1959 Opel Blitz /Bildtung/

Berglund_89
24 mars 2010 · 1 476 Inlägg

I like what i see!

STENHÅRT projekt! Prenumererar nu. smile

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3
BMW 328i Touring "F31 l M-Sport" (2013)
Emilius Avstängd
26 mars 2010 · 1 714 Inlägg

wink

stelbent skrev:
Tack för kommentarerna och tack Emilius för att du inte köpte den före mig wink

Vad det gäller mina blad/bälgfästen så kommer det nog att hålla. Kan tänka mig att det ser klent ut på bild, men jag kan försäkra om att det kommer att hålla. Att bränna på rejält med svetsen är min specialitet smile
Inte så dum tankebana med cantileverupphängning däremot. I mitt huvud blir det en hävarmsfunktion och då kan man ju få ut mycket mer slaglängd per bälg. På just denna bilen så vill jag ha känslan av att han går på knä, såväl i högsta som i lägsta läge. Men det är definitivt något jag ska köra på den dagen jag lyckas hitta en Blitz från 30-talet. Då blir det en gangster-truck med timmervagga och då vill man kunna ha bilen i våg när man inte cruisar fram på knä cool

Konstruktiv kritik är precis lika välkommet som beröm!

Och tack till dig som ändå gör något vettigt med den, bättre med luftfjädring och lite fler fräna udda bilar i landet istället för att nån originalfantast köper den, renoverar och ställer på museum tongue

Säger du att det funkar så, låter som du vet vad du sysslar med, mer än man kan säga om många andra.
Hur som helst blir det nog jäkligt häftigt, och hoppas jag kan se denna live inom snar framtid.

Tycker du ska köra på alcoa 22.5" truckrims med spikemuttrar enligt denna princip:

http://image.dieselpowermag.com/f/27101 … _angle.jpg

http://image.dieselpowermag.com/f/featu … wheels.jpg

Knugcab
27 mars 2010 · 5 111 Inlägg

stelbent skrev:
Det där var ju riktigt vidriga exempel! lol  Den översta var väl lite halvfrän iallafall...

Opel Blitz är nog inte samma som Bedford vad jag vet. Efter vad jag har förstått så delades det med sig ritningar från Chevrolet under 50-talet iallafall. Båda är ju GM, så varför inte? Men det där med Bedford får du gärna studera i, för det var lite spännande!

I övrigt ska du ha tack för din kommentar:) Det ska alla andra också ha!

Hytten på Opel Blitz är snarlik tidiga 50-tals chevans, men allt skiljer. Har båda modellerna hemma...

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
stelbent
29 mars 2010 · 24 Inlägg

Tack så mycket för alla svar och kommentarer!

Emilius
Tack ska du ha!

Jag tror jag kör på mina 18" plåtfälgar som sitter på. Som det är nu så måste jag köpa 6 nya däck och det är dyrt nog;)

Volvo544special65
Där ser man. Ja, det verkade nog som att jag menade på att de var kopior rakt av, men så är det ju inte. Snarare att Opel frågade Chevrolet om de fick härmas lite och Chevrolet sa ja:)

Pizza utan sås är som kärlek utan kyssar.
bjornh
27 januari 2011 · 5 Inlägg

Hittade det här projektet när ja sökte på variationer till flak till rodden jag å några fler håller på att bygga smile

hur går det? update big_smile vill inte se det stanna smile

rough_boy
5 december 2011 · 811 Inlägg

Vad hände med bygget? hoppas det blir klart

Ursprungligen postat av Jak@n
Den enda instansen i samhället dit alla vänder sig, en liten kal panel där alla ska pilla - oavsett vem du är. Det enda som knyter oss samman. Det och Anna anka.
SoL Eigenbrötler
18 april 2012 · 1 237 Inlägg

ja, man hoppas ju på fortsättning.

Opel Rekord Coupé "Sopel" (1968)
loow Jävel
18 april 2012 · 2 018 Inlägg

Jag hoppas också smile

You got to risk it, to get the biscuit :)
stelbent
25 mars 2013 · 24 Inlägg

Efter att ha stått still länge så är bilen nu till salu.
Håll utkik på blocket, för i skrivandes stund har den inte hunnit komma ut riktigt än.

Pizza utan sås är som kärlek utan kyssar.
Moparracing
26 maj 2013 · 371 Inlägg

Ja riktigt frän. Men finns det nån här på garaget som har lite fackta om opel blitz toppventils sexa ? big_smile

Dodge b250 custom van. "big blue" (1982)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang