Inför RättviksTräffen 2010, Sveriges mysigaste Volvoträff

xc
27 juni 2010 · 48 Inlägg

ja ni kan gissa om vi planerar!!!!smile en vecka kvar,ska bli skit kul..välkomna!

ford köper man inte... dom säljer man!
fuzz
28 juni 2010 · 86 Inlägg

Ja nu närmar det sig!
Detaljvecka för mig nu smile

Vill påminna er som åker från Falun/området.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181811
Jag och två bilar till kommer åka därifrån.

Hoppas vi ses.

Volvo 945 Turbo "WORK Wheels" (1994)
BMW 320d (2006)
widerberg
28 juni 2010 · 46 Inlägg

Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

BMW 320D (2009)
Mange1972 RättviksTräffen
28 juni 2010 · 454 Inlägg

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

Är ju bara en gång per år, klart du ska komma, vore kul och få se din grymt fina bil på Träffen.

Mvh Mange
RättviksTräffen

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
xc
28 juni 2010 · 48 Inlägg

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

ta en helg här uppe då!!big_smile ta med tält och säng kläder så går nog resten att fixa ska du se!!wink

ford köper man inte... dom säljer man!
Svana Svarvare/Fräsare/CNC-operatör
28 juni 2010 · 205 Inlägg

Halloj Rättviks-vänner. Vi kommer komma MINST 3 bilar från Nynäshamn i år, vårat första besök i Rättvik.

Vi kommer i en vit 440, blå/grön 740 och en blå V70 och vi dyker upp i orten redan på fredag. Far hem på söndag så hoppas på några fina cruising-turer i ert vackra landskap under hela helgen :-) Vi ses alla kära Volvo-fantaster.. nu håller vi tummarna för vädret. Tack o hej.

It's nice to be important. But it's more important to be nice.
Volvo 440 "Flygande Holländaren" (1990)
xc
28 juni 2010 · 48 Inlägg

Svana skrev:
Halloj Rättviks-vänner. Vi kommer komma MINST 3 bilar från Nynäshamn i år, vårat första besök i Rättvik.

Vi kommer i en vit 440, blå/grön 740 och en blå V70 och vi dyker upp i orten redan på fredag. Far hem på söndag så hoppas på några fina cruising-turer i ert vackra landskap under hela helgen :-) Vi ses alla kära Volvo-fantaster.. nu håller vi tummarna för vädret. Tack o hej.

hahah ja tror inte du kommer bli besviken över den här helgen!!smile

ford köper man inte... dom säljer man!
MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
28 juni 2010 · 735 Inlägg

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

Klart du ska komma! Även jag sitter och åker ensam men det är värt varenda krona och timme!

Kollade just på YR:s prognos. Halvklart och 28 grader varmt på lördag! Bara att hålla tummarna för att den prognosen består. Lär ju bli ett bad i så fall. big_smile

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
opA
28 juni 2010 · 302 Inlägg

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

Säger nog detsamma som ovanstående.. 43 mil enkel resa. hmm sad

Volvo V60 Polestar "Autotech" (2015)
Braweheart braweheartsfoto.se
29 juni 2010 · 494 Inlägg

opA skrev:

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

Säger nog detsamma som ovanstående.. 43 mil enkel resa. hmm sad

Ja har 36mil enkel resa. Ja kommer ner till träffen.. Och fortsätter vidare ner mot göteborg efter träffen..

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Slemrotta
29 juni 2010 · 533 Inlägg

Har mer eller mindre aldrig varit i Rättvik någon gång.
Hur hittar jag till träffplatsen?
Kommer åka så att jag kommer från Mora-hållet. Kommer det va "skyltat" till träffområdet? smile

xc
30 juni 2010 · 48 Inlägg

Slemrotta skrev:
Har mer eller mindre aldrig varit i Rättvik någon gång.
Hur hittar jag till träffplatsen?
Kommer åka så att jag kommer från Mora-hållet. Kommer det va "skyltat" till träffområdet? smile

hejsan!! det finns skyltar men de bästa är väl att åka över leksand så du kan va med på frukosten:D annars finns de kordinater på våran hemsida!! välkommen:D

ford köper man inte... dom säljer man!
Mange1972 RättviksTräffen
30 juni 2010 · 454 Inlägg

Slemrotta skrev:
Har mer eller mindre aldrig varit i Rättvik någon gång.
Hur hittar jag till träffplatsen?
Kommer åka så att jag kommer från Mora-hållet. Kommer det va "skyltat" till träffområdet? smile

Klart du ska komma till Leksand för lite frukost m m, annars är det skyltat från Vikarbyn.

Volvo 264 De Luxe "Alpine blue" (1976)
Slemrotta
30 juni 2010 · 533 Inlägg

Mja, blir lite längre tyvärr... Fattigt när man är arbetslös tongue

Henrik_STI
30 juni 2010 · 54 Inlägg

xc skrev:

Slemrotta skrev:
Har mer eller mindre aldrig varit i Rättvik någon gång.
Hur hittar jag till träffplatsen?
Kommer åka så att jag kommer från Mora-hållet. Kommer det va "skyltat" till träffområdet? smile

hejsan!! det finns skyltar men de bästa är väl att åka över leksand så du kan va med på frukosten:D annars finns de kordinater på våran hemsida!! välkommen:D

vi kommer ett gäng vi oxå från söderhamn och ansluter vid frukosten:)

Volkswagen Amarok "Aventura" (2018)
Oldsmobile Ninety Eight "Klart det ska vara Cab" (1968)
xc
30 juni 2010 · 48 Inlägg

Henrik_T-5R skrev:

xc skrev:

Slemrotta skrev:
Har mer eller mindre aldrig varit i Rättvik någon gång.
Hur hittar jag till träffplatsen?
Kommer åka så att jag kommer från Mora-hållet. Kommer det va "skyltat" till träffområdet? smile

hejsan!! det finns skyltar men de bästa är väl att åka över leksand så du kan va med på frukosten:D annars finns de kordinater på våran hemsida!! välkommen:D

vi kommer ett gäng vi oxå från söderhamn och ansluter vid frukosten:)

härligt!! ni är välkomna!! big_smile

ford köper man inte... dom säljer man!
widerberg
30 juni 2010 · 46 Inlägg

xc skrev:

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

ta en helg här uppe då!!big_smile ta med tält och säng kläder så går nog resten att fixa ska du se!!wink

Hade varit kul, men det går nog inte:( Tack för att så många hade velat ha mig där, det värmet:D

BMW 320D (2009)
MrLego Volvonörd
30 juni 2010 · 1 187 Inlägg

widerberg skrev:

xc skrev:

widerberg skrev:
Fa.... Skulle vilja komma på denna träffen, men det är för långt för att sitta och åka själv:( Kostar en del.....

ta en helg här uppe då!!big_smile ta med tält och säng kläder så går nog resten att fixa ska du se!!wink

Hade varit kul, men det går nog inte:( Tack för att så många hade velat ha mig där, det värmet:D

Samla ett gäng som åker med dej o delar på soppan... Klart man vill se din bil! Men nu djävlar är jag taggad som fan inför lördagen, rullar 06:00 från Söderhamn!!!

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391
Volvo V70 2,4D "Evil Pain Garage Taxi" (2008)
Bruksen
1 juli 2010 · 36 Inlägg

Precis kollat 5 dygns prognosen för rättvik på smhi på lördag.. packa solkräm, parasoll, badkläder och mycket vatten för det kommer bli VARMT!

08.00   21°   S 3  (8) m/s 
14.00   27°   SV 7  (15) m/s 
20.00   27°   SV 3  (6) m/s

Senast redigerat av Bruksen (1 juli 2010)

Volvo V50 T5
Volvo V50 T5 "Skull Edition" (2005)
Braweheart braweheartsfoto.se
1 juli 2010 · 494 Inlägg

Bruksen skrev:
Prcis kollat 5 dygns prognosen för rättvik på smhi på lördag.. packa solkräm, parasoll, badkläder och mycket vatten för det kommer bli VARMT!

08.00   21°   S 3  (8) m/s 
14.00   27°   SV 7  (15) m/s 
20.00   27°   SV 3  (6) m/s

Låter ju helt underbart detta.. cool

Roger M --- VOLVO 240 DL -83 "LILLABLÅ" --- www.braweheartsfoto.se
"You can take my life, but you can never take my freedom!!!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang