Renoverade en Amazon kombi -67 och under renoveringens gång kom en envis smålänning in i bilden och det slutade med att jag sålde bilen till honom och tillsammans gjorde vi en GT version av kombin, en 223 GT med andra ord.
Tack ska ni ha, har i kväll justerat in nedre baklucka, monterat nytt lås och satt dit handtaget, även monterat baklucksklädsel, sidopaneler och mattan.
Justerat in nedre lucka och monterat handtaget och nytt lås.
Låsanordning klar.
Till och med lackat plåten som inte kommer att synas
Jadu Carlén..du vet då hur du ska göra min dag i alla fall. Keep up the good work!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Oj, oj, oj, så vackert detta blir!! Du har ett diaboliskt handlag med bilar, mannen!
..har dock inte fått svar på min tidigare fråga varför du/ni inte kör med USA-ljus bak?? ...skulle även vara grymt mycket snyggare och stilenligare, tycker jag, med helvita blinkersglas fram! Jag mensr detta är ju ändå en custom och inte original!
även om jag håller med ovanstående om att det är snyggare så är väl tanken fortfarande att den ska vara så lik en 123GT som möjligt? alltså orginalglas
det blir grymt vackert i vilket fall som helst carlén!
Håller med om att andra glas är stilrenare, men håller mer med ovanstående, 123GT hade det inte orginal, och nu när det är så nära GT som det går och desutom 223, är det ju synd att bryta utseendet
Bra jobb som vanligt Carlén, nu går det undan
Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...
Oj, oj, oj, så vackert detta blir!! Du har ett diaboliskt handlag med bilar, mannen!
..har dock inte fått svar på min tidigare fråga varför du/ni inte kör med USA-ljus bak?? ...skulle även vara grymt mycket snyggare och stilenligare, tycker jag, med helvita blinkersglas fram! Jag mensr detta är ju ändå en custom och inte original!
Tackar, sorry, missade din fråga, vi kommer köra på orginal så det blir likt GTn. Får passa på att tacka för alla andra kommentarer, riktigt kul med kommentarer.