Hur många har iPhone?

Mortalis VW-nörd?
1 maj 2010 · 4 332 Inlägg

Verka ju finnas bra alternativ till iphone annars, till den som nu sa att han försökte stå emot...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=563575
har en sån, morsan med, och e jättenöjda, många på den ovannämnda länken som övergivit sina iphone 3gs till förmån för denna, billigare, öppnare, snabbare varianten...men iaf...


hur många är ni uppe i totalt som har iphone i tråden nu då? tongue

Mtz
1 maj 2010 · 118 Inlägg

Jag har en 3GS, funkar bra till allt förutom att prata i ungefär.

Några dåliga punkter.

Dålig täckning.
Avbryter samtal när den växlar från 3G till GSM nätet.
Dålig batteritid.
Andra klagar ofta på att man låter lågt i deras telefon som någon tidigare nämnt här i tråden.

Senast redigerat av Mtz (1 maj 2010)

Fimp3n Random
1 maj 2010 · 480 Inlägg

Hade en Iphone. Badade med den. Tror ni den funkar nu? tongue Väntar tills nya Iphone kommer och ser om det är nått att ha. Annars blir det nog en HTC.

Micksson
2 maj 2010 · 343 Inlägg

Fimp3n skrev:
Hade en Iphone. Badade med den. Tror ni den funkar nu? tongue Väntar tills nya Iphone kommer och ser om det är nått att ha. Annars blir det nog en HTC.

Hehe, tråkigt. Badade med min förra mobil, HTC Touch HD, och den tvärdog ju. Men efter några timmar i ugnen på 50c så gick den igång och är som ny. smile

TobiasP
2 maj 2010 · 89 Inlägg

Har en och är nöjd med den. Bästa mobil jag haft än så länge.

Eddy Galen, inte dum.
2 maj 2010 · 1 324 Inlägg

Om man stänger av 3g funktionen (vet inte om det går att stänga av just 3G bara utan att stänga av all koppling) så går batteriet på standby mer än en vecka.

Har ägt 2 3GS, den första blev stulen, den andra har mikrofon volyms problem som de flesta säger.

Det har varit flera tillfällen jag har velat sälja den. inte för att den är dålig, men att det var inte jag som köpte den (var en present) och jag är arbetslös tongue

Ingen har däremot sagt att den funkar SKITBRA att surfa med med tanke på sin storlek (5/5 toasters)

Ett problem jag har med den är att man måste använda Itunes för att sätta in det man vill ha och inte kan lägga in musik och så direkt från browsern, ett annat är att om man vill ha långfilmer på datorn så måste man konvertera dem till MP4, altså stödjer inte de formaten som används som standard för filmerjät.

Kvaliteten är jättebra. Jag förvarar min mobil i samma ficka som mina nycklar och till skildnad från mina äldre mobiler (både bra sony ericsson och nokia telefoner) så har den fortfarande ett ganska rent skal då jag har haft den sen oktober och fortfarande inga repor på glaset.

Touchscreenen på iphone är den bästa jag sett då den reagerar bara på fingrarnas rörelser. Man kan dra nästan vadsomhelst på skärmen utan att den reagerar.

Operativsystemet på den är i mac klassen, altså lätt att förstå, fungerar med flöde, men är allmänt störig eftersom det är lite för enkel (jag tycker iallafall att det är jobbigt att det är så enkelt för att det känns så konservativt att röra sig bland menyerna)

Jag säger såhär: Gillar du koola prylar? Gillar du möjligheten att ha en laptop i fickan? Har du 8K att spendera? Köp dig en iphone.

Senast redigerat av eddhedd (2 maj 2010)

twin_cam Smålänning
2 maj 2010 · 7 877 Inlägg

Den är väll frän, men på tok för dyr. 6-8k får man ju mycket roligre grejer...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Sanizz
2 maj 2010 ·

twin_cam skrev:
Den är väll frän, men på tok för dyr. 6-8k får man ju mycket roligre grejer...

Njah, det vette fan tongue det är knappt hahah

Svesse965
2 maj 2010 · 18 Inlägg

har beställt 2st 3GS en till mig och en till frugan.

stöd din lokala bilskrot åk saab
S60RAWD
2 maj 2010 · 64 Inlägg

Har en 3Gs 32GB o e helnöjd me allt utom batteriet. Klockrent att koppla in den i bilen!

Jeep cherokee "Jaktbilen" (1995)
Germax
2 maj 2010 · 12 086 Inlägg

twin_cam skrev:
Den är väll frän, men på tok för dyr. 6-8k får man ju mycket roligre grejer...

Vart köper man en Iphone för 8k?

Jag gav 5600 för min

Senast redigerat av JapMax (2 maj 2010)

Hexenhammer Webmaster/trummis på heltid
3 maj 2010 · 1 874 Inlägg

Har numera 2st. En 3G och en 3Gs. Bästa telefonen på marknaden.

habomaster
3 maj 2010 · 463 Inlägg

dcay skrev:
Har en 3G, va bra tills jag gjorde en återställning, nu får jag inte igång skiten utan ett SIMkort utan pinkod.. vart fan får man tag i ett sånt?

Ska gå bra med ett SIM med kod också, men annars kan du stoppa i kortet i en annan telefon och ta bort PIN-skyddet..

Micksson
4 maj 2010 · 343 Inlägg
Brink88 President över Brinkland
7 maj 2010 · 465 Inlägg

jag har, haft i 2 veckor nu, älskar telefonen, skönast att sitta med spotify vid lugna tider på jobbet som tex nu smile

Det största minuset jag ser är att man inte kan multitaska, bakgrunder och mp3 signaler skiter man i, då jag alltid har ljudlöst.
kanonmobil!

Edit:
Dock har jag för mig att det ska komma en uppdatering av OS till sommaren så multitasking ska vara möjligt:)

Senast redigerat av Brink88 (7 maj 2010)

Det man inte minns, det kommer man inte ihåg"
habomaster
7 maj 2010 · 463 Inlägg

Korrekt.. Då kommer man även kunna slänga in appar i mappar big_smile

newBadboy
7 maj 2010 · 340 Inlägg

Jag måste ändå ifrågasätta smartphone hysterin. Usel batteritid samt att man skapar ett "beroende"... Ni säger underlättar vardagen. Jag säger skitsnack... det är sällan folk gör ngt verkligen nyttigt med luren. Laddar hem en massa apps o grejer som kostar datatrafik. Folks mobilräkningar kommer att gå upp sjukt mycket och man kommer på ngn dålig lögn för att rättfärdiga det.

Haha inse att ni blir röv####### av operatörerna!!

Rquired Allmänt envis
7 maj 2010 · 12 512 Inlägg

newBadboy skrev:
Jag måste ändå ifrågasätta smartphone hysterin. Usel batteritid samt att man skapar ett "beroende"... Ni säger underlättar vardagen. Jag säger skitsnack... det är sällan folk gör ngt verkligen nyttigt med luren. Laddar hem en massa apps o grejer som kostar datatrafik. Folks mobilräkningar kommer att gå upp sjukt mycket och man kommer på ngn dålig lögn för att rättfärdiga det.

Haha inse att ni blir röv####### av operatörerna!!

Undrar hur du hittade hit eftersom du uppenbart måste sitta ute i en hydda någonstans långt distanserad från diverse teleoperatörer? Precis som med en dator tecknar man självklart ett avtal om fritt surfande, antingen obegränsat eller en viss mängd data per månad om man klarar sig på det. Och det kan knappast klassas som en större blåsning än ett vanligt tele eller bredbandsabonnemang.

Och underlättar vardagen är mer än definitionsfråga, klart det inte blir lättare att leva om man har en smartphone med det blir fan så mycket roligare. Sedan finns det förstås en del saker som utan tvivel förenklar; Surf och E-mail kopplad till telefonen till exempel.

Nej, ditt inlägg luktar mest av avundsjuka.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ZonaX Svetsare
7 maj 2010 · 3 150 Inlägg

Förstår bara inte vad som gör Iphone så bra och speciell jämfört med andra mobiler i samma årskull?

Nokia n97/n900 vs. Iphone?

SE Aino vs. Iphone?


Och att dom inte hade multitasking blev jag förvånad över, trodde det va standard idag.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Rquired Allmänt envis
7 maj 2010 · 12 512 Inlägg

ZonaX skrev:
Förstår bara inte vad som gör Iphone så bra och speciell jämfört med andra mobiler i samma årskull?

Nokia n97/n900 vs. Iphone?

SE Aino vs. Iphone?


Och att dom inte hade multitasking blev jag förvånad över, trodde det va standard idag.

Multitasking finns till en viss nivå, allt bestämt efter Apple´s vilja naturligtvis. Finns både fördelar och nackdelar med Apples koncept.

Och vad som gör iPhone bra är helt enkelt att den har vad man behöver, känslan och logiken i touch och menysystem som än så länge är oöverträffade på marknaden och framför allt är den stabil och pålitlig. Till skillnad från tex. Sony Ericsson som är sega även när de fungerar som de skall, men oftast krånglar, hänger sig och jävlas.

iPhone är för den som inte tvunget måste ha alla funktioner (hur onödiga de än är) utan tycker funktion och tillförlitlighet är viktigare. Någon telefon från våra nordiska telejättar köper jag inte på ett bra tag, det något lägre priset vägs upp ett flertal gånger av sämre kvalité och sämre pålitlighet.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang