1712
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

2 174 Inlägg
15 maj 2013
manetsmet skrev:
Går i säljtankar, vad tror ni min bil kan vara värd?

BMW 320 e46 '2000

29 000 mil på mätaren
3'' tum efter kat
Sportluftfilter
Coilovers
19'' Black Eagle 235/245 med helt nya däck på

Bilstereo:   
Huvudenhet: Alpine CDA-9813R

Bas: 12'' Alpine Type R med egenhändigt konstruerad låda
Monosteg: Alpine 700w

Framsystem: Jensen 2000k
Alpine 5.25'' Type E
Alpine Tweets

Baksystem: Alpine 6.5'' Type R med externa tweets
Alpine 350w 4ch steg

Kolfiber Emblem runt om
Angeleyes Fram
M3 vinge
Dekaltrimmad
Sänkt 50mm/45mm
Tonade Baklampor

I riktigt bra skick för att ha gått 29 000 mil. Besiktigad UA med beröm

http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 092354.jpg
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 092353.jpg
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 944585.jpg

Hehe jag har också en svart BMW 320 med 19 black eagle, fast en 04 och diesel touring 6 växlad smile

Din är värd ca 25.

792 Inlägg
15 maj 2013
hangman skrev:
manetsmet skrev:
Går i säljtankar, vad tror ni min bil kan vara värd?

BMW 320 e46 '2000

29 000 mil på mätaren
3'' tum efter kat
Sportluftfilter
Coilovers
19'' Black Eagle 235/245 med helt nya däck på

Bilstereo:   
Huvudenhet: Alpine CDA-9813R

Bas: 12'' Alpine Type R med egenhändigt konstruerad låda
Monosteg: Alpine 700w

Framsystem: Jensen 2000k
Alpine 5.25'' Type E
Alpine Tweets

Baksystem: Alpine 6.5'' Type R med externa tweets
Alpine 350w 4ch steg

Kolfiber Emblem runt om
Angeleyes Fram
M3 vinge
Dekaltrimmad
Sänkt 50mm/45mm
Tonade Baklampor

I riktigt bra skick för att ha gått 29 000 mil. Besiktigad UA med beröm

http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 092354.jpg
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 092353.jpg
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 944585.jpg

Hehe jag har också en svart BMW 320 med 19 black eagle, fast en 04 och diesel touring 6 växlad smile

Din är värd ca 25.

Låter rätt så rimligt med tanke på att det är en -00 med 29000 smile kanske 28k med rätt köpare.

388 Inlägg
15 maj 2013
Testar igen, hur mycket kan man tänkas få för min Audi?

1.9 tdi quattro från 2000 med 6 växlad manuell, väl fungerande ac, elhissar, elspeglar, xenon, strax under 34000 mil, välfylld servicebok, servad med oljebyten 2ggr sen i september och börjar bli dags för ett tredje igen, ny drivknut v-bak, nya sommardäck på 16" fälg (köptes i höstas), fin i karossen med tanke på mil. (Endast lite galvsläpp runt handtaget på bakluckan och liiite ytrost längst ned i ett hörn på någon bakdörr.)

Ska ju ha ny bil snart och vill veta vad folk kan tänkas betala, är ju ingen idé att lägga ut för 20 om det folk max vill betala är 10.
Senast redigerat av JsoooN (15 maj 2013)

792 Inlägg
15 maj 2013
JsoooN skrev:

1.9 tdi quattro från 2000 med 6 växlad manuell, väl fungerande ac, elhissar, elspeglar, xenon, strax under 34000 mil, välfylld servicebok, servad med oljebyten 2ggr sen i september och börjar bli dags för ett tredje igen, ny drivknut v-bak, nya sommardäck på 16" fälg (köptes i höstas), fin i karossen med tanke på mil. (Endast lite galvsläpp runt handtaget på bakluckan och liiite ytrost längst ned i ett hörn på någon bakdörr.)

Ska ju ha ny bil snart och vill veta vad folk kan tänkas betala, är ju ingen idé att lägga ut för 20 om det folk max vill betala är 10.

Inte tror jag 15-18k är helt omöjligt? Du verkar ju vara seriös och inte dölja något smile

1 321 Inlägg
15 maj 2013
Vad kan man begära för en MERCEDES-BENZ E320 Diesel, Sedan 2001, sedan fullutr,
27000 mil. automat
import 2004
chippad
ca 250 Hk

mörkblåmet.

Nyligen gått ur bes.
trasig fråntläpp,bucklor på en framskärm, lite ytrost på nån skärmkant/småskavanker
men går bra och växlar fint, stark som satan.
spricka i rutan längst ner,dock inget som påverkar bes..

verkar som dom är rätt ovanliga som sedan?
Senast redigerat av Volvofarfar (15 maj 2013)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

664 Inlägg
15 maj 2013
Toddemannen skrev:
Volvo 244 Grand luxe special års.mod 1982.
Specialmodellen fanns endast 1982 då det såg ut som om det var en GLT med de breda baklyktorna , GLT inredning , varvräknare och GLT lister och GLT dekor original , men under huven sitter en vanlig förgasarmotor (GL)
Står på ett par 15 tums Compomotive FH600 3 delade Splitfälgar med sprillans sommardäck
Gått 26k mil.
Tänk bort alla fläckar på bilen då jag håller på att fixar det nu , ingen rost undertill då den är behandlad 4-5 ggr.
Snart utbytt dekorkit.

Extraktorrör och 3 tum helavägen.
B23A motor och M46 med fungerande OD
Här har vi kärran smile
http://www1.garaget.org/archive/182/181 … 105870.jpg

Senast redigerat av Toddemannen (16 maj 2013)

1 705 Inlägg
16 maj 2013
Toddemannen skrev:
Toddemannen skrev:
Specialmodellen fanns endast 1982 då det såg ut som om det var en GLT med de breda baklyktorna , GLT inredning , varvräknare och GLT lister och GLT dekor original , men under huven sitter en vanlig förgasarmotor (GL)
Står på ett par 15 tums Compomotive FH600 3 Splitfälgar med sprillans sommardäck
Gått 26k mil.
Tänk bort alla fläckar på bilen då jag håller på att fixar det nu , ingen rost undertill då den är behandlad 4-5 ggr.
Snart utbytt dekorkit.

Här har vi kärran smile

Runt 7. Kanske 10 om du har tur och hittar rätt köpare, och då förutsätter jag att allt är fixat.
3" drar ner priset en del.

388 Inlägg
16 maj 2013
J3n5 skrev:
JsoooN skrev:

Inte tror jag 15-18k är helt omöjligt? Du verkar ju vara seriös och inte dölja något smile

Låter lagom, folk begär 15-25 för modelller utan quattro men det är ju blocketpriser, förhoppningsvis blir min med quattro lite mer attraktiv. wink

Avstängd
10 388 Inlägg
16 maj 2013
JsoooN skrev:
J3n5 skrev:
JsoooN skrev:

Låter lagom, folk begär 15-25 för modelller utan quattro men det är ju blocketpriser, förhoppningsvis blir min med quattro lite mer attraktiv. wink

Skulle nog snarare säga tvärt om pga quattro, men, det är ju min uppfattning av hur folk ställer sig till det

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Lastmaskinförare/produktions arbetare
296 Inlägg
16 maj 2013
Dream_ skrev:
VW Caddy 2.0 SDI 2004

Sänkningssats fram + uppflyttad bakaxel , 19" fälgar , kolfiber vinyl på motorhuv , 3st blåa extraljus , jvc huvudenhet med 2st 6.5er , 30300mil på kaross , motor gått 21000 mil , utbytt på firma! Ny servad med olja + filter , kamrem bytt!

Tänkte mest se om jag betalade för mycket helt enkelt smile
Bilder finns på min sida!

Ingen som tror något?

Det blir som det blir!

388 Inlägg
16 maj 2013
it_mutt skrev:
JsoooN skrev:
J3n5 skrev:

Skulle nog snarare säga tvärt om pga quattro, men, det är ju min uppfattning av hur folk ställer sig till det

Varför skulle det vara negativt med quattro?
Det är väl det som gör hela grejen med just Audi. tongue

Lite förvånad, första personen som ger sken av att vara bilintresserad som påstår att quattro skulle vara dåligt. smile

Audi utan quattro är ju som att köpa en saab utan turbo eller en bmw utan sexa, säkert helt okej men samtidigt dumsnålt och man missar hela "grejen" med märket. wink
Senast redigerat av JsoooN (16 maj 2013)

664 Inlägg
16 maj 2013
rcy skrev:
Toddemannen skrev:
Toddemannen skrev:
Står på ett par 15 tums Compomotive FH600 3 Splitfälgar med sprillans sommardäck
Gått 26k mil.
Snart utbytt dekorkit.

Här har vi kärran smile

Runt 7. Kanske 10 om du har tur och hittar rätt köpare, och då förutsätter jag att allt är fixat.
3" drar ner priset en del.

Gav 9 för den med fälgar och då var allt i rätt dåligt skick förutom lack och underrede. Allt ska ju renoveras så den kommer väl i princip se som ny ut efter sommarn.
Tror inte heller att den går för så mycket mer egentligen tongue
Dock vet man ju aldrig kanske dyker upp nån riktigt 240 nörd , när och om jag vill bli av med den smile

99 Inlägg
16 maj 2013
Volvo 855t5r -96 Italien import. Ca21500 på mätarn . Röst på bakluckan ingen annan stans.
//mittonen
Senast redigerat av mittonen (16 maj 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
16 maj 2013
JsoooN skrev:
it_mutt skrev:
JsoooN skrev:

Lite förvånad, första personen som ger sken av att vara bilintresserad som påstår att quattro skulle vara dåligt. smile

Audi utan quattro är ju som att köpa en saab utan turbo eller en bmw utan sexa, säkert helt okej men samtidigt dumsnålt och man missar hela "grejen" med märket. wink

Att säga att hela grejen med Audi är quattro är att missa hela grejen med Audi (och liknande bilar; bmw osv  osv)

Påstår dock inte att quattro är något dåligt, absolut inte. Men där är ett par saker som skrämmer folk med quattro;

1) Högre bränsleförbrukning (fine, är det en TDI kan det möjligen vara något som förbises, dock inte helt övertygad om detta)

2) dyrare reparationer. Många saker är specifikt för just quattro, medan det bland modellerna som saknar detta är lite hej o hå-blandat (modellerna utan quattro är också fler vilket i förlängningen ger att reservdel X som passar på fler modeller, också tillverkas i fler ex osv osv...ja du fattar)

Men, som sagt, att säga att quattro är dåligt har jag inte gjort och tänker inte heller göra.

Skulle du sälja bilen -nu- (vår/sommar) så skulle jag dock inte räkna med att du per automatik får mer betalt för den för att det är en quattro. Framåt höst/vinter däremot.

(Är bara att ta en titt på hur quattro, eller för den del annan valfri fyrkraffskärra, beter sig prismässigt beroende på årstid)

3 151 Inlägg
16 maj 2013
it_mutt skrev:
1) Högre bränsleförbrukning (fine, är det en TDI kan det möjligen vara något som förbises, dock inte helt övertygad om detta)

Mja... Min TDI quattro drar ca 0.8 L/milen i blandad körning. Det är ju inte så allvarligt mycket, men skulle ju kunna vara lite snålare...

Forummoderator
26 479 Inlägg
16 maj 2013
JsoooN skrev:
it_mutt skrev:
JsoooN skrev:

Är det någon BMW idag som säljs med en rak sexa?
Har inte dom flesta modellerna gått över till mindre motorer med turbo?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 656 Inlägg
16 maj 2013
Mack skrev:
JsoooN skrev:
it_mutt skrev:

nej de har dom inte smile och turbona som finns e 6or bensinare iaf

388 Inlägg
16 maj 2013
ekelund88 skrev:
Mack skrev:
JsoooN skrev:

nej de har dom inte smile och turbona som finns e 6or bensinare iaf

Jag pratar ju inte enbart dieselbilar och visst nyare bmw's har ju inte alla sexor, men grejen är ju att om man vill ha "bmw" upplevelsen så köper man ju inte en 4 cylindrig 318 ist för en 328 eller liknande.

Förbrukningen på min ligger på 0.58 räknat på trippen mellan tankningar.

Visst är det fler grejer som KAN gå sönder men hur ofta är det man hör om någon som rasar något med drivlinan på en äldre audi sålänge man inte våldskört?

Står ändå fast vid att det känns bra dumt att köpa en Audi utan AWD, en BMW utan sexa och en Saab utan Turbo, det är väl lite av "känneteckna" för märkena anser då jag.

Ingen kan ju direkt påstå att man köper en Audi för "känslan", polares Volvos o grejer från samma period känns lika gedigna osv.
Senast redigerat av JsoooN (16 maj 2013)

Avstängd
10 388 Inlägg
16 maj 2013
Mervolic skrev:
it_mutt skrev:

Mja... Min TDI quattro drar ca 0.8 L/milen i blandad körning. Det är ju inte så allvarligt mycket, men skulle ju kunna vara lite snålare...

Nej, det är det visserligen inte, men det är väl, spontant utan att ha kollat, 1-1½dl mer än vad motsvarande utan quattro drar. Många som kör diesel gör ju det för att de kör mycket. Menar, plöjer du runt 3-4000mil/år, så innebär ju trots allt quattro-biten att det blir en ~5000:- dyrare i bara soppa (räknat på 15.-/l o 1dl skillnad på 3500mil/år)

388 Inlägg
16 maj 2013
it_mutt skrev:
Mervolic skrev:
it_mutt skrev:

Nej, det är det visserligen inte, men det är väl, spontant utan att ha kollat, 1-1½dl mer än vad motsvarande utan quattro drar. Många som kör diesel gör ju det för att de kör mycket. Menar, plöjer du runt 3-4000mil/år, så innebär ju trots allt quattro-biten att det blir en ~5000:- dyrare i bara soppa (räknat på 15.-/l o 1dl skillnad på 3500mil/år)

Men har man väl testat AWD så är det värt de där ynka pengarna, man lägger så mkt pengar på massa annat skit så då kan man unna sig 1dl mer per mil för o få AWD. (Anser jag).

Sök