stahre skrev:
Hej. Skulle behöva er hjälp. I dessa tider är ju tyvärr inte Saab kanske det lättaste eller "bästa" att sälja, men nu är det dags för en ny bil.
Har fått ett erbjudande på en v70 Diesel Mommentum som gått 5000 mil som jag inte kan motstå, och med en 2 veckors bebis så är det mer praktiskt med en kombi.
Nåväl, info om saaben.
Saab 9-5 2.3T som är från 2003 som endast gått strax över 8000 mil. Jag är den 3 ägaren (1 firma 2 privat).
Den är i mycket bra skick, fåtal små repor och stenskott. Liten spricka i framläppen och lite slitage på den som på alla andra också.. ni kanske kan se lite på bilderna.
Har servat den på Aukt. verkstad och under min tid har jag utöver vanliga servicen uppgraderat vevhusventilation, bytt bränslepump (igår) som är vanliga fel.
Vector utrust. med helskin i mkt bra skick (typ aldrig suttit nån i bak) osv. Dock är det nån lite sneak variant av Vector då det inte är Elstolar och inte den värsta stereon... Vet iofs inte om det är det i alla andra vector heller..
tyvärr (ibland, inte alltid) någon pixel som strular som på alla andra.
Har chippat den med steg 1 = 225hk, men kan få boxen återställd när som helst om jag eller den som köper vill ha original.
Sommardäck hankook på 17" vectorfälg med bra mönster, gislaved nordfrost dubbdäck i ok skick med en del dubb som fattas men fullt godkända.
Svårt att veta vad jag ska sätta för pris på den. Betala 70 för 2 år sen då hade den gått 5300 mil.
Finns många på blocket men inte med dom milen/skick.
Vad säger ni?