Xenon 35w eller 55w??

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
13 februari 2010 · 5 650 Inlägg

patrikke skrev:
Om det är samma kontakter så är det ingen fara.

där haru fel bara för de är samma watt så behöver de inte funka till 100% som de ska

man ska kolla på alla siffror på ballasterna. och bara för de är samma watt behöver inte alla andra nr stämma vilket gör att de funakr inte ska ena kan va starkare än den andra vilket pajjar lampan som är anpassad efter den andra man ska använda dom man får i kitten inte flippa runt med !

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
patrikke
13 februari 2010 · 1 749 Inlägg

Hur tror du de gör i kina?
De köper in ballaster på et ställe, och lampor på det andra stället.
Är det budgetgrejer så är det de billigaste ställena de handlar in i från.

Lita allround grejer, sedan finns det som du bekriver lampor/ballaster som passar bättre ihop med varandra än andra.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Retepoj
13 februari 2010 · 664 Inlägg

Jag kör 55W i hel och halv ljus. Bländar inte, har mött min egen bil flera gånger.
Lyktorna jag använder är angel eyes, one block.

Blir grymt ljus! Du kommer ångra dig om du kör på 35W. Ångrar att jag inte tog 75W.

NITROUS f.d. BMW-missbrukare
13 februari 2010 · 3 180 Inlägg

Retepoj skrev:
Jag kör 55W i hel och halv ljus. Bländar inte, har mött min egen bil flera gånger.
Lyktorna jag använder är angel eyes, one block.

Blir grymt ljus! Du kommer ångra dig om du kör på 35W. Ångrar att jag inte tog 75W.

vad händer när du fyllt skuffen med saker och har polare i baksätet då? då kommer du tok-blända varenda en du möter.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.
Audi 80 (1992)
BMW 323Ci (1997)
Slemrotta
14 februari 2010 · 533 Inlägg

NITROUS skrev:

Retepoj skrev:
Jag kör 55W i hel och halv ljus. Bländar inte, har mött min egen bil flera gånger.
Lyktorna jag använder är angel eyes, one block.

Blir grymt ljus! Du kommer ångra dig om du kör på 35W. Ångrar att jag inte tog 75W.

vad händer när du fyllt skuffen med saker och har polare i baksätet då? då kommer du tok-blända varenda en du möter.

Då vrider man lite på knappen som ställer ner ljuset fram smile Dock inte alla som har det men....

Aerocombi Xenoholic
14 februari 2010 · 2 559 Inlägg

Fattar bara inte varför man ska ha jättestarkt halvjus om man ska rikta det rakt ner i marken.
Kör själv med 35w o det lyser fullt tillräckligt.

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
henke_99 Offroad Racing
14 februari 2010 · 3 122 Inlägg

Aerocombi skrev:
Fattar bara inte varför man ska ha jättestarkt halvjus om man ska rikta det rakt ner i marken.
Kör själv med 35w o det lyser fullt tillräckligt.

Precis, jag har oxå 35w på vinterbilen o det är jag klart nöjd med.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Slemrotta
14 februari 2010 · 533 Inlägg

Har själv tänkt köra på 35w i halv och 55w i hel smile

Retepoj
14 februari 2010 · 664 Inlägg

NITROUS skrev:

Retepoj skrev:
Jag kör 55W i hel och halv ljus. Bländar inte, har mött min egen bil flera gånger.
Lyktorna jag använder är angel eyes, one block.

Blir grymt ljus! Du kommer ångra dig om du kör på 35W. Ångrar att jag inte tog 75W.

vad händer när du fyllt skuffen med saker och har polare i baksätet då? då kommer du tok-blända varenda en du möter.

Då justerar jag det på knappen i kupén, tackar som frågar wink.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang