Har polisen någon sportbilar

Big_JN
14 februari 2012 · 2 126 Inlägg

ekelund88 skrev:

Big_JN skrev:

ekelund88 skrev:
lyfter tråden lite dom har en r36a i hstad/fbg med med reg nr jyf 278 ! smile

Dom hade väl en Audi TT också ett tag har jag för mig?

har jag aldrig sett eller hört nått om så de kan jag itne svara på smile men r36an gav mig böter i söndags så den vet jag wink

tongue Tradigt sätt att få reda på vilken bil dom kör...

Audi TT´n var för några år sedan!

Liwgren
14 februari 2012 · 42 Inlägg

Om man nu kan kalla en 2.5 tons jeep för sportbil är ju en fråga, men i Malmö har man minst 3st Range Rover Sport

Having a fast VOLVO is like coming out of the closet You might surprise people, but you're still gay.
charem STHLM(S)LOW CREW!
14 februari 2012 · 564 Inlägg

En audi s4a av nyare års modell stannade en bil framför mig i sthlm.. smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
Vurtne DEVIL
14 februari 2012 · 1 171 Inlägg

Där jag bor har dem saab 9-5 aero, dem är ruskigt kvicka efter vägen, har blivit omkörd ett par gånger efter E4an av dem, och det är med en bra jävla fart smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
loow Jävel
14 februari 2012 · 2 018 Inlägg

Danny-D skrev:
Dom har ett par Mercedes E Klass 350 CDI 4 -Matic Kombi i sthlm´s området.
Målade och civilare. Men det räknas ju inte direkt som sportbil:P

Stämmer bra, en patrullerar nästan konstant vid mörby/danderyd.
Första gången jag såg en sådan smile Sen ser man den jämt -.-

You got to risk it, to get the biscuit :)
Danne_gg KTH Ingenjör;)
14 februari 2012 · 391 Inlägg

Vet att det finns en mörkblå R36a som rullar i Sthlm, inga "externa" tecken på att det är en civilare men blåljus bakom tonade rutorna och dolda lite här o var. Har man sett stoppa folk ett par ggr. Ser ju inte ut att vara en civilare med R-line fälgarna, vingen osv:P

Four rings to rule them all!
thelaughingmadman
14 februari 2012 · 711 Inlägg

Var ett jäkla snack för två somrar sen (eller om det var förra sommaren) att man sett en Porsche 911 (civil) som stått och spanat utefter vägen efter en bilträff (eller om det var i anslutning till något race eller hur det nu var).
Såg den aldrig själv, men det var en jäkla massa snack om den i alla fall.

Passat R36 har jag sett parkerad på polisstationen vid Mariatorget. I övrigt har väl polisen V70 T6/Saab 9-5 Aero för "motorvägstjänst".
Merca E350 CDI som någon nämnde rör nog på sig ganska bra.

Sen har ju Säpo massa roliga bilar - Volvo S80 V8, BMW 550, BMW 760, Audi A6 4.2 Q, Audi A8 4.2 Q, Volvo XC90 V8, XC90 D5.
Sen om något av dessa kan räknas som sportbilar är en annan femma, men det är bilar med lite mos i alla fall.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
MrDegis Ingen fast bostadsort
14 februari 2012 · 54 Inlägg

thelaughingmadman skrev:
Var ett jäkla snack för två somrar sen (eller om det var förra sommaren) att man sett en Porsche 911 (civil) som stått och spanat utefter vägen efter en bilträff (eller om det var i anslutning till något race eller hur det nu var).
Såg den aldrig själv, men det var en jäkla massa snack om den i alla fall.

Passat R36 har jag sett parkerad på polisstationen vid Mariatorget. I övrigt har väl polisen V70 T6/Saab 9-5 Aero för "motorvägstjänst".
Merca E350 CDI som någon nämnde rör nog på sig ganska bra.

Sen har ju Säpo massa roliga bilar - Volvo S80 V8, BMW 550, BMW 760, Audi A6 4.2 Q, Audi A8 4.2 Q, Volvo XC90 V8, XC90 D5.
Sen om något av dessa kan räknas som sportbilar är en annan femma, men det är bilar med lite mos i alla fall.

Polisen använder väl inga T6or i sina bilar? De hade 2.5T/FT men nu har väl alla nyare bilar D5an. SÄPO har i så fall någon T6.

bobafett Bounty hunter
14 februari 2012 · 671 Inlägg

polisen har inhandlat en rad Passat R36 som polis bilar och har ett antal 'civila' R36or

polisen i Danderyd har MB E-klass 300/280 diesel nånting...kan inte irekt betäckning....

Mercedes w116 280se "Elvira" (1974)
Audi 200 20v Turbo quattro "diplomaten" (1990)
thelaughingmadman
14 februari 2012 · 711 Inlägg

MrDegis skrev:

thelaughingmadman skrev:
Var ett jäkla snack för två somrar sen (eller om det var förra sommaren) att man sett en Porsche 911 (civil) som stått och spanat utefter vägen efter en bilträff (eller om det var i anslutning till något race eller hur det nu var).
Såg den aldrig själv, men det var en jäkla massa snack om den i alla fall.

Passat R36 har jag sett parkerad på polisstationen vid Mariatorget. I övrigt har väl polisen V70 T6/Saab 9-5 Aero för "motorvägstjänst".
Merca E350 CDI som någon nämnde rör nog på sig ganska bra.

Sen har ju Säpo massa roliga bilar - Volvo S80 V8, BMW 550, BMW 760, Audi A6 4.2 Q, Audi A8 4.2 Q, Volvo XC90 V8, XC90 D5.
Sen om något av dessa kan räknas som sportbilar är en annan femma, men det är bilar med lite mos i alla fall.

Polisen använder väl inga T6or i sina bilar? De hade 2.5T/FT men nu har väl alla nyare bilar D5an. SÄPO har i så fall någon T6.

Läste i något pressmeddelande att trafikpolisen skulle få ett antal utrustade V70 T6. Sen är förstås frågan hur många som köpts in och tagits i tjänst.

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Aern
14 februari 2012 · 457 Inlägg

Dessa E-klassare är ute på prov för Polisen. Vi har kört runt dom i Sverige till olika distrikt som fått prova dom och utvärdera dem.

Senast redigerat av Aern (14 februari 2012)

Driftkungen Saab - Move Your Mind
15 februari 2012 · 1 094 Inlägg

Legosoldaten skrev:
Där jag bor har dem saab 9-5 aero, dem är ruskigt kvicka efter vägen, har blivit omkörd ett par gånger efter E4an av dem, och det är med en bra jävla fart smile

Snackade med en kille som köpt en gammal sådan här bil, han sa att det var närmare 300hk då bilen var fabrikstrimmad eller liknande.
Sedan skulle tydligen bilen vara skit stum i chassiet då de gjort ändringar där med.

Körde den dock aldrig så är inget jag kan bekräfta.

Ontopic: Bor i en liten stad så är bara standard bilarna här med dvs Saab och Volvo.

"Man kan aldrig ha för mycket effekt. Bara för lite fäste"
Saab 9000 Banbil-Projektet för 2012: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224864
Saab 9-3 Aero SS "Brukis" (2004)
BMW 325ia Cab "Passar inte Sveriges väder..." (1994)
DrenneR
15 februari 2012 · 336 Inlägg

i somras gick de ju rykten om att där va en snut som körde skyline i helsingborg, för att kunna ha stenkoll på streetracingen då... inget man fått bekräftat direkt men hade varit kul o veta säkert smile

BMW 535i (1990)
BERNI
15 februari 2012 · 252 Inlägg

Driftkungen skrev:

Legosoldaten skrev:
Där jag bor har dem saab 9-5 aero, dem är ruskigt kvicka efter vägen, har blivit omkörd ett par gånger efter E4an av dem, och det är med en bra jävla fart smile

Snackade med en kille som köpt en gammal sådan här bil, han sa att det var närmare 300hk då bilen var fabrikstrimmad eller liknande.
Sedan skulle tydligen bilen vara skit stum i chassiet då de gjort ändringar där med.

Körde den dock aldrig så är inget jag kan bekräfta.

Ontopic: Bor i en liten stad så är bara standard bilarna här med dvs Saab och Volvo.

I Uppsala är både de målade och de civila polis saabarna helt original i motorn, enda modifieringen (förutom all elektronik och polisutrustning) är att kombibilarna har förstärkta bakfjädrar.
Mvh

// Berni

Got vtec?
Honda S2000 "Den röda." (2003)
Pim_Pim
15 februari 2012 ·

Går en LP640 som polisbil här i stan ^^

Senast redigerat av Pim_Pim (15 februari 2012)

zippoo j.grafström
15 februari 2012 · 116 Inlägg

snuten här i sundsvall har en så kallad motorvägs civil polis.. nyaste passaten som e svart / mörkgrå å ha LAU eller LUA på reg nr.. Sedan lånar dom bilar av careta som civilbilar under 1-2veckor har ja fått reda på av bror då han jobbar här.. NYASTE s60 t6 awd.. sedan har dom XPU *** som ser nästan likadan ut som min v70 fast en 2.5t awd -06

tänk inte i onödan..
discokapten Kapten på disco!
15 februari 2012 · 1 729 Inlägg

DrenneR skrev:
i somras gick de ju rykten om att där va en snut som körde skyline i helsingborg, för att kunna ha stenkoll på streetracingen då... inget man fått bekräftat direkt men hade varit kul o veta säkert smile

Nej och kom igen? Streetracingen i hgb? Vilket jävla problem då...

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
Mack Forum- och sitemoderator
15 februari 2012 · 26 149 Inlägg

DrenneR skrev:
i somras gick de ju rykten om att där va en snut som körde skyline i helsingborg, för att kunna ha stenkoll på streetracingen då... inget man fått bekräftat direkt men hade varit kul o veta säkert smile

Hahaha..yeah..right.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Jimmylainen
15 februari 2012 · 420 Inlägg

Dom kör några fina bmw smile

DrenneR
15 februari 2012 · 336 Inlägg

discokapten skrev:

DrenneR skrev:
i somras gick de ju rykten om att där va en snut som körde skyline i helsingborg, för att kunna ha stenkoll på streetracingen då... inget man fått bekräftat direkt men hade varit kul o veta säkert smile

Nej och kom igen? Streetracingen i hgb? Vilket jävla problem då...

bara rykten som sagt, inget ja själv tror på direkt xD

BMW 535i (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang