Angående : cruising genom malmö

street_racing_90 Audi racing
27 februari 2010 · 634 Inlägg

då får någon hjälpa till med kartor osv för vet inte exakt var träffen ligger i ystad

Senast redigerat av street_racing_90 (27 februari 2010)

Darkie dARKiE
27 februari 2010 · 5 031 Inlägg

kanske kommer, om det inte krockar med annat..

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
MrJAM
28 februari 2010 · 1 464 Inlägg

Ett exempel. Jag har absolut ingen koll på vad som är ok gällande körande i Malmö. Min tanke var att ha en uppsamlingsplats (utsikten) stor nog att hålla ett par bilar men ändå lite avskilt. Nu funkar ju Svågetorp och en av dessa parkeringar lika bra kanske.

Körning enbart på de större av stadsvägarna, men ändå centralt och 'synligt'. Mindre vägar är svårare att få att fungera när man kör cruising. Att undvika rödljus och liknande är väl nästintill omöjligt så tanken är väl mest att slippa ev. farthinder och annat 'dåligt underlag'.

Google maps (eller eniro) är ju bra på det sättet att man kan dra och släppa vägdestinationer efter behag och spara som länk.
http://img225.imageshack.us/img225/6703/kartan.jpg
(Klickbar karta)

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
kingen85
28 februari 2010 · 146 Inlägg

Jag tycker MrJams idé var bra. Bra samlingspunkt o hyfsad väg igenom stan.
Jag är nog på om bilen blir klar tills framtaget datum!

"Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt vrid . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen så och på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag, och förlåt oss våra böter, såsom och vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten I evighet. Amen.......
Nissan 200sx S13 "Lowrider" (1989)
street_racing_90 Audi racing
28 februari 2010 · 634 Inlägg

då kan vi börja skriva in oss ! ....

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé

Derdelis
28 februari 2010 · 124 Inlägg

MrJAM skrev:
Ett exempel. Jag har absolut ingen koll på vad som är ok gällande körande i Malmö. Min tanke var att ha en uppsamlingsplats (utsikten) stor nog att hålla ett par bilar men ändå lite avskilt. Nu funkar ju Svågetorp och en av dessa parkeringar lika bra kanske.

Körning enbart på de större av stadsvägarna, men ändå centralt och 'synligt'. Mindre vägar är svårare att få att fungera när man kör cruising. Att undvika rödljus och liknande är väl nästintill omöjligt så tanken är väl mest att slippa ev. farthinder och annat 'dåligt underlag'.

Google maps (eller eniro) är ju bra på det sättet att man kan dra och släppa vägdestinationer efter behag och spara som länk.
http://img225.imageshack.us/img225/6703/kartan.jpg
(Klickbar karta)

Ser bra ut, sträckningen genom stan kan man ha lite synpunkter på men det går att diskutera fram wink

P0LLE
28 februari 2010 ·

härligt så det blir den 9e big_smile ...

är nu allt klart så vi kan börja med listan ?

street_racing_90 Audi racing
28 februari 2010 · 634 Inlägg

ja börja med listan har redan skrivit in mig ... bah kopiera och skriv in er själva

MrJAM
28 februari 2010 · 1 464 Inlägg

Derdelis skrev:
Ser bra ut, sträckningen genom stan kan man ha lite synpunkter på men det går att diskutera fram wink

Jag har noll koll på Malmö när det kommer till kvalité på vägarna, trafik, rödljus och annat skräp. Så rent kort; absolut! lol

Tänkte på det att det ju kan förekomma ett stopp i själva Malmö också. Alltså;
Start > genom malmö, inre vägar > stopp #1 = Samla upp alla innan resa till Ystad för de som önskar så.
Stopp #1 > genom malmö, ringled > Ystad

Kanske lite beroende på om och hur man vill få 'samlad trupp' att fungera.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
Derdelis
28 februari 2010 · 124 Inlägg

MrJAM skrev:

Derdelis skrev:
Ser bra ut, sträckningen genom stan kan man ha lite synpunkter på men det går att diskutera fram wink

Jag har noll koll på Malmö när det kommer till kvalité på vägarna, trafik, rödljus och annat skräp. Så rent kort; absolut! lol

Tänkte på det att det ju kan förekomma ett stopp i själva Malmö också. Alltså;
Start > genom malmö, inre vägar > stopp #1 = Samla upp alla innan resa till Ystad för de som önskar så.
Stopp #1 > genom malmö, ringled > Ystad

Kanske lite beroende på om och hur man vill få 'samlad trupp' att fungera.

Det låter faktiskt ganska cleaver, bra stopp i Malmö är ju stortorget där man kan radda upp sig på själva "torget" och inte bara på parkeringen, sen fortsätta ut genom stan typ något i stil med gustav -> amiralsgatan -> bergsgatan -> ystadvägen och sen raka vägen ut på E65an

P0LLE
1 mars 2010 ·

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs

Tubbex
1 mars 2010 · 1 517 Inlägg

se upp för hål i vägen! som vintern har gjort..

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
street_racing_90 Audi racing
1 mars 2010 · 634 Inlägg

komigen skriv in er nu !

eksten
1 mars 2010 · 480 Inlägg

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4

Mitsubishi Evolution 4 RS "Racing Edition" (1997)
Biggi
1 mars 2010 · 352 Inlägg

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4
5. Aero_Boy - SaaB 9-5 Aero
6. Biggi - Ford Mondeo ST220

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
supersupra87 "Just a little 4 cylinder"
1 mars 2010 · 581 Inlägg

1. street_racing_90 - Audi s2 coupé
2. the-furious-one - mitsubishi eclipse gs
3. Bullet---    Honda Prelude
4. Eksten - Mitsubishi evolution 4
5. Aero_Boy - SaaB 9-5 Aero
6. Biggi - Ford Mondeo ST220
7. Supersupra87 - Civic Coupe 95

"Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere."
street_racing_90 Audi racing
2 mars 2010 · 634 Inlägg

Finns det någon som vill filma när vi kör ? eller ta bilder innan vi kör ?

sto_hyundai
3 mars 2010 · 4 Inlägg

har du sneat?? vad ska vi gör i ystad??
det är malmö cruising inte ystad.. ändra kartan lite... men annars hänger man med.

MrJAM
3 mars 2010 · 1 464 Inlägg

sto_hyundai skrev:
har du sneat?? vad ska vi gör i ystad??
det är malmö cruising inte ystad.. ändra kartan lite... men annars hänger man med.

När cruisingen först kom på tal så var det i samband med att folk skulle köra till just Ystad och träffen där, vilket du kanske missat.

Kommande Event: Error... Alldeles för många inbokade att lista här... ;)
JimRS Lastbilschaufför
3 mars 2010 · 80 Inlägg

Enligt MrJam´s färdplan så kör vi förbi svågetorp när vi kör ut ur malmö. Då kan vi istället köra in på svågetorp för att sammlas och fylla på med bränsle då det finns både mack å mat för dom som behöver. Sen fortsätta färden mot världens ände.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang