Hur får man bilen att dra blickar till sej?

passos bappelsin
15 januari 2010 · 390 Inlägg

Gör som jag gjorde i brist på annat... bytte till mej en gammal ford fiesta 1,1l -86.. byggde om avgassystemet till 2,5" raka rör med en kolfiberjaps 5" utlopp så låter den som en rallybil av slaget dåna som fasen... Sen trökade jag in massvis med basar i blien så det dunkade högre än nödvändigt...Senare monterade jag en feting aluvinge vid skuffluckan/taket... jag lovar att den vänder blickar till sig..

Snabböverblick över det hela:
En bil som låter som ett monster i hög fart och dunkar som en ljudbil. Sen när folk vänder sig tittar så är det en liten ful bil som kommer sakta genom tex:centrum med en kille i med hörselskydd.. haha...

Senast redigerat av passos (15 januari 2010)

Jojje_ F-14 Tomcat Fighterpilot
15 januari 2010 · 887 Inlägg

Jag har märkt en sak med mina tre bilar..

När jag glider runt med M5:an, som har överlägset mest mos under huven, så glor inte så många, folk antar väl att det är en i mängden-bil.

Mustangen, den drar lite mer blickar till sig. Mkt mer än M5:an.

Monzan, ja den ska vi inte ens prata om..
Så fort man glider upp i sthlms innerstad så märker jag hur folk stannar upp o glor.
Folk går fram o fotar/fotas med bilen när jag sitter på ett cafés uteservering t.ex.
Även när man står vid rödljus.

Kanske för att den låter mest på tomgång, men även lacken(!), vilket jag tror är den största anledningen.
Den sticker verkligen ut i mängden.

Så mitt tips, lacka bilen i någon sjysst skrikig färg, så lär du synas.

Ελευθερία ή Θάνατος !
"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho
Arcangelus <3 Japs
15 januari 2010 · 680 Inlägg

Lack som sticker ut...typ lambogrön eller orange ^^,

Kärlek växer inte på träd, den tillverkas i Japan
Toyota Supra MKIV "Clean and Raw" (1994)
Fellow
15 januari 2010 · 1 581 Inlägg

Ta bort motorhuven och kör utan! Får mer blickar när huven var på lackering än när huven var klar:P

bmx
15 januari 2010 · 7 100 Inlägg

åk på coop och köp en hink med väggfärg och gö som jag gjorde big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27938/499064_5ewzcw.jpg

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
megastreetracer
15 januari 2010 · 283 Inlägg

haha, fyfan big_smile

...
megastreetracer
15 januari 2010 · 283 Inlägg

Fellow skrev:
Ta bort motorhuven och kör utan! Får mer blickar när huven var på lackering än när huven var klar:P

haha, kanske man skulle testa big_smile

...
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
15 januari 2010 · 5 042 Inlägg

http://img63.imageshack.us/img63/5889/volvon.jpg


Om inte det drar blickar så vet jag fan inte big_smile

C H E V R O L E T <3
Kinnastreet
15 januari 2010 · 362 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Köp en vit ford sierra kombi av TFKarlsson här på forumet.

va ska han ha för den då?

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Kinnastreet
15 januari 2010 · 362 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
http://img63.imageshack.us/img63/5889/volvon.jpg


Om inte det drar blickar så vet jag fan inte big_smile

undrar om alla är inkopplade,, vilket jävla spindelnät det lär va under isf..

Med ett hyffsat järnrör kan man slå världen med häpnad!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
15 januari 2010 · 2 258 Inlägg

Tycker nog min bil både håller stilen och väcker lite lagom med uppmärksamhet. Och jag har minimal budget. Du kan kika i tråden.

Tänk bara igenom helheten ordentligt och låt det vara genomgående i allt du gör så du inte öser iväg pengar på fel saker, och planera så du gör allt i rätt ordning. Man köper liksom inte nya däck när man ändå ska byta fälgar, typ... Att hushålla lite med energi och ekonomi och tänka igenom allt ordentligt innan kan göra att man kommer ganska långt på begränsade resurser.

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Tom Darth Vader
15 januari 2010 · 1 644 Inlägg

Genom att väsnas. Mer effektivt blir det inte.

Braaaaap?
Mazda RX-7 FD3S "BRAAAAP" (1995)
BudgetDunkaren Osponsrad
15 januari 2010 · 1 631 Inlägg

Väsnas väsnas väsnas.. det brukar funka, jag plockade bort hela mitt avgassystem ända upp till motorn, inte mkt kraft i pråmen då men jag svär på att min farfar vände sig i graven smile Eller en ordentligt onormalt stor ljudanläggning funkar oxå smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)
Aga_Diff Bärs!
15 januari 2010 · 3 456 Inlägg

TFkarlsson skrev:
Köp en vit ford sierra kombi av TFKarlsson här på forumet.

Extrem nackvridare det! smile

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Jockefors
15 januari 2010 · 961 Inlägg

lacka bilen orange

Pure DieselPower
volvoentusiasten
15 januari 2010 · 4 005 Inlägg

MilleN skrev:
Är det bara blickar du är ute efter så är stora dekaler vägen att gå om du vill hålla det billigt. Dekaltrim.nu är din vän. Tribaler i silver på hela sidan eller stora Saab Gripen-loggor på bakskärmarna och huven t.ex. Om det är smakfullt på en i övrigt ganska original bil låter jag vara osagt smile

Vill du lägga ner lite pengar så är sänkning och stora fälgar ett plus.. Efter det kommer ny lack (Viggen-gul är lagom uppseendeväckande), kjolpaket (Aero/Viggen är snyggt men vill du sticka ut från mängden får du satsa på andra prylar) och annat lull-lull.. Många börjar i fel ände och sätter på världens kjolpaket på en bil med små fälgar och originalfjädrar..

Ganska bra sagt, jag håller med! Detta är den rätta vägen.

Opelmadness German cars, quality and beyond
15 januari 2010 · 8 197 Inlägg

Nåt som tydligen funkar häromkring är att åkja runt i nån risig, sönderslagen bil.. Gärna 740 eller nån stackars gammal Mercedes, rolla den i nån hemsk färg eller mattsvart och spela som satan... Lockar tydligen både "fjortistjejer" och poliser... Samt ett gäng fula blickar från övriga trafikanter... roll

Nä, skämt åsido. Det som t.ex jag tittar lite extra på är väl snygg puts och några fina fälgar.. Överdriven styling och sånt som neon och liknande går helt bort.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
volvo855t5r
15 januari 2010 · 217 Inlägg

fult volum på sterioen, ned med alle ruter + burne helt vilt,tenker jeg du får en del blikker mot deg smile

Volkswagen Tiguan "R-line" (2012)
Krist
15 januari 2010 · 716 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=141208

Min gamla bil drog till sig satan med blickar. Ägde inte den länge men uppmärksamhet fick den på sig och polisen hatade den såpass att jag i snitt blev stoppad varje dag...

Gör nått liknande så e polisen nackvridare oxå.

BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
740addon
15 januari 2010 · 336 Inlägg

kör på bra med puts, sen cleant stylad och fina fälgar! tonade rutor. inget neon eller liknande!

volvo 740:)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang