2403
Sök

Http://www.bilvardering.net/ lurendrejeri?

Herr
1 722 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Tja!

Surfade runt igår på lite olika sidor, sen ser jag ett tivoli av färger där det står "VÄRDERA DIN BIL HÄR!"

Sagt och gjort, gick in, skrev in regnr, miltal, modell, årsmodell. Min hemadress och min mailadress.
Det stog senare att dom skulle skicka ett sms med värderingen på bilen, samt ett brev på posten med intyget.

Fick hem brevet idag, ett jävla diplom där det står att bilfan är värd si o så mycket pengar, sen en faktura på 400kr big_smile eller 399 exakt.. Det stog inget om nån faktura när allt var klart, utan bara att dom skulle skicka sms och brev hem.

Nu när jag kollar sidan igen så står det faktist i det blåa finstilta att det kostar.. Men har aldrig vart me om att man kan köpa en tjänst utan att behöva legitimera sej. Jag tvivlar på att en e-mail adress, regnr på bilen, samt ip räcker som bevis på att jag är jag.

Någon mer än jag som lyckats snubbla in på denna sida? eller motsvarande?

Man är ju måttligt sugen på att betala 400kr för nåt som jag redan visste, tänkte bara att det kunde va en kul grej när det endå verkade vara gratis..

Antar att det bara är att pynta o se glad ut=)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Bygger BMW ///M Touring
1 152 Inlägg
24 februari 2010
sök så hittar du massor om sånna tjänster!
Och om du bestrider så kommer du inte att behöva betala (bara att skylla på att nån i din familj som är under 18 fyllde i information)

Som sagt sök runt så hittar du svaret!

Följ: 323Ti på instagram för att följa projektet på Insta.
Eller M2F89 för att följa m2 ”kombi” projektet.....

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
24 februari 2010
Det har varit uppe innan, det är rent båg. Bestrid fakturan!

Rätt roligt, går man in på vilkor så får man upp en jävla massa bullshit och sen skrollar man till längst ner så står där:
"Prisinformation:

En värdering kostar 399,- SEK inkl. frakt, alla avgifter och skatter.
Faktureras i efterskott. Beräknad leveranstid ca. 1 vardag.
Ångerrätt tills värderingen har påbörjats."

Blir nog en DDoS attack på den sidan ikväll smile

961 Inlägg
24 februari 2010
jag gick på de för några år sedan , och de som du säger med det blåa finstilta , det stog INGET om att de kosta pengar innan man gjorde allt klart utan det stog bara efter att man gjort allting klart .. sura pengar åt fanders

Pure DieselPower

Herr
1 722 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
ah, sorry, blev bara så paff när jag fick faktura glömde söka=)

ja, men jag ska ringa konsumentverket o snacka me dom, kommer inte betala för detta.

1 327 Inlägg
24 februari 2010
Det där har jag med gått på, men jag hann avboka min "beställning". Det är bara bluff, kan inte tänka mig att någon betalar frivilligt för att få en bilvärdering på det sättet.

1 915 Inlägg
24 februari 2010
Det bästa är ju att läsa lite på deras hemsida innan man gör nånting.
Under knappen OK så står det att man godkänner deras vilkor om man trycker på OK, mer information kan läsas under vilkor i menyn.

Längst ner på sidan vilkor står det att de kostar 399kr.

Även på första sidan står det under "information om våra värderingar" att det kostar 399kr.

Orkar man inte läsa texten får man skylla sig själv och betala de där 399kr som man godkänt när man tryckte på OK.

För gratis automatisk bilvärdering finns tex http://www.bilpriser.se  de har även en manuell bilvärdering som kostar 99kr och då får man nåt intyg står det.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01

5 198 Inlägg
24 februari 2010
Är precis som med snökoaset ,,, alltid nån annans fel... LÄS DET FINSTILTA.. det fick ja glära mej i skolan på 80-talet...

820 Inlägg
24 februari 2010
Jag har också gått på deras "lurendrejeri", tycker att det är fult och göra som dom gör, men det är ju inte olagligt så det var bara att pynta tongue

Om man säger

2 174 Inlägg
24 februari 2010
LocKtar skrev:
Tja!

Surfade runt igår på lite olika sidor, sen ser jag ett tivoli av färger där det står "VÄRDERA DIN BIL HÄR!"

Sagt och gjort, gick in, skrev in regnr, miltal, modell, årsmodell. Min hemadress och min mailadress.
Det stog senare att dom skulle skicka ett sms med värderingen på bilen, samt ett brev på posten med intyget.

Fick hem brevet idag, ett jävla diplom där det står att bilfan är värd si o så mycket pengar, sen en faktura på 400kr big_smile eller 399 exakt.. Det stog inget om nån faktura när allt var klart, utan bara att dom skulle skicka sms och brev hem.

Nu när jag kollar sidan igen så står det faktist i det blåa finstilta att det kostar.. Men har aldrig vart me om att man kan köpa en tjänst utan att behöva legitimera sej. Jag tvivlar på att en e-mail adress, regnr på bilen, samt ip räcker som bevis på att jag är jag.

Någon mer än jag som lyckats snubbla in på denna sida? eller motsvarande?

Man är ju måttligt sugen på att betala 400kr för nåt som jag redan visste, tänkte bara att det kunde va en kul grej när det endå verkade vara gratis..

Antar att det bara är att pynta o se glad ut=)

EXAKT samma sak hände för mig! dock var det en trög polare som satt på min dator och fyllde i lite skit. men kom en räkning så den fick han betala för det var han som fyllt i skiten haha, plus att det dom värdera min bil till var löjligt

5 198 Inlägg
24 februari 2010
Dom värderar inget.. dom går efter en lista bara som alla bilhandlare gör

Herr
1 722 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
gamlingen skrev:
Är precis som med snökoaset ,,, alltid nån annans fel... LÄS DET FINSTILTA.. det fick ja glära mej i skolan på 80-talet...

Handlar inte om någon annans fel, men visst fan är det fult av dom att göra på det sättet? företaget finns inte ens registrerat, så givetvis är det något skumt med detta. Visst står det i det finstilta, men om man följer konsumentverkets regler så ska det inte gå till så här.

Herr
1 722 Inlägg
24 februari 2010
Trådstartare
Louksor skrev:
Det bästa är ju att läsa lite på deras hemsida innan man gör nånting.
Under knappen OK så står det att man godkänner deras vilkor om man trycker på OK, mer information kan läsas under vilkor i menyn.

Längst ner på sidan vilkor står det att de kostar 399kr.

Även på första sidan står det under "information om våra värderingar" att det kostar 399kr.

Orkar man inte läsa texten får man skylla sig själv och betala de där 399kr som man godkänt när man tryckte på OK.

För gratis automatisk bilvärdering finns tex http://www.bilpriser.se  de har även en manuell bilvärdering som kostar 99kr och då får man nåt intyg står det.

Ptja, visst är det så att man får skylla sej själv, men dom har lagt fram det som så att det ska se ut som att det är gratis, sen kommer det ett brev på posten att man ska pynta 400kr för den tjänsten? 400kr e galet mycket för en sak som är gratis på andra sidor.

Klockan va mycket o jag ska sälja volvon snart, så jag tänkte det vore kul o se vad dom skulle värdera den till. Men inte för 400kr. Det stog i det finstilta, men det läser du inte, eller iaf inte de flesta, det skall stå klart och tydligt att tjänsten kostar efter man klickat på "köp" .. det känner jag att jag inte har gjort. därav känner man sej blåst.

29 Inlägg
28 mars 2010
jag har med gått på den skiten. fast jag vägrar betala fakturan! vill dem göra någon större sak av grejjen så får vi gå längre med det. har ju en syster som läst juridik i ett visst antal år, så det blir inga bekymmer att fälla dem...

nu upptäckte jag även att sidan är nere -.-
http://www.alltommotor.se/artiklar/nyhe … or-1.16527
en länk om mer lurendrejeri!

Gör gärna en anmälning. det är vad jag gör iallafall,

2 982 Inlägg
28 mars 2010
ja, det är lurendrejeri, de har blivit fällda i domstol har jag för mig

Herr
1 722 Inlägg
28 mars 2010
Trådstartare
Jag gjorde som så att jag gjorde en anmälan på konsumentverkets hemsida, sen skickade jag tillbax beviset jag fick från dom, samt fakturan. sen skrev jag en lapp, att jag inte tänkte betala fakturan för att det inte framgick tydligt att tjänsten kostade pengar, och det måste framgå tydligt att en tjänst kostar, annars är det fel.

Va en spontangrej, därför jag inte läste det finstilta, jag tänkte bara snabbt kolla vad bilen kunde vara värd, då kom den upp, o jag fyllde i info snabbt, och klickade ok-->ok--> ok.. Sen kom fakturan=) kände mej grundlurad som sagt

Men va 2 veckor sen jag skickade tillbax fakturan, har inte fått nåt svar från dom

KHRacing
29 mars 2010
2 veckors ångerrätt på nätbeställda saker. :-)

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
29 mars 2010
KHRacing skrev:

Jepp distansavtalslagen om jag inte minns fel.

MVH. Alex

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
29 mars 2010
alexbenhard skrev:
KHRacing skrev:

Jepp distansavtalslagen om jag inte minns fel.

MVH. Alex

Helt korrekt.
Börjar gälla från dagen då kunden har fått hem produkt eller bekräftelsebrev.

Saabifierad
2 031 Inlägg
29 mars 2010
Tråkigt att du blivit lurad men detta är inget ovanligt, dom har blivit anmälda relativt många gånger då man kan skriva in vilket namn som helst och göra så att han/hon måste betala den summan. Det är så här dom tjänar pengar, det tråkiga och lustiga var att dom annonserade här på garaget förut och trots många påpekande så brydde sig inte forumets admin, dock har jag inte sett dom på ett tag så vi får hoppas att dom nu är borta från denna sida.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

Sök