5628
Sök

Spruckna tänder, nån som vet vad man får pröjsa för sånt ?

GREASEMONKEY
822 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Jag har åkt på en smäll så 5 st tänder har spruckit, 4 av dom har det lossnat bitar av, nån som vet vad det kan kosta att laga sånt ???

Jag har drabbats lite av panik av detta då jag är rädd för att jag måste sälja min bil eller något för att ha råd med skiten ...

Mvh S.Österdahl

HEAVY METAL
765 Inlägg
14 februari 2010
Spräckte en framtand för ett tag sedan.,m!  lagade i med komposit prylar.. Gick på 6- 700 spänn har jag för mig!! Räkna högt då.. Säg 1000 lapp per tand. ?     Dyrt e re iaf! Vet inte om du kanske kan få Högkostnads skydd eller nått.. jag går hos en Privat Tandläkare och där vet jag inte hur det är gämfört med Folktandvården ? Skillnad mellan dom är det iaf!!
Senast redigerat av Engen (14 februari 2010)

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
14 februari 2010
säg ifrån om jag är helt fel ute nu, men borde det inte finnas någon försäkring som tar en sådan kostnad? såvida du inte slagit dig själv på truten för skojjs skull tongue

får man vara nyfiken och fråga hur det hela gick till?
nu är det bara jag som spekulerar men ligger det ett brott bakom så borde du garanterat kunna få ersättning nånstans ifrån smile

lycka till!

MVH

7 282 Inlägg
14 februari 2010
Slog av en tand och böjde bak en anna härom veckan.
Gick på 1800kr + ett återbesök om 2 veckor som jag inte vet vad det kommer kosta...
Senast redigerat av Brains (14 februari 2010)

1 153 Inlägg
14 februari 2010
Har du ingen försäkring som täcker då?
Folktandvården lagar inte såna skador så de blir nog privat tandläkere då.Ring o kolla va de kostar

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
14 februari 2010
En jobbarkompis fick lite tänder utslagna en lördagskväll. Han fick allt pröjsat genom fritidsförsäkringen av facket. (IF Metall).

4 005 Inlägg
14 februari 2010
Jag håller med, kolla med din hemförsäkringsbolag. Det är ju att klassa som skada vid brott/olycksfall? Om du har fritidsförsäkring då. Beror på lite.

När jag fick en automatkarbin uppkörd i ansiktet och knäckte min framtand så tog mitt försäkringsbolag hand om detta. Hade inte ens självrisk på det.

759 Inlägg
14 februari 2010
Min dotter skalla sönder 2 tänder för mig. Eller en tand lossna det en bit från och den andra sprack lite. Ringde folktandvården direkt och fick komma ner samma dag. Gick på 900 spänn nånting..

[Turbolover]

GREASEMONKEY
822 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Jag har ingen person olyckfallsförsäkring, men jag är dock osäker på hur det är med min hemförsäkring om det finns nån gren i den jag kan använda, måste leta på mina papper till den.

Ringde tandläkar jouren idag och dom sa att jag skulle vänta tills måndag och höra med min ordenarie tandläkare hos folktandvården, fan jag börjar bli oroligt att det kommer kosta, sen kommer det bli jobigt om dom ska dra ut tänder .. fyfan alltså ..

Och jag är inte med i nåt fack heller, sen hände det ju hemma.

Mvh S.Österdahl

4 506 Inlägg
14 februari 2010
Om fallet är sådant att du kan tänka dig att lägga en anmälan på personen som orsakade detta så
kan du få ut skadestånd av det, Om det är ett sådant fall där du inte tänker ta upp det med Polisen
så vet jag inte riktigt, har inte fått några tänder utslagna.

Kan du andas kan du dö.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
14 februari 2010
Trådstartare
Nja det ska jag inte göra, det var en olycka hemma, med tjejen .. i bingen liksom haha

Mvh S.Österdahl

Fisketokig
2 997 Inlägg
14 februari 2010
Hur har de spruckit?

Är det ner till roten så någon av tänderna måste ersättas så hjälper det inte till handpenning att sälja bilen.

Hade en kollega som snubblade på ställning och fick 3 tänder skadade. 1 hade spricka ner till roten och flisor ur de andra. Han fick betala 17.000:- efter att försäkring gått in och täckt hälften. Nu var företaget snälla och ersatte honom på resten.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

GREASEMONKEY
822 Inlägg
15 februari 2010
Trådstartare
Så nu har jag vart hos tandläkaren, det visa sig att det jag trodde var sprickor var krackeleringar i emaljen, men jag fick bygga upp en tand och jämna till dom andra, sen kosta det nästan inget heller smile hel nöjd.

Mvh S.Österdahl

1 801 Inlägg
15 februari 2010
770_EVOLVE skrev:
Så nu har jag vart hos tandläkaren, det visa sig att det jag trodde var sprickor var krackeleringar i emaljen, men jag fick bygga upp en tand och jämna till dom andra, sen kosta det nästan inget heller smile hel nöjd.

Nu får du ta och berätta hur ni lyckades i bingen! lol Ut med det!

1 903 Inlägg
15 februari 2010
BlauMes skrev:
770_EVOLVE skrev:

Nu får du ta och berätta hur ni lyckades i bingen! lol Ut med det!

jag säger detsamma! sjukt nyfiken som vanligt big_smile haha.

GREASEMONKEY
822 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
LOL okej ..
dogystyle som skulle bli missionär, tjejen vände sig och gav mig en fet armbåge, då hon vände sig väldigt fort ..

Mvh S.Österdahl

Försäljare inom Bilmultimedia
434 Inlägg
16 februari 2010
770_EVOLVE skrev:
LOL okej ..
dogystyle som skulle bli missionär, tjejen vände sig och gav mig en fet armbåge, då hon vände sig väldigt fort ..

hahaha, satan du:P

1 903 Inlägg
16 februari 2010
HAHA, usch vad jag känner mig taskig som skrattar men lite kul var det big_smile stark tjej verkar du ha i alla fall winklol

4 506 Inlägg
16 februari 2010
770_EVOLVE skrev:
LOL okej ..

http://gotsole.files.wordpress.com/2009/09/woman-slapping-man.jpg lol

Kan du andas kan du dö.

Diktator
968 Inlägg
16 februari 2010
http://www.gymgrossisten.com/bilder/artiklar/06-330.jpg

billigare än tandläkare. använd alltid rätt skydd!

Sök