Ford Fiesta -81, går ryckigt/startar inte alls. Sprängskiss på förgasaren?

_DamnIt R1 driver!
10 mars 2010 · 5 128 Inlägg

Det är så att jag har en Fiesta med Valencia motor. Problemet är att när man startar den så antingen vill den inte starta alls, eller så går det fruktansvärt ryckigt och ojämnt!
När man ska starta den så brukar man dessutom få pumpa choken på den och ha gaspedalen mer eller mindre i bottnen!

Jag lyckades få den att gå jätte fint efter att ha ställt in luft/bränsle på förgasaren, men så stängde jag av den och skulle testa igen och då startade den inte alls!

Jag har bytt tändstift, kollat rotor och fördelarlock och dom ser bra ut!

Börjar få taskigt med idéer nu på vad det kan va, och börjar bli desperat efter att få igång den för jag måste kunna ta mig till jobbet! Så snälla alla, hjälp mig!

/Marcus

Senast redigerat av _DamnIt (10 mars 2010)

_DamnIt R1 driver!
10 mars 2010 · 5 128 Inlägg

Och om någon har en sprängskiss på förgasaren till motorn, får den jätte gärna dela med sig av det! Då flera sagt till mig att jag troligtvis måste renovera den!

Volvofarfar
10 mars 2010 · 1 312 Inlägg

hade exakt samma problem på min fiesta. bytte förgasaren men det blev ingen skillnad.. jag provade nästan allt som man kan tänka sig. men inget fungerade, så jag sålde bilen istället...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
_DamnIt R1 driver!
10 mars 2010 · 5 128 Inlägg

OKej, det va ju synd. För jag är av den fattiga typen som inte har råd att köpa ny

_DamnIt R1 driver!
10 mars 2010 · 5 128 Inlägg

Bilen startade ett par gånger nu, men om man inte sitter och aktivt varvar skitet så dör den! Plus, ett par gånger dog den så fort man släppte starten!

Vet inte om det kan va till någon hjälp med vad som kan va fel?

streetlover
10 mars 2010 · 112 Inlägg

har du kollat vacum slangar m.m på motorn? jag har en sprängskiss men dock på vanligt A4 papper  men ja kan fösöka scana in den hos en polare och maila den till dig om du vill wink men e de 1,1L du har?

Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
_DamnIt R1 driver!
11 mars 2010 · 5 128 Inlägg

streetlover skrev:
har du kollat vacum slangar m.m på motorn? jag har en sprängskiss men dock på vanligt A4 papper  men ja kan fösöka scana in den hos en polare och maila den till dig om du vill wink men e de 1,1L du har?

Nej, det har jag inte. För det skumma är ju att ibland har den gått rent och fint, och ibland skit! sad Och ja, det har jag! smile
Min mail är Marcus.Jangefelt@live.se skulle va superhyggligt att maila den! smile

streetlover
12 mars 2010 · 112 Inlägg

okey, kanon, ja ska försöka få tag på polaren som har scaner nästa vecka så mailar jag spräng skissen direkt, fick själv leta ett jäkla tag innan ja hittade den här skissen, fick tag på den från ford's huvudlager i stockholm tongue

Opel Ascona C 1,8s "Hannah" (1987)
Audi 100 2,6 E "Penelope" (1994)
benne21
2 maj 2010 · 1 Inlägg

hej jag hade samma problem med min bil, det var trendfördelaren som hade kugga över 2 kuggar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang