Jobba i Norge??

Turbojesus Flickspanare
11 februari 2010 · 728 Inlägg

Tjena. Är lite sugen att testa på arbete i Norge.
Vilket är bäst, lönemässigt och avtalsmässigt. Att vara anställd av norsk firma eller av svensk firma?

Kanke någom som tom känner till ett ledigt ventilationsmontörs jobb i Norge?

tack på förhand.

Mvh

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Seth
12 februari 2010 · 3 354 Inlägg

vad jag har fått för uppgift om dem som jobbat i norge så är det mer förmånligt att jobba för en norsk firma för då kör man enligt det norska systemet gällande skatt (upp till 40 000 skattefritt o skattefritt i dec månad) och A-kassa, pension har jag inte fått nån information av.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Chrill27
12 februari 2010 · 553 Inlägg

Är väl inte skattefritt i december månad, men däremot halv skatt hela december smile

turbiz Mr Turbo
31 mars 2010 · 509 Inlägg

Ska dit å jobbe nästa vecka framtill september, så jag slipper betala skatt för under 40 tusen elr vad menas?tongue

Turbo..Mr Turbo
BMW 318i Touring MJO1 "Ikaros" (2000)
GMC TG 21305N Van vandura "Partykärran" (1987)
turbiz Mr Turbo
6 januari 2011 · 509 Inlägg

Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

Turbo..Mr Turbo
GMC TG 21305N Van vandura "Partykärran" (1987)
BMW 318i Touring MJO1 "Ikaros" (2000)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 januari 2011 · 10 427 Inlägg

turbiz skrev:
Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

Man ska väl bo och äta som en riktig luffare om man ska tjäna något på det wink
Alternativt jobba off shore och ha fria hemresor tongue

Xaben
7 januari 2011 · 213 Inlägg

turbiz skrev:
Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

allt var dyrt håller jag inte med om. Sverige är ju inte billigt direkt, men beror ju på hur man prioriterar

Seth
7 januari 2011 · 3 354 Inlägg

turbiz skrev:
Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

då hade man tur för det var inte överdrivet dyrt där jag jobba smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
turbiz Mr Turbo
7 januari 2011 · 509 Inlägg

steifan skrev:

turbiz skrev:
Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

Man ska väl bo och äta som en riktig luffare om man ska tjäna något på ,
ådet wink
Alternativt jobba off shore och ha fria hemresor tongue

Jag bodde i en husbuss utan ström i 4 månader, åt burkmat, för att kunna få hem 60 tusen iaf.
Blev en Nissan 200 av det.

Turbo..Mr Turbo
GMC TG 21305N Van vandura "Partykärran" (1987)
BMW 318i Touring MJO1 "Ikaros" (2000)
steifan DR!FTT3KN!K3R
7 januari 2011 · 10 427 Inlägg

turbiz skrev:

steifan skrev:

turbiz skrev:
Jobba i norge sög! Allt var så dyrt! Hade det bättre ekonimskt på ett vanligt sverige jobb!

Man ska väl bo och äta som en riktig luffare om man ska tjäna något på ,
ådet wink
Alternativt jobba off shore och ha fria hemresor tongue

Jag bodde i en husbuss utan ström i 4 månader, åt burkmat, för att kunna få hem 60 tusen iaf.
Blev en Nissan 200 av det.

Haha smile Har hört snarlika historier förr där folk har jobbat i Norge i 3-4 månader (tex rensat fisk)
och sparat ihop ungefär lika mycket pengar.

Antar att det var lite värt besväret i efterhand? wink

turbiz Mr Turbo
7 januari 2011 · 509 Inlägg

min nissan e helt underbar! så ja^^

Turbo..Mr Turbo
BMW 318i Touring MJO1 "Ikaros" (2000)
GMC TG 21305N Van vandura "Partykärran" (1987)
Norstrom
12 januari 2011 · 168 Inlägg

Jag har jobbat i norge i flera år och detta är känner till.

Om man jobbar på projekt som Aker solution eller statoil eller något annat stor företag har så brukar de vara fri resor inkl flyg buss tåg taxi.
Man går rotation typ 12/9 är väldig vanligt alltså jobba 12 ledig 9. sen finns de massa andra rotationer typ 14/21 jobba 14 ledig 21 dar. den rotation jag ska åka iväg på nu är 12/12.
och mat o boende får man, eget rum med dusch och toalett och serverad mat. detta är onshore jobb, blir ännu bättre offshore smile då måste man har en säkerhetsutbildning mellan 15-20 tusen som man kan göra utan för oslo och läkar intyg plus att du måste ha fagbrev (yrkesbevis)inom ditt yrke nästan jämt iallafall =P och kontakter. om du kommer ut där så brukar man jobba 14/28 varvat med 14/21.

Yrken som är vänliga på sådana här ställen är  elektriker automation svetsare rörläggare instrumentrörläggare ventilation målare riggare flagg män  kranförare osv


Om jag jämnför mellan sverige och norge så är norge mycket bättre.

Jag är utbildad industrirörläggare men har ej yrkesbevis. men jag får mycket fina jobb ändå,det jag håller på med nu är instrument rör  luft och hydralic detta har jag håll på med sen jag gick ut skolan för 5 årsen.

Jag jobbar på ventilation firma i sverige 7-4 mån-fre. fick ut brutto 26000kr ungefär ca 160tim

I norge som instrumentrörlägare under elavtal  12/12 rotation  12 timmar om dagen i tolv dar. brutto 34000 nok plus 10% som kursen är just nu. ca 36500kr för 148tim allstå 10000  mer imånaden för mindre timmar. desutom hinner jag några dagar i nästa rotation innan ånaden är slut så de ska man lägga till.

Volvo 760 T5 "The Tire Shredder" (1984)
Seth
12 januari 2011 · 3 354 Inlägg

Norstrom skrev:
Jag har jobbat i norge i flera år och detta är känner till.

Om man jobbar på projekt som Aker solution eller statoil eller något annat stor företag har så brukar de vara fri resor inkl flyg buss tåg taxi.
Man går rotation typ 12/9 är väldig vanligt alltså jobba 12 ledig 9. sen finns de massa andra rotationer typ 14/21 jobba 14 ledig 21 dar. den rotation jag ska åka iväg på nu är 12/12.
och mat o boende får man, eget rum med dusch och toalett och serverad mat. detta är onshore jobb, blir ännu bättre offshore smile då måste man har en säkerhetsutbildning mellan 15-20 tusen som man kan göra utan för oslo och läkar intyg plus att du måste ha fagbrev (yrkesbevis)inom ditt yrke nästan jämt iallafall =P och kontakter. om du kommer ut där så brukar man jobba 14/28 varvat med 14/21.

Yrken som är vänliga på sådana här ställen är  elektriker automation svetsare rörläggare instrumentrörläggare ventilation målare riggare flagg män  kranförare osv


Om jag jämnför mellan sverige och norge så är norge mycket bättre.

Jag är utbildad industrirörläggare men har ej yrkesbevis. men jag får mycket fina jobb ändå,det jag håller på med nu är instrument rör  luft och hydralic detta har jag håll på med sen jag gick ut skolan för 5 årsen.

Jag jobbar på ventilation firma i sverige 7-4 mån-fre. fick ut brutto 26000kr ungefär ca 160tim

I norge som instrumentrörlägare under elavtal  12/12 rotation  12 timmar om dagen i tolv dar. brutto 34000 nok plus 10% som kursen är just nu. ca 36500kr för 148tim allstå 10000  mer imånaden för mindre timmar. desutom hinner jag några dagar i nästa rotation innan ånaden är slut så de ska man lägga till.

Nu får du mig inte att längta tillbaka till norge eller så big_smile

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
steken_eken
18 september 2011 · 65 Inlägg

uppar lite


Ingen som jobbar som bilmekaniker runt oslo? va har ni i lön? övertid? betallt boende?

är sjukt sugen på att testa på något nytt!

mvh

Audi s2 (1991)
Noxxer
19 september 2011 · 1 482 Inlägg

Lite intresserad av att börja jobba i norge också.. har 2 jobb på g med snuskigt bra betalt men vettefan om jag vill lämna allt här hemma.

BLT Service
Theracords Music Label
steken_eken
20 september 2011 · 65 Inlägg

Noxxer skrev:
Lite intresserad av att börja jobba i norge också.. har 2 jobb på g med snuskigt bra betalt men vettefan om jag vill lämna allt här hemma.

va är de gör typ va jobb då??

åker upp på tordag på intervjuv! i sabekk som audi mekaniker


kul att testa något annat!

Audi s2 (1991)
steken_eken
13 oktober 2011 · 65 Inlägg

ingen som har jobbar där nu?? behöver ett boende rum brakkerigg uppställning plats av husvagn gärna runt stabekk!?

Audi s2 (1991)
CarpeDiem German Engineering
13 oktober 2011 · 9 081 Inlägg

Skulle också vilja jobba i Norge, har B-körkort och truckkort smile Lastmaskin kan jag köra också men saknar förarbevis för det tongue

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
MeloveGolf Vw trimmare
14 oktober 2011 · 2 995 Inlägg

Chrill27 skrev:
Är väl inte skattefritt i december månad, men däremot halv skatt hela december smile

Helt beroende på firman vi hade 2 skattefria månader men standard är halv-skat i  december och juni med faktiskt

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang