Silverfärgad Golf 4 såld till bilskojjare I göteborg

Krigge
22 februari 2010 · 27 Inlägg

Tjenare grabbar.
Visst fan e man dum. Skulle sälja tjejens golf 4 i november.Fick en intresserad snubbe som ville ha den.
Han kom o titta på bilen. Han sa att han  skulle ha den. Han betala 5000kr i handpenning och tog bilen.Han ville dessutom att jag skulle skicka in papprena.Han sa då att han kommer nästa vecka o betalar resten av köpesumman men han vill bara lämna in bilen på verkstad och serva den direkt så han kan köra med den.
Eftersom jag hade kollat hans körkort och skrivit ner hans "såkallade adress" så släppte jag bilen.Detta var då i början av november.Har jagat killen sedan dess som har gömt sig undan så gott det går.Har polisanmält detta i början av december men ingen bil än. Adressen han stod skriven på är ett till ett hus som han sålt och ej adressändrat från. Killen som köpt huset står med massa problem eftersom bilskojjaren fortfarande står skriven där.>Går fan inte få tag på killen.

SÅ om nån ser en silverfärgad sänkt golf 4 med dragkrok vita bakljus och tonade rutor.Reg nr ****** vänligen ring polisen eller mig på 0704-126422

Och om ni blir uppringda på er bilannons av en kille som heter ******** född 73 från göteborg så var väldigt vaksamma.
Gjort en personupplysning på jäveln då jag har företag och kan använda denna tjänst och han har skulder hos kronofogden på 400000kr så det e bara att akta sig.Har hört ryktesvägen att detta inte var första gången han gjort så men i vissa fall har folk skickat in ägarbytes pappren

Inlägg redigerat i fråga om namn. Tänk på att det inte är tillåtet att publicera namn på personer utan deras medgivande. /Hamilton

PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
22 februari 2010 · 1 152 Inlägg

jag lider med dig har själv blivit lurad på 45k.

Men jag undrar hur man kan lämna ifrån sig bilen utan att ha pengarna i näven?

Håller koll i uppsala/stockholm om jag ser nåt!!!



(edit: stavfel smile)

Senast redigerat av ExCon (22 februari 2010)

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
Smajly
22 februari 2010 · 3 059 Inlägg

Kan inte heller fatta varför man lämnar ifrån sig en bil utan att få betalt först.. ja de kvittar va man säljer så lämnar man ju de inte innan man fått stålar.. Har dock inget med tråden att göra, kan bara inte fatta hur folk tänker.

Trist att du blviit av med bilen..

Senast redigerat av Smajly (22 februari 2010)

CarpeDiem German Engineering
22 februari 2010 · 9 081 Inlägg

Finns en grundregel som alla borde känna till: Inga pengar, ingen bil. Har inte med tråden att göra så att ni vet det.

Tråkigt att du blev av med bilen, håller koll runt Stockholm.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Alex_bergstr
22 februari 2010 · 1 364 Inlägg

Håller koll nere i falkenberg! wink

BMW 540i/6 nr 473 av 797 "Under renovering" (1995)
BMW 435i Gran coupe "Estoril blå" (2015)
criller Aktiv Medlem
22 februari 2010 · 1 303 Inlägg

Vilka idioter det finns..vadå va tror han att han kan åka runt med en bil som kommer bli anmäld stulen när han inte betalar eller tongue killen har nog sålt den i delar eller kört den till ett annat land annars är han ju dum i huvudet.

Så jävla taskigt mot dig..va va bilen värd? vad skulle du sälja den för?

Men som sagt skulle alldrig gå med på det..inga pengar ingen bil.

Edit: håller koll i Jönköping

Senast redigerat av criller (22 februari 2010)

Mvh Christian
Lowenhart fälg fantast
22 februari 2010 · 1 086 Inlägg

är det en variant ?? med fälgar

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Viitoo
22 februari 2010 · 121 Inlägg

Håller koll i Göteborg..

Vitt is the shiit :)
Mackanol
22 februari 2010 · 2 079 Inlägg

Lowenhart skrev:
är det en variant ?? med fälgar

tror han kör med naven direkt i däcken faktiskt, d.v.s utan fälgar

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Aga_Diff Bärs!
22 februari 2010 · 3 456 Inlägg

Taskigt fall... Vad ska man säga, man "ska" aldrig släppa iväg nått utan att få betalt. Så äre ju bara.

Håller koll omkring Enköping iaf.

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Lowenhart fälg fantast
22 februari 2010 · 1 086 Inlägg

det jag reagerade var att jag jobbar i eriksberg , nära jobbet så står  en golf iv variant med halvfula fälgar och vita baklampor reg nr har ja inte noterat, kan kolla detta tills imorn

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71
Volkswagen Golf mk2 "Drömbilen" (1985)
Audi A7 3.0 "Bilstein Airride" (2015)
Linusandler
22 februari 2010 · 105 Inlägg

Håller omkring i Tidaholm här om han kommer hit!

Volvo 264 D24TIC "264an" (1979)
KHRacing
23 februari 2010 ·

criller skrev:
Vilka idioter det finns..vadå va tror han att han kan åka runt med en bil som kommer bli anmäld stulen när han inte betalar eller tongue killen har nog sålt den i delar eller kört den till ett annat land annars är han ju dum i huvudet.

Så jävla taskigt mot dig..va va bilen värd? vad skulle du sälja den för?

Men som sagt skulle alldrig gå med på det..inga pengar ingen bil.

Edit: håller koll i Jönköping

Säljaren har skrivit över bilen och mottagit 5000kr,,, bilen är INTE stulen & kan INTE anmälas stulen då säljaren frivilligt lämnat ifrån sig nycklarna - När skall folk fatta detta ?

Hamilton
23 februari 2010 · 8 864 Inlägg

Eftersom bilen bytt ägare och inte är anmäld stulen så är rubriken missvisande jag har även redigerat första inlägget då namn inte får publiceras utan medgivande.

Bilen är inte i min mening stulen utan trådskaparen har helt enkelt gjort en dålig affär då han get ifrån sig bilen+gjort ett ägarbyte innan han fått fullbetalning.

Fotograf på tierpidag.se
andreasgustavsson
23 februari 2010 · 819 Inlägg

KHRacing skrev:

criller skrev:
Vilka idioter det finns..vadå va tror han att han kan åka runt med en bil som kommer bli anmäld stulen när han inte betalar eller tongue killen har nog sålt den i delar eller kört den till ett annat land annars är han ju dum i huvudet.

Så jävla taskigt mot dig..va va bilen värd? vad skulle du sälja den för?

Men som sagt skulle alldrig gå med på det..inga pengar ingen bil.

Edit: håller koll i Jönköping

Säljaren har skrivit över bilen och mottagit 5000kr,,, bilen är INTE stulen & kan INTE anmälas stulen då säljaren frivilligt lämnat ifrån sig nycklarna - När skall folk fatta detta ?

+1

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
9Femma
23 februari 2010 · 342 Inlägg

Som tidigare nämnt handlar det inte om stöld. Möjligen bedrägeri, men rakt inte stöld.
Och för att det över huvud taget ska bli ett polisärende så gäller det att du kan styrka bedrägeriet genom saklig bevisning. Om affären endast skett muntligt så kommer ord stå mot ord och en sådan utredning riskerar lätt att bli väldigt kort.

Att som helt opartisk person kontakta polisen om man ser bilen blir därför ganska verkningslöst. Den är inte stulen, utan att den har ny ägare är krasst sett bara resultatet av att ursprungliga säljaren själv klantat till det i det ursprungliga affärsupplägget.
Möjligen skulle man kunna kontakta dig direkt, sedan är det lite upp till dig vad du tänker vidta för åtgärder. Polisen lär dock inte göra något och i det här fallet med all rätt eftersom inget brott har begåtts.

I det här fallet har ingen tvingat dig att skriva över bilen till skojaren.
Ingen har tvingat dig att gå med på en avbetalningsplan från första början.
Ingen har tvingat dig att lämna ifrån dig bil och bilnycklar trots att du inte fått fullt betalt.
Och ingen har tvingat dig att skicka in uppgifterna om ägarbytet till Transportstyrelsen.

Då allt detta bygger på frivilliga handlingar så har inget brott begåtts, såvida du inte med sakliga bevis kan bevisa att läget är så. Och då gäller det att du har rätt bra backup i form av skriftliga giltiga avtal, vittnen som inte räknas som jäviga och liknande.

Om affären skett helt muntligt så lär detta bli en mycket dyrköpt läxa är jag rädd.
Instämmer med kören ovan: Inga pengar? Ingen bil!
Simple as that!

Senast redigerat av 9Femma (23 februari 2010)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!
Busgrabb Rejsa ?
23 februari 2010 · 2 959 Inlägg

Ni kanske missat detta men han har inte skickat in ägarbyteshandlingen.

Autotech
BMW 335D (2008)
332tii
23 februari 2010 · 77 Inlägg

Om köparen inte betalar enligt överenskommelse måste väl ett brott ha begåtts? Eller det är ok att strunta i att betala? Står bilen kvar på säljaren så borde man väl kunna leta upp bilen och ringa polisen alternativt ta lagen i egna händer?

Johan Sjöström
BMW 328tii
NS 8.29
BMW 332tii "M3 ti" (1999)
PITSTOP Bygger BMW ///M Touring
23 februari 2010 · 1 152 Inlägg

323tii skrev:
Om köparen inte betalar enligt överenskommelse måste väl ett brott ha begåtts? Eller det är ok att strunta i att betala? Står bilen kvar på säljaren så borde man väl kunna leta upp bilen och ringa polisen alternativt ta lagen i egna händer?

iblamd så skulle man vilja ta lagen i egna händer men det får man tyvär inte göra i sverigen, inte äns om den skulle ha blivit stulen så får du inteta tillbaka den hmm

Men o andra sidan så tror jag inte han skulle anmäla om man letade upp han med 15 polare och gav han en lektion i ekonomi street style smile

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....
BMW M3 F81 "M3 Touring" (2014)
gamlingen
23 februari 2010 · 5 198 Inlägg

Busgrabb skrev:
Ni kanske missat detta men han har inte skickat in ägarbyteshandlingen.

Är ju visserligen lite dumt med tanke på att alla p-böter som kan komma att rulla in, för dom kommer till bilägaren.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang