3264
Sök

Vilka kablar går vart Tändningslås Chevrolet blazer

Sir skrotnisse
191 Inlägg
4 februari 2010
Trådstartare
Hejsan har en chevrolet blazer 77a k5 skulle behöva veta vilka färger som går vart och vart dom ska sitta på en universal tändningslås då min jävla skit nyckel gick av i låset o fastna galet .. tacksam för svar snarast mvh dennis mad

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
finns det ingen som vet färger och hur dom ska kopplas på ett universal lås ? - mvh dennis

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
5 februari 2010
Dellan1980 skrev:
finns det ingen som vet färger och hur dom ska kopplas på ett universal lås ? - mvh dennis

Själva låset/bytaren sitter långt ner på rattstången nära torpedväggen. Påverkas av en lång stång uppifrån själva låset och är rätt bökigt att komma åt. Det är samma konstruktion (rattstång) på de flesta av GM´s bilar från tidigt sjuttiotal till långt upp mot nittio så info finns att hitta på nätet, dock varierar kabelmärkning/ färger genom åren.
Jag har några verkstadsmanualer ute i verkstan men tror inte jag har nån på just -77 Blazer... men kan kolla under dagen. Annars så hittar du ju startmotorns triggerkabelfärg nere på starten och permanent plus till tändningslås och övrigt är antagligen rosa på din bil. Tändkabels färg finns ju på spolen/ fördelaren så nog går det där att klura ut bara du får loss eller ner brytarens kontaktstycke och med hjälp av en multimeter.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
tack .. tänkte bara se till at tfå hem skiten :S den står jävligt dumt till så jag måste få igång han tongue fick ett kylar haveri på e18 tongue så nu måste jag hitta tändström och få skiten att starta :S

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
5 februari 2010
Dellan1980 skrev:
tack .. tänkte bara se till at tfå hem skiten :S den står jävligt dumt till så jag måste få igång han tongue fick ett kylar haveri på e18 tongue så nu måste jag hitta tändström och få skiten att starta :S

En kabel direkt på tändspolen och kortslut på starten så startar han. Se bara till att "parken" ligger i annars så får du springa...

Edit; Sitter nog Hei fördelare på den där och då har du spolen i locket så du får lägga en plus till fördelaren istället.
Senast redigerat av hotrodder (5 februari 2010)

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
super tack smile men går det att koppla in till exempel Biltemas ström panel med start knapp på den också ?

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
så du har ingen aning om vilka färger av kablar jag ska koppla in till min nya ström panel ?

4 005 Inlägg
5 februari 2010
Dellan1980 skrev:
så du har ingen aning om vilka färger av kablar jag ska koppla in till min nya ström panel ?

om någon är snäll o svarar så sluta bumpa frågorna, nu har du bumpat 2 gånger.

Sir skrotnisse
191 Inlägg
5 februari 2010
Trådstartare
linuslinje skrev:
Dellan1980 skrev:

om någon är snäll o svarar så sluta bumpa frågorna, nu har du bumpat 2 gånger.

då ber jag om ursäkt va inte alls så det va menat smile jag e väldigt tacksam för all hjälp jag får .. smile

Forummoderator
10 576 Inlägg
5 februari 2010
Som sagt följ reglerna och bumpa inte trådarna.  Man får helt enkelt gilla läget att intresset är svalt om man skapar en tråd om ett tändningslås under motorteknikdelen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök