3036
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
11 december 2012
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:

Hur vet du att den är fullt körbar? Är den "halvtrasig" så är det samma sak som att den är trasig, med den enda fördelen att man förhoppningsvis hinner ta sig till garaget för att byta. Man vet ju aldrig hur länge den håller så det är lika bra att byta

För lådan har varit halv kass under hela detta året , så därför vet jag att den håller ! Om någon köper den och lådan går sönder innan de hunnit till garaget ska jag med glädje byta låda åt den !

Nej det gör du inte,  sen kanske den verkar hålla men du kan inte säga att du vet att den håller för det finns det ingen som gör.

Jo jag kan säga det , så säker att jag betalar ett byta av växellåda på Volvo isåfall !

Det blir som det blir!

Wärmland
943 Inlägg
11 december 2012
Men uuuh, sluta gå så jävla off-topic hela tiden!

Ööööööööööööh.....

564 Inlägg
11 december 2012
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:

För lådan har varit halv kass under hela detta året , så därför vet jag att den håller ! Om någon köper den och lådan går sönder innan de hunnit till garaget ska jag med glädje byta låda åt den !

Nej det gör du inte,  sen kanske den verkar hålla men du kan inte säga att du vet att den håller för det finns det ingen som gör.

Jo jag kan säga det , så säker att jag betalar ett byta av växellåda på Volvo isåfall !

Hur långt håller lådan innan den går sönder då?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

296 Inlägg
11 december 2012
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:

Slog nyss om till 22000 bilen så iaf 23000 mil om du inte totalt misshandlar den

Det blir som det blir!

564 Inlägg
11 december 2012
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:

Slog nyss om till 22000 bilen så iaf 23000 mil om du inte totalt misshandlar den

Hur vet du det? Hur ska du kunna övertyga en potentiell köpare?

Jeremy Clarkson "A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster."
Projekt: Saab 900 förfining, vård & ljudbygge https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4731481

296 Inlägg
11 december 2012
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:

För att jag har gjort ett par mil i år med dålig växellåda ! Men jag verkar ju ha hittat ett par duktiga värderare så vad är min v70 värd då i era ögon? 100.000 ? Precis gått 17.000 mil men fullservad av volvo
Senast redigerat av Dream_ (11 december 2012)

Det blir som det blir!

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
11 december 2012
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:
Dream_ skrev:

För att jag har gjort ett par mil i år med dålig växellåda ! Men jag verkar ju ha hittat ett par duktiga värderare så vad är min v70 värd då i era ögon? 100.000 ? Precis gått 17.000 mil men fullservad av volvo

nja runt  130 skulle ja säga efter prut
Senast redigerat av CHEEVA (11 december 2012)

296 Inlägg
11 december 2012
CHEEVA skrev:
Dream_ skrev:
Lillalilja skrev:

nja runt 120 kanske 130 skulle ja säga

När Volvo betalar 150.000 ? Haha

Det blir som det blir!

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
11 december 2012
bara att skicka den då ju, så gör du en bra affär

296 Inlägg
11 december 2012
CHEEVA skrev:

Och då är det utan 20" arna ! Men btw din audi a8 borde du ju göra online så vi får se , trevliga bilar det

Det blir som det blir!

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
11 december 2012
Dream_ skrev:
CHEEVA skrev:

Och då är det utan 20" arna ! Men btw din audi a8 borde du ju göra online så vi får se , trevliga bilar det

nej det är inget speciellt med den ... inte lönt att lägga upp smile men jo det är en väldigt trevlig bil ! dock inte värd några större summor

296 Inlägg
11 december 2012
CHEEVA skrev:
Dream_ skrev:
CHEEVA skrev:

nej det är inget speciellt med den ... inte lönt att lägga upp smile men jo det är en väldigt trevlig bil ! dock inte värd några större summor

Men iaf smile

Det blir som det blir!

1 624 Inlägg
11 december 2012
haha, fight fight fight!

