2075
Sök

Nån som har denna poler maskinen ?

2 600 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
hej undra som sagt om det är nån som har eller provat denna poler maskinen ? http://www.autokatalogen.se/afw/karlskr … dNo=294597

vad tyckter  ni om den ?  den ska används till båten och bilen smile  och rätt bra för att den var sladd lös vilket under lättar när man ska polera båten=)

gör som jag kör gubba racer=)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
1 mars 2010
Nej, nej, nej....eh...nej.

Köp den inte, kan lika gärna polera för hand.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

2 600 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
hehe ok den verka vara rätt kass då tongue är det för den är batteri driven som gör att den är kass?

508 Inlägg
1 mars 2010
Om vad jag har hört rätta mig om jag har fel så ska man köpa en som man kan reglera snurr hastigheten på för annars är det lätt att bränna lacken för att det blir för varmt .

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
1 mars 2010
klimpan skrev:
hehe ok den verka vara rätt kass då tongue är det för den är batteri driven som gör att den är kass?

Den är helt enkelt för klen och lär ju behöva laddas massor av gånger under en polering.

Vill du komma undan billigt så köp den dubbelhuvade maskinen från Biltema, kostar typ 300 kr.
Köp sen lite bättre polertrissor, finns t.ex gula trissor från Autosmart hos de flesta biltillbehörställen.

Gällande varvtalsregleringen och att bränna lacken så är det ingen risk med nån av maskinerna, varken den du frågade om eller om den jag tipsade om.

Ett tips är att läsa dom klistrade trådarna i denna forumsdel, så slipper vi dra allt en gång till.

Men nu har du iaf fått svar på om maskinen är bra eller ej.

Mvh. David.

NissanMotorsport
1 mars 2010
Kan intyga att biltemas blåa dubbelhuvade maskin duger väldigt bra! har en själv. Köp dock andra polertrissor än dom som följer med bara som sagt..dom stora vita duger till att lägga vax/lackskydd med..

2 600 Inlägg
1 mars 2010
Trådstartare
ok ja då är det lika bra att skippa den tongue  såg att biltema har en för 499 kr fundera om man ska köpa den istället. den med dubbla huvud är nog me bra. ska kolla igenom den andra tråden se om jag får ut nått ur den smile tack för hjälpen.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
1 mars 2010
klimpan skrev:
ok ja då är det lika bra att skippa den tongue  såg att biltema har en för 499 kr fundera om man ska köpa den istället. den med dubbla huvud är nog me bra. ska kolla igenom den andra tråden se om jag får ut nått ur den smile tack för hjälpen.

Den för 500 kr är en roterande va?

Krävs lite mer av användaren när det gäller den.

Den kan du förstöra lack med om det går fel, dock säger jag inte att du inte ska testa. Bara bra att du vet vad som kan gå fel. smile

Mvh. David.

2 600 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
är den med dubbla huvud lättare att använda en den med ett huvud ? är ny börjare så enklast som möjligt tongue

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
2 mars 2010
klimpan skrev:
är den med dubbla huvud lättare att använda en den med ett huvud ? är ny börjare så enklast som möjligt tongue

Ja är du nybörjare är det den med dubbla huvud som du skall ha. Med rätt medel och trissor kan man göra underbara resultat.

2 600 Inlägg
2 mars 2010
Trådstartare
då får jag kolla efter en sådan maskin smile den på biltema verka fått bra kretik och den är ju billig med så smile

FreddeK
4 mars 2010
kan tala om att turtlemaskinen är ren J***la dynga! jag köpte nämligen i tron att det var något att ha men ack så fel jag hade! två batterier medföljer men du har en användningstid på max 20minuter...kassa batterier och vad gör maskinen för nytta, den tar bort lite medel...kanske. vilket skit!

Köp då en från biltema och kosta på lite andra hättor som har bra kvalite! du kommer bli betydligt nöjdare! mvh Fredde

2 600 Inlägg
5 mars 2010
Trådstartare
japp turtlemaskinen har jag skippat totalt och ska kolla in på biltemas maskin ska ändå ditt så kan man passa på=) så får man väll köpa ett par poler hättor av bätter kvalite smile

FreddeK
5 mars 2010
klimpan skrev:
japp turtlemaskinen har jag skippat totalt och ska kolla in på biltemas maskin ska ändå ditt så kan man passa på=) så får man väll köpa ett par poler hättor av bätter kvalite smile

bra val=) även fast biltemas maskin är budget så får man faktiskt det man ´behöver för hobbybruk och bra resultat. det som är skillnaden mellan biltema och tex rustas maskin är att biltema har varvtalreglering. Polertrissor och medel är dock ganska viktigt, köper du bra trissor så kan du använda dessa flera gånger, men jag köpte sonaxtrissor och på dessa lossnade kardborren så dem kan jag inte rekomendera. Polera med gula trissor, det är lite av allroundtrissa. sen lägger du på vax/lacksydd för hand och torkar av det med microfiberdukar. Lycka till!

2 600 Inlägg
8 mars 2010
Trådstartare
FreddeK skrev:
klimpan skrev:

bra val=) även fast biltemas maskin är budget så får man faktiskt det man ´behöver för hobbybruk och bra resultat. det som är skillnaden mellan biltema och tex rustas maskin är att biltema har varvtalreglering. Polertrissor och medel är dock ganska viktigt, köper du bra trissor så kan du använda dessa flera gånger, men jag köpte sonaxtrissor och på dessa lossnade kardborren så dem kan jag inte rekomendera. Polera med gula trissor, det är lite av allroundtrissa. sen lägger du på vax/lacksydd för hand och torkar av det med microfiberdukar. Lycka till!

ska ta vara på detta tack så mycket för bra tips smile imon blir det biltema och köpa maskinen hoppas dom har den innen bara:P

Sök