 januari 2010)

Subaru Impreza WRX STi "PLÅTBREDDAD" (2003)
Toyota GR Supra "LEVELLA-MANSORY 1 of 1" (2019)
lodiseN
20 januari 2010 · 806 Inlägg

Helt klart en impreza som passar dig, som gjort för det du beskriver

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang