eppaa
19 februari 2010
· 21 Inlägg
jag hade öppen dump på min 740tic 89 den funka skit braförutom att man fick va med o dra upp motorn lite i varv med kopplingen när man närmade sig korsningar för kopplade man bara ur så fanns det e viss risk att den dog.
sen att bilen skulle gå sämre är ju bara skitsnack i såna fall läcker dumpen förbi luft även på laddtryck och då lär den gå sämre men så länge den tätar när du gasar så kommer du ju inte tappa effekt. och sen tror jag att det största problemet med att dom dör på tomgång är att dumpen står och läcker lite hela tiden för visst så lurar man luftmassemätaren när dumpen släpper ut luft men min sakade bara till lite /gick ner till typ 500varv sen kom den igång igen. men däremot om den läcker hela tiden då kommer den dö jämt i princip och det är väl det problemet de flesta får massor av kompisar som provat öppen dump och byt bara för att dom dör hela tiden men tätar den när den ska så ska det funka.
jag hade kanske bara tur med min som funka men min poäng är att man kan få en öppen att fungera bra men man behöver lite flytt;)