5839
Sök

Vad kan jag sälja bilen för?

3 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Hej

Jag kan inte så mycket om bilar och därför undar jag vad man kan sälja sin bil för. Det är en volvo 850 1994 27000 mil. Så långt inget konstigt men nu är det så att värmepaketet ( tror det är det ) har gått sönder och jag vill bara bli av med bilen. Annars går den bra och inga andra problem ingen rost eller så. Vad ska jag nu sälja den för?

Bärs!
3 456 Inlägg
18 januari 2010
free79 skrev:
Hej

Jag kan inte så mycket om bilar och därför undar jag vad man kan sälja sin bil för. Det är en volvo 850 1994 27000 mil. Så långt inget konstigt men nu är det så att värmepaketet ( tror det är det ) har gått sönder och jag vill bara bli av med bilen. Annars går den bra och inga andra problem ingen rost eller så. Vad ska jag nu sälja den för?

Du svarar ju nästan på din egen fråga där, eller hur? wink
Senast redigerat av Aga_Diff (18 januari 2010)

Garaget.org peakade 2008.

3 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Du har en poäng helt klart. Men inte vill jag bli av med den gratis ;-) Man vill få ut så mycket som möjligt även om det i det här fallet kanske är som att krama vatten ur en sten smile
Senast redigerat av free79 (18 januari 2010)

684 Inlägg
18 januari 2010
Har lite samma fråga angående en 93:a GLT 27k mil ombyggd till 95, R-inredning 18" med nya däck, Bytt allt, bromsar, abs-system, nya original strålkastare, krängninshämmare, fjädersäten, en bärarm + bussningar i bakvagn, bra skick karossmässigt. Finns bilder på min sida.

Vad gäller trådskaparen skulle jag nog sätta ut den för 15000:- med möjlighet till prut om du vill bli av med den snabbt.

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
18 januari 2010
@ Trådskaparen, ja eftersom att man kan hitta hyfsade GLT för runt 10-12 och du har ett jobbigt problem med din så skulle jag tippa på ca 5 tusen... Det är ju tyvärr så att 850 står lågt i pris om det inte är en turbo... faktum är att t.o.m 740GL är mer eftertraktat än en 850 GLT.

@villon, din bil ser jävligt fräsch ut... men i grund och botten är det tyvärr bara en GLT,vilket gör att du kanske kan få 15-20 för den... visst du har lite extra "lull lull" men det är sällan värt något nämnvärt. Skulle nog tippa på att du kan tjäna mer på att stoppa i den gamla inredningen, hänga på originalfälgarna och sen sälja den som en fin originalare för ungefär samma pris(kanske runt 17-18).

För jag tror inredningen har ett större värde hos någon som söker just R-prylar till sin turbo... än t.ex Svensson som ska ha en bruksbil som bara startar och går... likadant med fälgarna...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

684 Inlägg
18 januari 2010
AcesHigh666 skrev:
@ Trådskaparen, ja eftersom att man kan hitta hyfsade GLT för runt 10-12 och du har ett jobbigt problem med din så skulle jag tippa på ca 5 tusen... Det är ju tyvärr så att 850 står lågt i pris om det inte är en turbo... faktum är att t.o.m 740GL är mer eftertraktat än en 850 GLT.

@villon, din bil ser jävligt fräsch ut... men i grund och botten är det tyvärr bara en GLT,vilket gör att du kanske kan få 15-20 för den... visst du har lite extra "lull lull" men det är sällan värt något nämnvärt. Skulle nog tippa på att du kan tjäna mer på att stoppa i den gamla inredningen, hänga på originalfälgarna och sen sälja den som en fin originalare för ungefär samma pris(kanske runt 17-18).

För jag tror inredningen har ett större värde hos någon som söker just R-prylar till sin turbo... än t.ex Svensson som ska ha en bruksbil som bara startar och går... likadant med fälgarna...

Får väl hoppas på att någon som nyss tagit körkort fastnar för den, eller lokala bilhandlaren i byn vad han bjuder vid inbyte (ingen större förhoppning men man vet inte).

Hade ju tänkt minst 20, men får se, är ju utlagt väldigt mycket pengar, men bilar kostar. Har man tur så hittar man någon bra köpare.

Sen det här med turbona, finns ju inte särskilt många i bra skick låga mil, eller ej trötta sådana kvar häller, men visst kanske roligare med turbo, men ofta mer jobb om inte grejjerna lirar, och mer pengar.

Tack för ditt svar!

T-gul i hjärtat, T-röd i blodet, volvo for life

979 Inlägg
18 januari 2010
en vanlig 850 står inte i högt värde:/ man kan få en i riktigt fint skick för bara 8-9 tusen. Och med trasigt värmepaket...5-6 tusen kanske

Hpc

3 Inlägg
18 januari 2010
Trådstartare
Tackar för de svaren . Jag var inte helt ute och cyklar känner jag. Hade nämligen tänkt lägga ut den för 7 loppor och låta dem pruta ner den till 5-6.... Har ringt en del bilhandlare (som köper defekta bilar) som vill ge mig 1-3 tussen vilket jag tycker är för lite..

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2010
Dels är problemet löst och dels säljer vi inte saker i forumet, så jag låser här.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök