Hjälp med att välja ljud till Duett!

kingzan
10 februari 2010 · 6 Inlägg

Tja! Nu har man köpt sig sin efterlängtade epa och vill gärna ha lite tips och råd på vad jag ska köpa för grejor.  Jag hade tänk mig något bra men ändå rätt enkelt inte för mycket, jag ska liksom byta ut hela skiten så ja hade tänka kanske 4st. 6"or och kanske en 12"bas och ny musikbox som är kompatibel för mp-3 och ja hade då tänk mig ett inte alls för högt pris på det hela:)  ska dra ny sladd och om jag ska ha slutsteg och vilket märke och "model" jag ska ha på allting om ni har några idéer.
//lånad av epapojke

Tack på förhand för era visa svar! smile

Senast redigerat av kingzan (10 februari 2010)

TiGgR
10 februari 2010 · 251 Inlägg

Budget?? Är lättare att ge tips då! big_smile

big-jepp
11 februari 2010 · 3 187 Inlägg

kingzan skrev:
Tja! Nu har man köpt sig sin efterlängtade epa och vill gärna ha lite tips och råd på vad jag ska köpa för grejor.  Jag hade tänk mig något bra men ändå rätt enkelt inte för mycket, jag ska liksom byta ut hela skiten så ja hade tänka kanske 4st. 6"or och kanske en 12"bas och ny musikbox som är kompatibel för mp-3 och ja hade då tänk mig ett inte alls för högt pris på det hela:)  ska dra ny sladd och om jag ska ha slutsteg och vilket märke och "model" jag ska ha på allting om ni har några idéer.
//lånad av epapojke

Tack på förhand för era visa svar! smile

hur mycket får det kosta?
jag skulle köpa ett 4 kanaligt steg som du driver 6,5" och ett monoblock eller ett 2 kanaligt som du bryggar till basen:)
kablar beror på hu kraftiga grejer du ska ha:)
kan inte rekommendera några grejer innan du säger max pris..

Honda civic "civicen" (1993)
M_icke_
11 februari 2010 · 3 466 Inlägg

big-jepp skrev:

kingzan skrev:
Tja! Nu har man köpt sig sin efterlängtade epa och vill gärna ha lite tips och råd på vad jag ska köpa för grejor.  Jag hade tänk mig något bra men ändå rätt enkelt inte för mycket, jag ska liksom byta ut hela skiten så ja hade tänka kanske 4st. 6"or och kanske en 12"bas och ny musikbox som är kompatibel för mp-3 och ja hade då tänk mig ett inte alls för högt pris på det hela:)  ska dra ny sladd och om jag ska ha slutsteg och vilket märke och "model" jag ska ha på allting om ni har några idéer.
//lånad av epapojke

Tack på förhand för era visa svar! smile

hur mycket får det kosta?
jag skulle köpa ett 4 kanaligt steg som du driver 6,5" och ett monoblock eller ett 2 kanaligt som du bryggar till basen:)
kablar beror på hu kraftiga grejer du ska ha:)
kan inte rekommendera några grejer innan du säger max pris..

Varför ett 4-kanaligt OCH ett monoblock i en 2 dörrars bil?

Skit i monoblocket, skaffa ett 4-kanaligt och kör 2eller 4 högtalare på dom främre kanalerna sen bryggar du dom bakre o kör en bas på det.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
kingzan
13 februari 2010 · 6 Inlägg

eh.. jag förstår bara svenska. asså tex Kalles baslåda 50" version 3, vad för produkter och ungeför hur mycket kostar det? vill iaf hålla mig under 5 tusen:)

stRaend
13 februari 2010 ·

vad är du ute efter? välljud? spela högt? tävla? vardslyssnande? korvkioskedunk? mycket lättare att ge tips då

loow Jävel
13 februari 2010 · 2 018 Inlägg

I min duett hade jag dubbla tolvor (gas) o så 5.25or i hatthyllan (i låda) o 5.25or med separat diskant i kickpanelen. Spelade heelt okej smile Kolla mitt galleri för inspiration. inte var de dyrt heller.

You got to risk it, to get the biscuit :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang