Hur mycket är min bil värd?

Besmir
2 mars 2010 · 87 Inlägg

Tjena allihopa, allt bra?

Jo det är såhär att jag fyllde 18 i december och fick en volkswagen polo som 18 år present/första bil.
Om ni går in och kollar på min sida så ska ni få se projektet.(ska läggas upp på projekt fliken sen när den är helt klar)

Jo men frågan är den hur mycket är den värd?

Jag har rivit ner hela bilen och är absolut fri från rost eller ja iallafall 99%
Svetsat dit nya bakskärmar.
Det är en ´98 årsmodell och har gått strax över 23.000 mil

Bilen ska om 2 veckor lackeras med " White pearl " och har ett par 15" bbs fälgar som
är lackerade svarta med vit kant.(Snygga)

Har även gjorts så att bilen startas med knapp och så har jag lagt igen bagageluckan så att bagageluckan
öppnas också med knapp in ifrån.

Tog bort antennen också för det skulle se mer finare/nyare ut.

kvitto på lacken kommer finnas (25.000kr) Får kvitto därifrån sen. (Sölvesborgsbillack)
Finns kvitto på fälgarna (4000kr) (Sölvesborgsbillack)

Ifall jag hade sålt den så hade ju CD/MP3-spelaren följt med och den har splitter nya momo polk högtalare i dörrsidorna.

Så min fråga är då alltså.
Hur mycket är min bil värd, vad skulle jag kunna sätta ut den på blocket för sen när den är klar?

Ha det bra.

mvh Besmir lol

Senast redigerat av Besmir (2 mars 2010)

Noxxer
2 mars 2010 · 1 482 Inlägg

Marknadsvärde + nån tusenlapp för lacken.

Att lacka om en bil höjer inte direkt värdet på den. Den blir mest lättare att sälja smile

BLT Service
Theracords Music Label
Besmir
2 mars 2010 · 87 Inlägg

ewrs skrev:
Den är nog värd ungefär lika mycket som lackjobbet kostade. Tyvärr är ju en Polo inte värd så mycket i dag. Många i ganska fint skick ligger ute för ca 15-18 000.

Tacksam för svar smile

Besmir
2 mars 2010 · 87 Inlägg

Noxxer skrev:
Marknadsvärde + nån tusenlapp för lacken.

Att lacka om en bil höjer inte direkt värdet på den. Den blir mest lättare att sälja smile

Tack för svar wink

770_EVOLVE GREASEMONKEY
2 mars 2010 · 822 Inlägg

Ja precis, som dom andra säger,men bygger du om den och får den unik, gör den till nåt som får folk att fastna för den, så visst, då finns det alltid nån som betalar mycket mer än marknadvärdet, hörde talas om en som sålt en Volvo 700 serie för ca: 200.000:- och det var tidigt 2000 tal.

Mvh S.Österdahl
BMW 525i (1989)
fulle
3 mars 2010 · 143 Inlägg

Inte mer än en volkswagen polo -.98 kostar på blocket.

torpis Forummoderator
3 mars 2010 · 10 576 Inlägg
-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang