Kom på en annan pinsam grej som hände mig i somras.
Hade haft middagsrast som jag tog hemma hos min farmor. Klockan börja närma sig 13 och jag skulle åka tillbaka till jobbet som ligger några km bort, körde Volvo 740 denna dag för Hondan stod och väntade på att få toppen planad.
Precis när jag svängde av Söderleden i Falkenberg så säger det pang och kopplingspedalen fastnar vid golvet. Vajern hade gått av och eftersom jag närmade mig en jävligt lurig korsning med skymd sikt och dessutom cykelbana som korsade så var jag ju tvungen att stanna bilen. Försöker starta med växel i men batteriet orkade inte med detta.
Stod ganska dumt till så jag ringde en kollega att rycka ut för att bogsera bilen bort till jobbet, sagt och gjort så kom kollegan och jag kliver ur bilen för att kroka fast bogserlinan.
Och vad tror ni inte händer då?!! Jo jag stängde dörren när jag klev ut och då fick centrallåset sig ett ryck och låser helt plötsligt samtliga dörrar på bilen samtidigt som nycklarna sitter i tändlåset och min telefon ligger i passagerarsätet. Nu pumpade adrenalinent rejält i kroppen. Där stod jag med bilen utelåst och med en koppling som inte fungerade
Den enda utvägen var att jag fick snabbt ta jobbarbilen och åka hem till min lägenhet 15km bort och hämta reservnycklarna. Visste att polisen hade kontroll längs med vägen så jag fick ändå köra lagligt, hade ju varit ännu bättre krydda till historien om jag blivit av med kortet också

Men det blev jag inte och efter jävligt mycket om och men fick jag bort bilen.
Blev inte så effektiv på jobbet sen resten av dagen efter denna upplevelse