Fotograf
1 319 Inlägg
11 december 2012
En liten Dodge ram 3500 då skulle den kunna vara värd då?

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

237 Inlägg
16 december 2012
Peugeot 306 1.8 kombi -00. 6000 mil, all utrustning förutom ECC och larm. Nyservad, nybesiktigad och bra S- och V-däck. Ingen rost eller skador.

Inga planer på att sälja bilen, men någon som har en uppskattning om vad den skulle vara värd?

Forummoderator
18 329 Inlägg
16 december 2012
Teho skrev:
Peugeot 306 1.8 kombi -00. 6000 mil, all utrustning förutom ECC och larm. Nyservad, nybesiktigad och bra S- och V-däck. Ingen rost eller skador.

Inga planer på att sälja bilen, men någon som har en uppskattning om vad den skulle vara värd?

De ligger på mellan 10-12 tkr privat på blocket

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Ubåtsingenjör
7 375 Inlägg
16 december 2012
Dieselsmurfen skrev:
Teho skrev:

De ligger på mellan 10-12 tkr privat på blocket

de jag hittade låg på 39 :S iaf om de gått så lite som hans gjort... men de e klart prutas gör de alltid även om 30 000 i prut låter lite för bra för att va sant

http://www.blocket.se/hela_sverige/bila … =1&w=3
Senast redigerat av CHEEVA (16 december 2012)

349 Inlägg
17 december 2012
http://www.garaget.org/?car=299749

Kaross precis slagit över 14.000 mil
Motor rullat ca 2000 mil och 50mil med trimmet
Helt nya dubbade hakkor på T5 original fälgar 
Summum Paket
Fullutrustad förutom taklucka och navigator
Manuell

*Läs på sidan vad som är gjort med bilen*

Så otroligt välskött och omhändertagen bilen, ser helt ny ut både ut och invändigt..
Svårt att värdesätta denna bil då det inte finns någon liknande som det är så mycket gjort på
men å andra sidan kanske man inte får igen pengarna för allt trim, nya maskinen, nya däcken osv.
Går inte att jämföra med en vanlig v50 vilket försvårar det hela.

Vad skulle ni värdesätta på ett ungefär?
Senast redigerat av cewee (17 december 2012)

1 319 Inlägg
17 december 2012
cewee skrev:
http://www.garaget.org/?car=299749

Kaross precis slagit över 14.000 mil
Motor rullat ca 2000 mil och 50mil med trimmet
Helt nya dubbade hakkor på T5 original fälgar 
Summum Paket
Fullutrustad förutom taklucka och navigator
Manuell

*Läs på sidan vad som är gjort med bilen*

Så otroligt välskött och omhändertagen bilen, ser helt ny ut både ut och invändigt..
Svårt att värdesätta denna bil då det inte finns någon liknande som det är så mycket gjort på
men å andra sidan kanske man inte får igen pengarna för allt trim, nya maskinen, nya däcken osv.
Går inte att jämföra med en vanlig v50 vilket försvårar det hela.

Vad skulle ni värdesätta på ett ungefär?

Trim grejer och sådant får man ju aldrig igen pengarna på, allt beror ju på köparen. En vanlig svensson som vill transportera rumpan skiter fullständigt i vad du har pillat på i motorn så länge bilen är sjysst och fungerar. Då drar det snarare ner priset. Du måste hitta rätt köpare som vet vad som är gjorts och kan uppskatta det, och förstå kostnaden. Först då är allt extra pill motiverat.

V50 känns inte som en bil som en ''riktig'' entusiast som är ute efter prestanda köper, jag skulle tro att din bil inte är värd mycket mer än motsvarande v50 som gått lika långt och är lika väl servad.

Kanske 70lök +- ?
Senast redigerat av sleepyoh (17 december 2012)

_----------'

6 Inlägg
17 december 2012
Vad skulle min bmw 325 e46 med msport paketet vara värd? Har gått ca 18000

Sök