Rinnegan skrev:
Aerodynamik skrev:
Vridmoment är överskattat i lätta bilar, vår SAAB med bra mycket mer vrid är fan så mycket slöare än min härk. Om CA18 skulle vara så usel skulle inte så många bygga på den som så många gör, men det finns bättre motorer och det förnekar jag inte.
Du får gärna ge exempel på vad jag sagt som är "löjligt långt från sanningen"?
Ja, självklart finns det massa N/A motorer som står pall för överladdning. Men de klarar inte besiktningen och kräver mer arbete än vad en motor med turbo original gör.
Men det jag störde mig på var att du sa att ett lustgas kitt på en original KA24 så kör du låga 11or. Det är absurt om något!
Ja, dem är inte snabba
original. Men hur många 200or är original, och hur dyrt är det med BPU trim?
Ja, ditt muskelberg är säkert en skitsnabb skapelse. Underligt att dagens sportbilar inte är byggda som den.
Och du säger att SAAB är ju byggd på samma sätt?
Klart att den är snäppet trögare, om du kollar att den ena har drivning på framhjulen och den andra har drivning på bakhjulen..

Den orsaken som finns för att många bygger på CA18DET, är att det är tonåringar utan framtid, totalt insnöad på F&F och hittar en 200SX för 15k och tycker "Fan va' ballt, den ska ja' trimma till tusen hästar!".
Åh, btw, amerikanaren som blev klockad på 11.18 @ 402 med 240SX'en laddade 300hk lustgas gjord för att "boosta" vid 5400 varv.
Det som är absurt är att du slavar för att trimma din CA18DET, när för de pengarna så kan du hitta en LS1'a samt trimma den till cirka 400hk. Samt att den väger endast några kilo mer än din älskade CA18DET.
Ja, eller hur, jag menar varför ska man fortsätta bygga på V8'a konceptet, alla snabba bilar idag har ju en 1.8 liters turbosnurra, right?
Om du inte uppfattade det så pratade jag inte chassie eller elektronik per se, utan ren pure performance, vilket min smoggade V8'a verkar producera.
Hahaa jag måste bara garva, detta är för jävla roligt och läsa alltså jag trillar nästan av stolen ^^
RB30 pallar ju fan 700häst + så hur i helvete kan den inte vara hållbar då? förklara det tack
Du om man ser till dem nya kanske den inte är det vad gäller prestanda, men och klaga på en sådan bil är ju fan bara patetiskt..
Om inte den klassas som sportbil vad klassar du lotus elise?Mazda MX5? sportbilar utan massa hästar ^^ shit vilken dubbelmoral här
Sen att DU/NI går till person angrepp e ju fan bara patetiskt!!
Det kallas sarkasm, lär dig det?
Och för det andra så pallar RB30 blocket 1400hk+, R26B vilket är wankel motorn i 787b producerade 930 sug-hästar utan något mekaniskt fel, samt att S52 motorn, med hjälp av lite överladdning pallar väl över 1000hk. Det är det jag menade, sugmotorer är hållbara, oftast mer hållbara än deras turbo partners.
Dubbelmoral?
Jag klassar varken Lotus Elise eller Mazda MX5 som sportbil. Jag klassar KANSKE Arial Atom eller Lotus Exige 400R som sportbil.
Lilla gubben, det var Aerodynamik som hoppade på oss före, det kan du notera, sen så är det inget personangrepp heller. Han är på samma mark som jag är, så säg åt din kompis innan du försöker hoppa på oss, if you would be so kind.