2721
Sök

Volvo 960 instegsbelysning vägrar släcka!

NO fun without kickdown!
24 Inlägg
24 januari 2010
Trådstartare
Tjaa!

En liten fråga om någon kanske vet!
Har en Volvo 964 95a som har ett litet problem. Instegsbelysningen slutar inte lysa. Jag har bytt lampor och kollat brytarna i dörrarna men inget fungerar. Någon som har ett förslag på vad som kan vara fel?

matt_black_90
24 januari 2010
lampan i instegsbelysningen på 960 har konstant 12v+ och får jord när en dörr öppnas, skulle kunna vara denna jord kabel som har klämts någonstans och får konstant jord.

hur har du kollat brytarna i dörrarna? testat att koppla bort en efter en?

lyser också främre innerbelysningen hela tiden? om den är ställd på att lysa när dörrarna är öppna?

4 005 Inlägg
25 januari 2010
Tror nästan att man får klassa detta som ett standardfel på 960 snart!

matt_black_90
25 januari 2010
jasså? jag har iaf klarat mig utan detta=) vet du va de är som brukar orsaka detta då? tror inte ja har hört om de förr

4 005 Inlägg
25 januari 2010
matt_black_90 skrev:
jasså? jag har iaf klarat mig utan detta=) vet du va de är som brukar orsaka detta då? tror inte ja har hört om de förr

Det kommer, var inte orolig! smile

Som du säger, dålig jordflät eller brytare i dörrar. Kommer inte ihåg riktigt om det var ett relä som fanns till fördröjningen med. hmmm!

matt_black_90
25 januari 2010
linuslinje skrev:
matt_black_90 skrev:

Det kommer, var inte orolig! smile

Som du säger, dålig jordflät eller brytare i dörrar. Kommer inte ihåg riktigt om det var ett relä som fanns till fördröjningen med. hmmm!

hehe ok^^
tur att man är något tekniskt lagd iaf =P

NO fun without kickdown!
24 Inlägg
25 januari 2010
Trådstartare
Jordkabeln är kollad, den va lite konstig så bytte ut den. Men något fortfarande spökar sörru.
Brytarna i dörrarna har jag bara kollat på, kanske bör ta isär dom tongue
Främre lyser ständigt, oavsett vad jag gör. Den är inställd på att lysa när jag öppnar, stänger bilen smile

matt_black_90
25 januari 2010
du drog inte jord kabel direkt till jord va? för då lyser belysningen garanterat hela tiden=P
de ska ändas vara jord på den kabeln när en dörr är öppen annars så ska den inte ha något förbindelse med jord överhuvudtaget.

ja gissar på att de är en av brytarna i dörrarna som spökar.
koppla ifrån en brytare i taget, sitter med en torx tror jag å sen är de en eller två kablar till den, dra ur dom och se till så att dom inte kommer i kontakt med jord. (lyser de fortfarande? ta då å gö sama sak på nästa brytare, å sen med dom två andra, när alla är ur kopplade så ska belysningen inte kunna vara tänd!
isf  måste de vara jord kabeln som skavt sig å jordar permanent=)

NO fun without kickdown!
24 Inlägg
26 januari 2010
Trådstartare
Du, tack! Jag ska genast sticka till mitt kära garage ock lösa detta problem. Kan nog vara en brytare som spökar. Ska ta loss och kolla! tongue

matt_black_90
29 januari 2010
hur gick de? har du kommit fram till nått än?

NO fun without kickdown!
24 Inlägg
31 januari 2010
Trådstartare
Absolut!! Brytaren högerbak var trasig yikes

Så imorgon blir det köpa en ny och testa och se ifall det hjälper smile

matt_black_90
31 januari 2010
okey härligt=)
de blir nog kanon!

Sök