2777
Sök

Samlingstråd: Vad är min bil värd?

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
Vi kan väl försöka, jag tror redan jag vet svaret, men man kanske blir positivt överraskad.

Volvo 850 SE (se min sida) från 1994 med 33 500 mil på mätaren. Fullservad, mängder av kvitton och andra dokument, jag är andra ägaren sedan ny. Fungerande ECC, elhissar/-speglar, larm. Rostfri undertill.

Det negativa är att avgasröret behöver bytas och därför är den obesiktigad. Sedan har framskärmarna börjat rosta en del, tyvärr. Skulle må bra av ett byte. Sedan är låscylinder i bakluckan borta på grund av stöldförsök och den i förardörren är lite tillknycklad (går dock att använda).

Förutom framskärmarna är den riktigt fin i både kaross och undertill, även i udda utrymmen. Taklisterna är inte slitna som annars brukar vara på modellen och det har suttit extraklädsel i sedan ny. Bilen ser verkligen inte ut att ha gått så pass många mil, den generella gissningen baserat på skick ligger på runt 15 000 mil.

Tror inte den är värd något alls, men man kan ju bli förvånad.

3500 säger jag fixa avgassystemet och besiktiga den så får du kanske de dubbla

1 624 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
Den är i toppskick, du hittar inte en så fin bil någon annanstans i riket om man ser till dokumentation och rostfrihet. Flera betydligt risigare bilar ligger på blocket för 8-10 000 kronor. Nåja, då får det väl för fan bli skroten då.

Enligt ditt första inlägg så skulle jag inte kalla den toppskick..

Edit: En bil som är i toppskick ska väl iaf vara besiktad.
Senast redigerat av careau (27 maj 2013)

Fotograf
1 319 Inlägg
27 maj 2013
careau skrev:
SE-PKT skrev:
Den är i toppskick, du hittar inte en så fin bil någon annanstans i riket om man ser till dokumentation och rostfrihet. Flera betydligt risigare bilar ligger på blocket för 8-10 000 kronor. Nåja, då får det väl för fan bli skroten då.

håller med. defekt efter defekt skrev du upp i texten.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Avstängd
10 388 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
Vi kan väl försöka, jag tror redan jag vet svaret, men man kanske blir positivt överraskad.

Det negativa är att avgasröret behöver bytas och därför är den obesiktigad. Sedan har framskärmarna börjat rosta en del, tyvärr. Skulle må bra av ett byte. Sedan är låscylinder i bakluckan borta på grund av stöldförsök och den i förardörren är lite tillknycklad (går dock att använda).

SE-PKT skrev:

Är det en bil som är i toppskick enligt dig? Och det är alltså den finaste kärran i hela Sverige?

Har du inte fått i dig morgonkaffet idag?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 705 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:

Slå ihop vad nytt avgas, nya framskärmar och nya lås skulle kosta och dra bort det från vad du tycker den är värd, så kanske du får ett hum om vad någon kan tänkas betala.
Tror tyvärr inte det blir många tusenlappar.

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:

amen du .. din bil är INTE i nyskick, rostiga skärmar hål i avgasröret och trasiga lås + att den är obesiktigad

2 182 Inlägg
27 maj 2013
careau skrev:
SE-PKT skrev:

Håller med, knappast toppskick med dem felen. Skulle ge max 5 om den var besiktad OCH skattad.
Vad exakt är det för fel på avgassystmet? tokslut så det är att byta allt eller räcker det med en liten svetsloppa för att täta? (Misstänker att det är tokslut då det måste bytas enligt SE-PKT?)

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

3 437 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:

hahaha topskick....... big_smile

1 624 Inlägg
27 maj 2013
Ja, fick mig ett redigt gott skratt i morse smile

3 437 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
Biljäveln är skrotad idag, så nu kan ni fara åt helvete

Hahaha, skulle det finnas fler som du i garaget så skulle jag vara inne dygnetrunt.

Fotograf
1 319 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
Föregående inlägg gällande min bil är inte skrivet av mig. Ber om ursäkt för detta. "Trollande" kallas det.

man får ju nästan hoppas det.cool

Fotograf.
vårdad bil är bra bil

Of World
3 378 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
fredda_king skrev:
SE-PKT skrev:
Föregående inlägg gällande min bil är inte skrivet av mig. Ber om ursäkt för detta. "Trollande" kallas det.

man får ju nästan hoppas det.cool

Är det så att du inte tror mig så kan jag bevisa det.

do it

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

2 174 Inlägg
27 maj 2013
it_mutt skrev:
SE-PKT skrev:

SE-PKT skrev:

Är det en bil som är i toppskick enligt dig? Och det är alltså den finaste kärran i hela Sverige?

haha vilken kille, toppskick med rost i skärmar, obes är ju skit samma på skicket, men har man en fin bil som är toppskick besiktar man den och tar hand om den, Rostigt avgassystem och skit haha biljäveln är inte skött för 5 öre.

3 437 Inlägg
27 maj 2013
SE-PKT skrev:
hangman skrev:
it_mutt skrev:
SE-PKT skrev:

haha vilken kille, toppskick med rost i skärmar, obes är ju skit samma på skicket, men har man en fin bil som är toppskick besiktar man den och tar hand om den, Rostigt avgassystem och skit haha biljäveln är inte skött för 5 öre.

Det är inte jag som skrivit detta, som sagt var. Bilen är skött och du kan mycket gärna få granska serviceboken samt den omfattande pärmen med kvitton som fanns. Därutöver kan du ringa mekanikern på min verkstad och fråga huruvida den är i gott skick. Vidare vet jag mycket väl att en välskött bil inte är värd något.

Är säker på att detta inte är ett troll smile

1 624 Inlägg
27 maj 2013
Low skrev:
SE-PKT skrev:
hangman skrev:

Det är inte jag som skrivit detta, som sagt var. Bilen är skött och du kan mycket gärna få granska serviceboken samt den omfattande pärmen med kvitton som fanns. Därutöver kan du ringa mekanikern på min verkstad och fråga huruvida den är i gott skick. Vidare vet jag mycket väl att en välskött bil inte är värd något.

Är säker på att detta inte är ett troll smile

Samma här, tror han skämms lite big_smile

Of World
3 378 Inlägg
10 juni 2013
Vad är denna Mercedes-Benz värd? 190D alltså Diesel som rullat ca 28k mil , minimalt med rost!! riktigt fin undertill

elstyrd taklucka som tätar fint
-ABS bromsar
-Nyskick invändigt
-nya sommardäck
-inga vinterdäck (troligen inte vinterkörd på något år)

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/330983/330983-3139828.jpg

https://www1.garaget.org/archive/140/139292/330983/330983-3130146.jpg

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

7 120 Inlägg
10 juni 2013
Fick inget vettigt svar förra gången så provar väl igen.. smile

Subaru Impreza WRX STi, Svensksåld och uttagen sent 2003.
14000mil och välservad, stora servicen med kamrem gjord förra året.

https://www1.garaget.org/archive/41/40970/305857/305857-3093032.jpg

Mappad på JRM och 3" rostfritt avgas byggt på Ferrita.
Nya 18" fälgar med bra däck på sommaren och 17" originalfälgar med nya dubbdäck på vintern.
I princip nya coilovers.

Underredsbehandlad med det bästa som går att få tag på i höstas.
Nya klossar runtom och nyligen påfylld AC.

Är 125 000:- rimligt?
Senast redigerat av Aerodynamik (10 juni 2013)

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
10 juni 2013
Aerodynamik skrev:

http://www1.garaget.org/archive/41/40970/305857/305857-3093032.jpg

Nya 18" fälgar med bra däck på sommaren och 17" originalfälgar med nya dubbdäck på vintern.
I princip nya coilovers.

Jag tycker det låter rimligt, kanske lite billigt (brorsan köpte sin STi (trimmad till 450bhp på trimföretag) i typ samma skick som din för 150.000, dock hade den bara gått 9.000mil tongue)

http://i40.tinypic.com/eikvf4.jpg

Vw polo 1.4 -96
17700 mil
Välservad (har servicebok)
Proffslackerad mattsvart (2v sen)
Color concept stolar + baksäte (fint skick)
Rial Rs 15x8'' fälgar (unika?) med 2nya däck, dom andra mycket bra
Aluminium fälgar med nya allround däck till vintern

Riktigt fin under och rostlagad innan lackering

Allmänt körd i huvudet

Ubåtsingenjör
7 372 Inlägg
10 juni 2013
FjonkeeN93 skrev:
Aerodynamik skrev:

http://www1.garaget.org/archive/41/40970/305857/305857-3093032.jpg

I princip nya coilovers.

Jag tycker det låter rimligt, kanske lite billigt (brorsan köpte sin STi (trimmad till 450bhp på trimföretag) i typ samma skick som din för 150.000, dock hade den bara gått 9.000mil tongue)

http://i40.tinypic.com/eikvf4.jpg

Vw polo 1.4 -96
17700 mil
Välservad (har servicebok)
Proffslackerad mattsvart (2v sen)
Color concept stolar + baksäte (fint skick)
Rial Rs 15x8'' fälgar (unika?) med 2nya däck, dom andra mycket bra
Aluminium fälgar med nya allround däck till vintern

Riktigt fin under och rostlagad innan lackering

10-12 tusen kanske, sälj fälgarna för sig det tjänar du mycket på !
Senast redigerat av CHEEVA (10 juni 2013)

208 Inlägg
13 juni 2013
Volvo 940

35 000 mil
Automat
Super fräsch, 80% förvarad inomhus.
98% rostfri.
Fräscha däck, både sommar och vinter (dubb)

Nytt ljud för ca 4500 diskret installerat.

http://s8.postimg.org/ki87hw6tx/IMG_6802.jpg

http://s22.postimg.org/m4clqownl/IMG_7062.jpg

Vad tror ni? 20 000? 18 000 vid snabb affär?
Drömmer jag?
Senast redigerat av willegard (13 juni 2013)

Housework can't kill you, but why take a chance?

Sök