5331
Sök

Hur gå tillväga när en firma vägrar betala ut pengar?

1 581 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Hallo!
Har ett bekymmer med en firma som vägrar betala tillbaka mig 1175 kr. Gått snart 2 månader sen han sa att dem skulle göra återbetalningen (allt finns på mail), dem säger att dem skickat pengarna men inte fan har jag fått några pengar! Dem förnekar heller inget när jag mailar IGEN om det då svarar dem, ring på tisdag så talas vi vid. Ringt nu i 2 dagar och mailat men inget svar, lämnat meddelanden på telefon men ingen ringer upp. Dem har sagt 10 gånger att dem ska ringa upp mig men INGEN ringer!

Jag funderar på att göra en påhälsning och kräva soppapengarna i samma veva.
Talade med kronofogden och de kostar 300 kr för en anmälan som han överklagar går till tingsrätt.
Inte fan riskerar jag att betala mer för 1175 kr.

Näe, helt utom mig med idéer och så jävla frustrerad när en firma gör på detta vis! Okej en jävla random blocketannonsör men FAN INTE EN FIRMA! Tänker aldrig lita på en enda människa längre som inte jobbar i en fysisk affär som är KÄND.

Skönt o skriva av sig iaf.
Senast redigerat av Fellow (14 januari 2010)

1 581 Inlägg
14 januari 2010
Trådstartare
Nu efter 1 veckas mailande och telefonringande så har jag iaf fått svar att dem ska skicka pengar igen.
Så förhoppningsvis så löser sig allt, dock efter drygt 91 dagars väntan på antingen produkt eller pengar.

1 468 Inlägg
14 januari 2010
Fellow skrev:
Nu efter 1 veckas mailande och telefonringande så har jag iaf fått svar att dem ska skicka pengar igen.
Så förhoppningsvis så löser sig allt, dock efter drygt 91 dagars väntan på antingen produkt eller pengar.

varför intebesöka dom o kräva pengar i kontanter? ja menar. då e du juh garanterad pengar i så fall. vad e d för firma??

1 581 Inlägg
15 januari 2010
Trådstartare
Leo86 skrev:
Fellow skrev:

varför intebesöka dom o kräva pengar i kontanter? ja menar. då e du juh garanterad pengar i så fall. vad e d för firma??

För att det är 20 timmars bilresa fram och tillbaka. Av skäl så ska väl inte namnet nämnas då jag gjorde en tråd innan om detta. Vi är totalt 3 stycken som jag funnit via garaget som känner sig blåsta då vi inte fått tillbaka våra pengar för uteblivna leveranser. För mig gäller det 1175 kr och enligt kronofogden kunde jag göra en fodran men de kostar 300 kr och försäkrar inte att jag får några penar. Väljer dem att neka till fodran så blir det civilrätt och det känns sådär för 1175 kr. Men nu i torsdags så sa han att han skulle till banken o sen ringa/maila efter han satt över pengarna men inget svar, precis som tidigare. Ska prova ringa igen i morgon för att få en verifikation om sändelse. Han har ju tidigare sagt sig ha skickat pengarna men det är över 1 månad sedan och jag har fortfarande inte sett några pengar!

1 581 Inlägg
19 januari 2010
Trådstartare
Nu tisdag har jag fortfarande inte fått några pengar, hemsidan deras är nere och telefonen att nå dem har inte varit på sen i torsdags. Det luktar lurendrejeri långa vägar och dem ljuger en rätt upp i ansiktet om skickade pengar, åter och åter igen! Vi är nu 3st!!! Som inte fått sina pengar och vi alla har väntat minst 1 månad, jag har väntat över 3 månader och inget dyker upp! Så en ren jävla varning,

HANDLA INTE FRÅN KOLFIBERKUNGEN.SE
Senast redigerat av Fellow (19 januari 2010)

Forummoderator
10 576 Inlägg
19 januari 2010
åter igen så kör vi inte denna sortens trådar då bägge parter inte kan framföra sin verison på ett vettigt sätt...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök